B BĂ€sterortarn skrev:
Fast det dĂ€r Ă€r ju bara fjanterier. För det första Ă€r det olika vad man bedömer vara riktiga grejer, för dom allra flesta nöjda anvĂ€ndare Ă€r nog produkten riktig. Sen att du inte anser det ...... 🙄
frasen_36 skrev:
BatterisÄg.?? Nej tack det Àr en riktig sÄg jag behöver inte batteridrivet skit.
Batteridrivet skit?
đŸ€·
Meec kanske har nÄgot batteridrivet som de flesta anvÀndare Àr nöjda med? DÄ slipper man en trilskandes bensinmotor.
 
F
C Carsten Sjölin skrev:
GÄr inte att unvika dÄ det kommer flödet bland intressanta inlÀgg. Men sÄdant hÀr skitsnack
och idiotgnÀll ligger lÄngt bortom grÀnsen för intressant. Möjligvis om man för nÄgon statistik över underligheter...
Du orkade inte ens svara ang bensintypen...
VÀl kÀnt att 2-taktare inte gÄr med samma förgasarinstÀllning pÄ aspen resp hemmablandad bensin.
Sedan Àr det sedan minst 20 Är tillbaka vÀl kÀnt att Àr det inget fel pÄ produkten du lÀmnar in pÄ garanti sÄ utgÄr en "undersökningsavgift"...
Det var ju inget fel pÄ din röjsÄg...
Köp grejor du förstÄr dig pÄ istÀliet för att spy galla helt i onödan.
Din info om att du ser att nÄgon justerat förgasaren ska man ta med 25 kg salt....
Är du alltsĂ„ anstĂ€lld hos Jula?
 
  • Gilla
  • Älska
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
NÀr det gÀller maskiner pÄ jula sÄ finns ju metabo. Helt ok. LikasÄ stanley kompressor funkar tex. Tom ryobi Àr ju medel+ och duger gott för hemmafixaren med medelhöga krav. Men köp för guds skull inget frÄn meec. Samma sak med doit basic, scheppach eller dylikt lÄgbudget frÄn Kina. Det Àr bara inte vÀrt det.
 
  • Haha
BĂ€sterortarn
  • Laddar…
F
FredrikR FredrikR skrev:
Batteridrivet skit?
đŸ€·
Meec kanske har nÄgot batteridrivet som de flesta anvÀndare Àr nöjda med? DÄ slipper man en trilskandes bensinmotor.
De har knappast nÄt batteridrivet som funkar för skogsarbete. Bensinmotorer gÄr bra nÀr de Àr rÀtt instÀllda.
 
S Stefan1972 skrev:
Fast det finns ingen förgasarjustering i vÀrlden som Àr fast för alltid och det brukar Àven framgÄ i instruktionsböcker hur och var man justerar. Rimligen kan det inte vara allt för special. Har skruvat med allt möjligt och mÄnga ggr Àr det möjligen förseglat frÄn fabrik. Men specialverktyg lÄter konstigt...
Ryobi hade en "specialmejsel" för skruven ifrÄga.
Men var inte svÄrare Àn att köpa en....
Köpte 2 st röjisar, 1 till mig och 1 till kompisen.
Min gick perfekt, kompisens gick skit. UngefÀr som ts beskrev...
Jag körde Aspen kompisen hemmablandad bensin....
Efter justering gick hans oxÄ perfekt.
(han köpte mejseln)😊
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
F
C Carsten Sjölin skrev:
GÄr inte att unvika dÄ det kommer flödet bland intressanta inlÀgg. Men sÄdant hÀr skitsnack
och idiotgnÀll ligger lÄngt bortom grÀnsen för intressant. Möjligvis om man för nÄgon statistik över underligheter...
Du orkade inte ens svara ang bensintypen...
VÀl kÀnt att 2-taktare inte gÄr med samma förgasarinstÀllning pÄ aspen resp hemmablandad bensin.
Sedan Àr det sedan minst 20 Är tillbaka vÀl kÀnt att Àr det inget fel pÄ produkten du lÀmnar in pÄ garanti sÄ utgÄr en "undersökningsavgift"...
Det var ju inget fel pÄ din röjsÄg...
Köp grejor du förstÄr dig pÄ istÀliet för att spy galla helt i onödan.
Din info om att du ser att nÄgon justerat förgasaren ska man ta med 25 kg salt....
Jag tror vi vet vem som stod bakom hyllorna och sufflerade pĂ„ Julas kundtjĂ€nst
. Det var CARSTEN. Men du har ju rĂ€tt i sak, det Ă€r skillnad i bestyckning pĂ„ hokus-pokus sĂ„s och 95-oktan frĂ„n tapp. Det som inte framgĂ„r av den skapligt svaga manualen Ă€r vilken sĂ„s röjsĂ„gen skall gĂ„ pĂ„, stĂ„r bara bensin och 2T-olja. Och sĂ€lja skrĂ€p som inte ens gĂ„r att justera, att ni inte skĂ€ms?
 
  • Gilla
  • Haha
TRJBerg och 4 till
  • Laddar…
F
B BĂ€sterortarn skrev:
Hade jag varit du sÄ hade jag lagt 10 minuter pÄ att skicka ett mail dÀr du poÀngterar att den var felinstÀlld frÄn början och att bruksanvisningen sÀger att den ska lÀmnas in till verkstad OCH att det dessutom krÀver specialverktyg och dÀrför krÀva tillbaka pengarna. Inte sÄ mycket för just pengarnas skull utan för att markera.
Som jag skrev tidigare sÄ HAR jag skrivit till Jula - men tror du de har svarat??
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
F
FredrikR FredrikR skrev:
TS talade om att köpa en riktig sÄg och ingen batterigrej. Det Àr bra om du Àr nöjd trots dess brister du nÀmner.
Bristerna ÄtgÀrdades ju genom betald garantiservice..
 
C Carsten Sjölin skrev:
Sedan Àr det sedan minst 20 Är tillbaka vÀl kÀnt att Àr det inget fel pÄ produkten du lÀmnar in pÄ garanti sÄ utgÄr en "undersökningsavgift"...
JassÄ? DÄ kanske man ska strunta i den erbjudna garantin och bara Äberopa sin lagstadgade reklamationsrÀtt.
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
The poor man always pays twice.
 
Mats-S
F frasen_36 skrev:
Det hade ju helt tydligt varit ett fel pÄ förgasaren vilket de ÄtgÀrdat och sedan blev sÄgen ok
Inget konstigt med det, din beskrivning gav ju lösningen direkt, förgasaren var för snÄlt stÀlld.
Rekommenderar att du köper "specialverktyget" för nÄgra tjugor, du kommer garanterat behöva stÀlla förgasaren i framtiden :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
De har knappast nÄt batteridrivet som funkar för skogsarbete. Bensinmotorer gÄr bra nÀr de Àr rÀtt instÀllda.
Nej sÄ Àr det sÀkert!
Meec och skogsarbete kĂ€nns mer synonymt.. 👍
 
  • Haha
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Köp hos en riktig trĂ€dgĂ„rdsfirma istĂ€llet. Du hade fĂ„tt en maskin som Ă€r bĂ€ttre och hĂ„ller högre kvalitet samt att den hĂ„ller bra mĂ„nga fler Ă„r Ă€n kinamaskinerna pĂ„ Jula Biltema mfl. Är rĂ€tt sĂ€ker pĂ„ att de hade stĂ€llt in blandarskruven Ă„t dig gratis pĂ„ plats om det mot förmodan skulle behövas.
 
F
Mats-S Mats-S skrev:
Inget konstigt med det, din beskrivning gav ju lösningen direkt, förgasaren var för snÄlt stÀlld.
Rekommenderar att du köper "specialverktyget" för nÄgra tjugor, du kommer garanterat behöva stÀlla förgasaren i framtiden :)
Var köper man det "för nÄgra tjugor" ?
 
F frasen_36 skrev:
Är du alltsĂ„ anstĂ€lld hos Jula?
BerÀttar bara var kompetensnivÄn ang 2-taktsmotorer ligger...
Finns inget svar vad som tankades i trimmern.
Trimmers Àr till 99% justerade för alkylatbensin , man bör knqppt köra drm pÄ nÄgot annat i heller med tanke pa att avgasröret Àr under armen...
Och tja, vet du skillnaden pÄ en 4-taktare och 2-taktare sÄ blir jag imponerad....
 
  • Arg
TRJBerg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.