K Kirre2 skrev:
Åh! Baltic Star!
Jag har åkt till åland många gånger, men tror aldrig jag åkt denna. Gick tydligen fram tills för 10 år sen. Hade vart kul, ser ut att vara mycket finare än de schabrak som går idag.
 
J JohanLun skrev:
Jag har åkt till åland många gånger, men tror aldrig jag åkt denna. Gick tydligen fram tills för 10 år sen. Hade vart kul, ser ut att vara mycket finare än de schabrak som går idag.
Jag har åkt med den några gånger och också bott ombord när den låg vid kaj i Stockholm som hotell.
Den var ökänd på 80-talet, men jag tycker det är en fin båt med lite karaktär. Nån gång bodde vi i en hytt med badkar!
Fina barer är det också.
 
Larsa Larsa skrev:
[länk]
Det är synd på ett sånt fint fartyg. Har för mig att den smet från Stockholm också.
 
T Taxture skrev:
En egen hamn för fartyg upp till 100meter 😜

[länk]..

Larsa Larsa skrev:
[länk]

"Det har gått norrut och vad vi har förstått från Kustbevakningen så har den åkt till Lunde i Kramfors, säger Gustaf Dillner, fartygsinspektör vid Transportstyrelsen."


Vem här är det som har köpt både hamnen och båten?
 
  • Haha
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Trots min stora avsky mot strandskyddsreglerna vill jag med emfas förneka att det är jag som gjort det här för att runda sagda regler.
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Ett stenkast från mig säljs nu detta vackra hus med riktigt fin snickarglädje

[länk]
Härligt hus!
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
synd att det är så nära orminge
 
Vad är det för ”fel” på Orminge?
 
S surfarn skrev:
Lev som en viking [länk]
Loved it!. helt knäppt - men jag gillade det! (såg potentialen bakom alla pryttlar.. och det var väldigt mycket prylar/möbler/dekorationer) :)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Loved it!. helt knäppt - men jag gillade det! (såg potentialen bakom alla pryttlar.. och det var väldigt mycket prylar/möbler/dekorationer) :)
lite dyrt eller för området eller hur?
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
M maria01 skrev:
lite dyrt eller för området eller hur?
Jo, dyrt allmänt.. men det det var ett udda objekt (på gott och ont).
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
T Taxture skrev:
Vad är det för ”fel” på Orminge?
skämta lite inget fel på orminge förutom runt centrum dok mer depigt område är svårt att hitta var ju där för några år sen jag var där sist men gick in på street view för att dubbel kolla såg lika trist ut nu och säkert samma folk nu
 
Maria T
A atomlab skrev:
Ett stenkast från mig säljs nu detta vackra hus med riktigt fin snickarglädje

[länk]
Inte så jättenära Orminge centrum, snarare lite "off" men mycket fint läge (utsikten är fantastisk) och spännande hus. Den rosa nyansen kanske inte faller mig personligen i smaken. Tycker priset känns rimligt.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.