Maria T Maria T skrev:
Inte så jättenära Orminge centrum, snarare lite "off" men mycket fint läge (utsikten är fantastisk) och spännande hus. Den rosa nyansen kanske inte faller mig personligen i smaken. Tycker priset känns rimligt.
Ja, ”centralorten” för det här huset är nog snarare Björknäs än Orminge. Det är väl inte heller ett jätteglamoröst centrum, iofs. Men det tar ca en kvart till Nacka Forum å andra sidan.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Maria T
J jocke31 skrev:
Ja, ”centralorten” för det här huset är nog snarare Björknäs än Orminge. Det är väl inte heller ett jätteglamoröst centrum, iofs. Men det tar ca en kvart till Nacka Forum å andra sidan.
Tänkte precis så också, både Forum och Sickla ligger på rimligt avstånd coh inte heller så långt till Mölnvik som har lite annat utbud. Björknäs centrum är ungefär lika kul som att titta på färg som torkar... men de har
i alla fall en Kandyzbutik (kan vara en av få kedjor som har sockerfritt godis värt att nämna).
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
men de har
i alla fall en Kandyzbutik
Något av det allra viktigaste!
 
Haha, den där båten, säljaren har väl haft en egen realityserie. Teoretiskt kan det väl vara nån annan men , jo, rätt pris till rätt köpare är ju verkligen humor. Har avstått från att köpa en bil från denne för ca 30 år sen.
 
J JohanLun skrev:
[länk]

@AndersMalmgren lite bortom det du söker... men varför så billigt? Ett sånt hus kostar nog mer ute hos mig i Sollentuna...
Alltid kul med flygplan är nog det främsta anledningen..
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
[länk]

@AndersMalmgren lite bortom det du söker... men varför så billigt? Ett sånt hus kostar nog mer ute hos mig i Sollentuna...
har inte den vart med tidigare i tråden men nu med ny mäklare
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Fint och bra potential. Nästa tomten skulle jag säga och ligger väl skyddat från insyn.
 
richardtenggren
A atomlab skrev:
Fint och bra potential. Nästa tomten skulle jag säga och ligger väl skyddat från insyn.
Jo och relativt billigt sett till läget( om man kollar på vad som sålts i området, dyrast 15,1 mkr) men det kräver mycket jobb då VA saknas som jag förstått och att tomten är prickad (antar jag då de nyss gjort en strikt detaljplan över onrådet, vi bor i nästa etapp).
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jo och relativt billigt sett till läget( om man kollar på vad som sålts i området, dyrast 15,1 mkr) men det kräver mycket jobb då VA saknas som jag förstått och att tomten är prickad (antar jag då de nyss gjort en strikt detaljplan över onrådet, vi bor i nästa etapp).
Huset är ju fint och även ekonomibyggnadera så är ju bara bra så ingen river det och bygger en betongprincessbakelse på tomten. Fanns bygglov för carport och komplettentbyggnad.

Lägger man mer 3-4miljoner så har man ett kanon ställe! ❤️
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
De lär väl köpas upp av ytterligare någon avdankad brynässpelare...
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
useless useless skrev:
De lär väl köpas upp av ytterligare någon avdankad brynässpelare...
Inte om man inte får öppna upp hela gaveln med glaspartier och putsa allt vitt med tillhörande downlight i takfoten.
 
  • Haha
  • Gilla
dilemma och 5 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Fint och bra potential. Nästa tomten skulle jag säga och ligger väl skyddat från insyn.
Perfekt översvämningspotential på tomten. Helt plan och vid havet.
 
timmelstad timmelstad skrev:
Perfekt översvämningspotential på tomten. Helt plan och vid havet.
Har den inte drunknat efter denna sommar så skulle iaf jag sova gott om nätterna. Östersjön är ju inte lika känslig som sjöar.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.