Rör ring på den, jag skrattar inte 🤮
 
M Mellanbarn skrev:
Rör ring på den, jag skrattar inte 🤮
Hade tänkt säga samma sak...
 
Elektrisk bil laddas av dieselgenerator, ironi i miljöskydd, parkeringsplats, dagstid, grå himmel, kabel över pöl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
gerva252 och 5 till
  • Laddar…
Står fint och blockerar bussfilen med :D
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Toalettpappersförpackning med tecknad björn syns genom genomskinlig del, bildtext skämtar om att "bli blottad" i butik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
Skivade potatisar i kastrull, en ser ut som ett leende ansikte. Humoristiskt antyder kanadensiskt ursprung.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 13 till
  • Laddar…
Klassiker!
Bil med skylt som säger "DET ÄR OKEJ! JAG KÖR VÄLDIGT TUNGA STENAR!", vägskyltar ovanför, trafiksignal, skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
calibramicke och 1 till
  • Laddar…
Stol fast i buske, ben upp, humoristisk bildtext: "En spark i häcken".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


behöver man ibland för att ta första steget!
 
  • Gilla
  • Haha
Emil.P och 14 till
  • Laddar…
Två tecknade hjortar tittar på brev, humorsam text om tackkort från bilverkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
Vit tavla, text som efterlyser stulen lila penna, svarsmeddelande skrivet i lila.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Emil.P och 18 till
  • Laddar…
G
mexitegel mexitegel skrev:
Snubblade på denna av en slump;

Hur få bort dålig lukt i frys? OBS! Äckelvarning!
Skrivet av Helen
Vi har en liten extrafrys ståendes ute i förrådet. I vintras råkade kontakten åka ur med resultatet att allt kött som låg där blev helt förstört.

Vi hade även räkor...

Min sambo satte in kontakten igen (frysen hade då varit "sönder" i ca 1 månad...) bara för att frysa ner allt igen, på så sätt slapp han lukten för ett tag, varken han eller jag hade lust att ta tag i det då.

Tidigt i våras kände vi att det var dags att ta itu med eländet. Min sambo fick upp räkorna (5 kg) och en stor gås som vi slängde. Jag trodde han tömt frysen på allt men icke...

De senaste veckorna har det osat värre än råtta därifrån. Då kläcker sambon ur sig att "Visst ja, det ligger visst mer kött kvar i frysen"

Igår drog jag ur kontakten igen, på kvällen hade det tinat så att man kunde få loss påsarna med kött. Men fy f....n vilken stank! Det var det värsta jag varit med om!!!
Min sambo kräktes 4 ggr, han klarade inte av att vara där ute. Jag utrustade mig med handskar och plastpåsar på händerna, sen var det bara till att fiska upp köttet.

Då vi bor i hyresrätt fick jag slänga påsen i soprummet (hoppas sopgubbarna kommer idag!).

[länk]
Hände en bekant till mig också. Han ville att jag skulle hjälpa till att tömma frysen. Jag sa nej tack! Vi tejpade ihop frysen och slängde den med innehållet i.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
För några år sedan var jag och tittade på en liten pittoresk gård i Norrlands inland som såldes på exekutiv auktion. Han som bott där hade tydligen jakt som största intresse och hade flera frysskåp och frysboxar med kött när han hamnade på obestånd och elbolaget stängde av strömmen.
Några av de som var där och tittade kräktes av lukten trots varningar från kronoinspektören som ordnade visningen. Där hade det inte räckt att skrubba med ammoniak...
 
  • Wow
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
Hade tänkt säga samma sak...
M Mellanbarn skrev:
Rör ring på den, jag skrattar inte 🤮
Då scrollar man bara vidare.
 
  • Gilla
Luddis_1 och 3 till
  • Laddar…
Äldre foto: person i fjädrar och traditionell klädsel, står utomhus, verkar tagna ur historisk kontext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Roga1337 och 13 till
  • Laddar…
Två kvinnliga tecknade karaktärer, en i rosa klänning och en i superhjältedräkt, konverserar med förvånade uttryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.