Jag köpte ett hus för två månader sedan och nu märker jag att gräset verkar mycket längre än när jag köpte det. Vad kan ha hänt?
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
D __daniel skrev:
Jag köpte ett hus för två månader sedan och nu märker jag att gräset verkar mycket längre än när jag köpte det. Vad kan ha hänt?
Troligen är glyfortastet slut i sprinklersystemet. Bara att fylla på så ska du se att det ordnar upp sig!
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Jag börjar:

Jag har köpt ett hus, men fasaden var inte den färg jag gillar.
Riv det, att sälja kan gå också men kom då ihåg att friskriva dig då nästa ägare kanske upptäcker denna tråd om 9år och hävdar att du dolt/underlåtit att informera om att fasaden är ful.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag tror faktiskt att fastigheten ska vara helt innom rå och rör och att skälvrängare kommer till helvetet, men du får ju tro vad du vill.
Så vill jag absolut också tro!
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Hej! Jag ska bygga ett nytt skafferi inför vintern, för jag har hört att man ska ha lager på lager när det är kallt. Men hur mycket behöver man ha? Räcker 14 långburk, eller ska jag se till att det finns plats för en hel pall?
 
  • Haha
  • Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Hej! Jag ska bygga ett nytt skafferi inför vintern, för jag har hört att man ska ha lager på lager när det är kallt. Men hur mycket behöver man ha? Räcker 14 långburk, eller ska jag se till att det finns plats för en hel pall?
Jag tycker att du ska gräva en riktig jordkällare där du kan ha potatis. Om du bor i lägenhet kan ni gå ihop alla grannar och gräva en tillsammans på städdagen. Källaren kan du fodra med granris som du hugger i skogen. Bor du i lägenhet kan ni gå ihop alla grannar och hugga tillsammans på städdagen. Sedan behöver du en dörr eller en lucka. Den bygger du antingen av virke från bygghandeln, eller också fäller du själv i egen skog. Om ni är en brf som äger ett skogsskifte kan ni hugga tillsammans på städdagen.
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
D __daniel skrev:
Jag köpte ett hus för två månader sedan och nu märker jag att gräset verkar mycket längre än när jag köpte det. Vad kan ha hänt?
Kon har dött
 
  • Haha
  • Ledsen
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Men för att få bygglov måste man väl veta var tomtgränserna går? Jag har letat men hittar inga helrör där jag tror att hörnen ska vara. Kan det vara så att jag har en rund tomt?

Vad kostar utmätning av tomten? Är det kronofogden man vänder sig till, och hur går det då med julklapparna?
Är väl inte så noga. Se till att det du bygger är ordentligt dyrt så kan du tvångsköpa grannens mark
 
F fribygg skrev:
Riv det, att sälja kan gå också men kom då ihåg att friskriva dig då nästa ägare kanske upptäcker denna tråd om 9år och hävdar att du dolt/underlåtit att informera om att fasaden är ful.
Man köper bara en dolda fel försäkring så är man fri från allt ansvar
 
  • Gilla
  • Älska
Pin och 2 till
  • Laddar…
Sidan 7 i tråden.

-Kan det vara foamen som flexar?
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Sen bör det vara minst C57-skruv, i varje fall om det regnar varje år.
Henningelvis Henningelvis skrev:
Den bygger du antingen av virke från bygghandeln, eller också fäller du själv i egen skog.
Om det regnar måste man gräva till rostfritt djup om man bara kör med A5 på ritningen.

Får man verkligen fälla viltgående bygghandlare även om man har fulla rättigheter på egen skog? Iofs de kommer väl alltid från vänster enligt @ andreas östermarmorgren.
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag dricker med lägre moms i Genève och Luxemburg sen pissar jag i sosseland. 19 procent in och 20 ut. Med stor omsättning blir man rik på marginalen. Detta är 19:20 regeln som gäller för företagare. Om man vara tar ut lön upp till gränsen för statlig skatt pissar man på sossestaten också.
@ Andreas Östermalmgren :
Du är ett scheni vill du bli delägare i mitt jätte framgångsrika a b?
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Vilken skittråd. Visar bara åt vilket håll BH har gått, sämre än Flashback. Det är ett B-Y-G-G-forum
 
  • Haha
  • Gilla
  • Arg
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag tycker att du ska gräva en riktig jordkällare där du kan ha potatis. Om du bor i lägenhet kan ni gå ihop alla grannar och gräva en tillsammans på städdagen. Källaren kan du fodra med granris som du hugger i skogen. Bor du i lägenhet kan ni gå ihop alla grannar och hugga tillsammans på städdagen. Sedan behöver du en dörr eller en lucka. Den bygger du antingen av virke från bygghandeln, eller också fäller du själv i egen skog. Om ni är en brf som äger ett skogsskifte kan ni hugga tillsammans på städdagen.
Potatis så att man kan bränna själv menar du? Spännande tanke! Frågan om storlek på lagret består dock. Hur många potäter behöver man för att få ihop fyra tomtrör?
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Potatis så att man kan bränna själv menar du? Spännande tanke! Frågan om storlek på lagret består dock. Hur många potäter behöver man för att få ihop fyra tomtrör?
Bra idé. Man kan gå ihop hela föreningen och bränna tillsammans på städdagen.
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.