N Niq skrev:
Man bör inte fråga något på familjeliv
Ungefär som att ställa valfri fråga i vissa forumdelar här på Byggahus... Väck aldrig den balrog som sover...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Ungefär som att ställa valfri fråga i vissa forumdelar här på Byggahus... Väck aldrig den balrog som sover...
Nä fråga bara Pippin Took hur illa det kan gå. Eller Durin
 
N Niq skrev:
Nä fråga bara Pippin Took hur illa det kan gå. Eller Durin
Que???
 
S Saelen skrev:
Ungefär som att ställa valfri fråga i vissa forumdelar här på Byggahus... Väck aldrig den balrog som sover...
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul. "En tråd att sämja dem, en tråd att främja dem, en tråd att djupt i mörkrets vida forum tämja dem"
 
  • Gilla
  • Haha
Charlieflower och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Que???
Det här är ett svenskt forum här talar vi bara svenska.
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul. "En tråd att sämja dem, en tråd att främja dem, en tråd att djupt i mörkrets vida forum tämja dem"
N Niq skrev:
Det här är ett svenskt forum här talar vi bara svenska.
Tur att jag skrev en översättning då.
 
Claes Sörmland
S Saelen skrev:
Ungefär som att ställa valfri fråga i vissa forumdelar här på Byggahus... Väck aldrig den balrog som sover...
Hur var det nu igen med behörighetskrävande elinstallationsarbete?
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Hur var det nu igen med behörighetskrävande elinstallationsarbete?
Det är väl mest bara om man blir upptäckt?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nån som sett min balrog? Glömde låsa källardörren. Ja, jag vet att det är fjärde gången den här veckan. Förlåt 🙄
 
D Dublin skrev:
Nån som sett min balrog? Glömde låsa källardörren. Ja, jag vet att det är fjärde gången den här veckan. Förlåt 🙄
Akta dig snart kommer Morgoth och har ett fostrande samtal med dig
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Hur var det nu igen med behörighetskrävande elinstallationsarbete?
Man frågar lov av någon med nöjaktiga kunskaper
 
Hittade den här krabaten i källaren och undrar om det är äkta hussvamp eller om det är högsäsong för bältros? Eller kan det vara så att det giftiga radonet har väckt alla celltrådar i limmet i mina OSB-skivor i krypgrunden som gör det.
Måste jag riva grunden nu? Eller, räcker det med att köra Webaston på max i en vecka?
Stor, vit svamp på grön mossa i skogen. Förstoring av svampens struktur och små detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
- Nu har jag skrollat förbi alla nästan 1400 intellektuella inlägg (men lästa bara första bokstaven i samtliga och sammansätter detta till grunden för mitt inlägg).
Nej du ska inte prata direkt med hantverkaren kolla upp företaget via en fox rapport och kontakta deras avtalspart för kollektivavtal och via den tar du reda på vem som är skyddsombud och framför en sträng begäran om skyddsstopp. Det kan ha varit så att elen inte är inkopplad än och att de blanka kablarna som ligger på rullen är ofarliga men DU är ju inte expert och ska inte behöva förstå något. Skickar de in en ny snubbe på torsdag kan han ju få en stöt, och nej du ska inte mäta och kolla om det är spänning det kräver behörighet A (det kan ju vara högspänning, det vet du ju inte innan du mätt). Så rör ingenting detta är en byggarbetsplats som du gör intrång på och du täcks inte av någon försäkring, men efter som du är byggherre är det ditt ansvar att stängsla av och skylta korrekt enligt ELSÄK-FS 2022:2 annars åker du dit om elektrikerns sommarpraktikant eller grannens katt dör.
 
  • Gilla
John85 och 4 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Hittade den här krabaten i källaren och undrar om det är äkta hussvamp eller om det är högsäsong för bältros? Eller kan det vara så att det giftiga radonet har väckt alla celltrådar i limmet i mina OSB-skivor i krypgrunden som gör det.
Måste jag riva grunden nu? Eller, räcker det med att köra Webaston på max i en vecka?
[bild]
Nej det där är inte en svamp, det är asbest. Med reservation för att det kan vara en tappad mashmoallows också. Har ni grillat nyligen?
 
N Niq skrev:
Det här är ett svenskt forum här talar vi bara svenska.
Paragraf 5.5.1. Klanka inte ner på den som inte skriver svenska.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.