AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo hyffsat
Bor ni 4 pers på drygt 70 kvm???😱 Det är som sossarna säger, fattigsverige är på väg tillbaka.😄
 
  • Gilla
  • Haha
hushem och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tydligen ska man inte ha överskåp i moderna kök. Men jag personligen tycker överskåp är bra grejer.
"Riktigt kök" avsåg nog inte avsaknaden av överskåp, utan det faktum att man står och lagar mat i ett hörn i vardagsrummet.. 😆
 
  • Gilla
  • Haha
TowaTei och 4 till
  • Laddar…
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo hyffsat
Skillnaden är väl mest på detaljnivå. Tex att listerna inte är renskrapade utan bara omålade.
🤓
 
S sinuslinus skrev:
Skillnaden är väl mest på detaljnivå. Tex att listerna inte är renskrapade utan bara omålade.
🤓
Vi har större kök och mindre rum
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
7,5 mille för en lägenhet som saknar riktigt kök 😮
bor man där behövs inget kök man är ju omringad av bra resturanger
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Bor ni 4 pers på drygt 70 kvm???😱 Det är som sossarna säger, fattigsverige är på väg tillbaka.😄
70 per familjemedlem om man inte ska vara trångbodda
 
M Myckling skrev:
Bor ni 4 pers på drygt 70 kvm???😱 Det är som sossarna säger, fattigsverige är på väg tillbaka.😄
Min är på 80 kvm de har byggt bort kvm bakom kyl och frys bland annat
 
M maria01 skrev:
bor man där behövs inget kök man är ju omringad av bra resturanger
+ har man kök är det väl tjänstefolket i källaren som står i det? Vad vet jag, är inte fin på nått sett
 
M Myckling skrev:
Bor ni 4 pers på drygt 70 kvm???😱 Det är som sossarna säger, fattigsverige är på väg tillbaka.😄
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ännu en till ute, kul se hur folk löst planlösningen

[länk]
Fantastiskt tråkiga kök i en lägenhet som verkar närma sig 8 mille... Ser ut som IKEAs billigaste MDF skiva. :( I övrigt såg det fint ut. Vad köpte ni för? Är väl snart 10 år sen tråden startade?
 
J JohanLun skrev:
Fantastiskt tråkiga kök i en lägenhet som verkar närma sig 8 mille... Ser ut som IKEAs billigaste MDF skiva. :( I övrigt såg det fint ut. Vad köpte ni för? Är väl snart 10 år sen tråden startade?
3.75 köpte vi för 2013. Var värd 8.5 drygt när vi värderade den 2022 men ligger nog runt 7.5 nu
 
  • Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Fantastiskt tråkiga kök i en lägenhet som verkar närma sig 8 mille... Ser ut som IKEAs billigaste MDF skiva. :( I övrigt såg det fint ut. Vad köpte ni för? Är väl snart 10 år sen tråden startade?
var hemma oss ett par i london föra året vars lägehet kostar betydligt mer en 8 miljoner svenska deras kök var väldigt en enkelt dom svara med att dom helt enkelt aldrig använder köket

har många bekanta i sverige som har stora fina kök men används nästan aldrig mer en vanlig matlagning kan inte förstå vitsen med stora kök då
 
M maria01 skrev:
var hemma oss ett par i london föra året vars lägehet kostar betydligt mer en 8 miljoner svenska deras kök var väldigt en enkelt dom svara med att dom helt enkelt aldrig använder köket

har många bekanta i sverige som har stora fina kök men används nästan aldrig mer en vanlig matlagning kan inte förstå vitsen med stora kök då
Behöver inte vara stort i en liten lägenhet, eller ens i ett hus. Små kök kan vara effektiva om man är ensam som lagar mat... Men just dessa simpla folierade MDF skivor är jag lite allergisk mot när de sitter i sekelskifteshus/lägenheter...
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Behöver inte vara stort i en liten lägenhet, eller ens i ett hus. Små kök kan vara effektiva om man är ensam som lagar mat... Men just dessa simpla folierade MDF skivor är jag lite allergisk mot när de sitter i sekelskifteshus/lägenheter...
Hade en lång diskussion om detta med @falkn i tråden :)
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.