Alfredo Alfredo skrev:
Nästan rätt. Den är till mörkt ljus.
Det är helt svart i min källare. Ljuset måste ha varit släckt länge. Kan jag ha någon timer eller hemautomation som tänder en gång i veckan så det inte hinner bli så svart.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det är helt svart i min källare. Ljuset måste ha varit släckt länge. Kan jag ha någon timer eller hemautomation som tänder en gång i veckan så det inte hinner bli så svart.
Nej, ingen vill kunna styra lampor på ett så avancerat sätt. Kolla på aktiekursen!
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det är helt svart i min källare. Ljuset måste ha varit släckt länge. Kan jag ha någon timer eller hemautomation som tänder en gång i veckan så det inte hinner bli så svart.
Vilken budget har du? Det första du måste göra är att ha en dedikerad server. Till den måste du ha ett serverrum med batteribackup. Servern måste fungera i alla lägen, även när övriga huset är strömlöst.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det är helt svart i min källare. Ljuset måste ha varit släckt länge. Kan jag ha någon timer eller hemautomation som tänder en gång i veckan så det inte hinner bli så svart.
Nej det är omöjligt
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Vilken budget har du? Det första du måste göra är att ha en dedikerad server. Till den måste du ha ett serverrum med batteribackup. Servern måste fungera i alla lägen, även när övriga huset är strömlöst.
Ja något sådant tänkte jag mig. Max en tusenlapp och inget abonnemang. Dubbla UPS och dubbla hål i väggen, Kanske dieselgenerator också. Både Wi-Fi och trådat och blåtand som reserv. En radda 29 tums rack. Bara det blir ljust innan det blir helt svart.

Är mörkret logaritmiskt?
 
  • Gilla
  • Haha
Henningelvis och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det är helt svart i min källare. Ljuset måste ha varit släckt länge. Kan jag ha någon timer eller hemautomation som tänder en gång i veckan så det inte hinner bli så svart.
Jag skulle gå på en Ploj puck!

Eventuellt kommer det en beta av en version som gör att du kan tända och släcka lyset om typ 4-5år.

Men den är bäst!!
 
  • Gilla
Auson och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Jag skulle gå på en Ploj puck!

Eventuellt kommer det en beta av en version som gör att du kan tända och släcka lyset om typ 4-5år.

Men den är bäst!!
Ja en puck är ju helt svart så en sån vill jag ha. Vart köper jag pucken? Kan jag integrera med dieselgeneratorn, se inlägg ovan.
 
  • Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Är mörkret logaritmiskt?
Exponerat, menar du nog.

Kom ihåg att det är mörkast precis innan det blir helt svart.
 
R Robert-san01 skrev:
Jag skulle gå på en Ploj puck!

Eventuellt kommer det en beta av en version som gör att du kan tända och släcka lyset om typ 4-5år.

Men den är bäst!!
P Pin skrev:
Ja en puck är ju helt svart så en sån vill jag ha. Vart köper jag pucken? Kan jag integrera med dieselgeneratorn, se inlägg ovan.
Klart du ska ha en dieselpuck https://www.dieselprogress.com/5032382.article

Går ni ofta på toa?
 
kashieda kashieda skrev:
Exponerat, menar du nog.

Kom ihåg att det är mörkast precis innan det blir helt svart.
Jo förstås så måste de va. Lång exponeringstid på mörkret så blir det helsvart. Och svart är inget mörker har jag läst å då måste de va värst alldeles innan.

Men är det en puck som skapar mörkret, eller en svart elinstallation av glödlampa? Eller om de e LED eller hallongele lampa numera. Eller måste det till en lakrits båt lampa?
 
P Pin skrev:
Det är helt svart i min källare. Ljuset måste ha varit släckt länge.
kashieda kashieda skrev:
Kom ihåg att det är mörkast precis innan det blir helt svart.
Newton och 'Upplysningen' förändrade samhället, vi kanske ska akta oss lite för att införa nått nytt mörker?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Men är det en puck som skapar mörkret, eller en svart elinstallation av glödlampa?
Glödlampor är väl förbjudna? Lakrispuck är väl lämpligt men svårt att få tag på numera...
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Newton och 'Upplysningen' förändrade samhället, vi kanske ska akta oss lite för att införa nått nytt mörker?
En trevlig kille som hette Lucas lovade hjälpa mig med mörkret. Menar du jag borde avboka?
 
F fribygg skrev:
Glödlampor är väl förbjudna? Lakrispuck är väl lämpligt men svårt att få tag på numera...
Hittade beg Nogger Black på nätet. Tydligen samlarvärde. Är det värt pengarna?
 
P Pin skrev:
En trevlig kille som hette Lucas lovade hjälpa mig med mörkret. Menar du jag borde avboka?
Nej, det är oartigt, bättre att du förvirrar honom genom att ge en vägbeskrivning som låter typ "mitt hus är det röda som ligger 1300 meter efter rondellen". Det klarar han aaaldrig! Eller...han tar sig nog knappt igenom rondellen ens...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.