C cpalm skrev:
Ja, jag har faktiskt använt Pageros BG Link-klient. Men var inte jättesugen på att byta till deras molntjänst. Men den kanske är bra? Vad kostar den?
Jag vet faktiskt inte vad de betalar (de = min kund). Vi är tydligen deras största kund by far om jag förstått det rätt.
Med pagero molntjänst menar du pagero online eller?
 
C
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Med pagero molntjänst menar du pagero online eller?
Använder inte deras verktyg längre, så jag vet faktiskt inte. Vet bara att man inte kan skicka filerna direkt till BG längre utan måste gå via banken eller någon tredjepart som integrerar med banken.
 
C cpalm skrev:
Använder inte deras verktyg längre, så jag vet faktiskt inte. Vet bara att man inte kan skicka filerna direkt till BG längre utan måste gå via banken eller någon tredjepart som integrerar med banken.
Japp så är det. Samt pagero kan även konvertera filer. Så vi kan tex stanna kvar på BGMAX flatfil
 
Blå och svart ryggsäck med vitt varumärkesnamn och röda detaljer, på gul stol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nämnts förut men värd ett inlägg till.
 
  • Gilla
  • Älska
Fredandel och 13 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Nämnts förut men värd ett inlägg till.
Jag fick inte ha ryggmärken på jackan för min mor, så jag klippte ut namnet och limmade fast på överdelen av ryggan😎🤘
Guldfärgad ängel, blå vingar, springer, skalle, ben, "Judas Priest"-text, svart bakgrund, tyg, backpatch, rock, musik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Äntligen fredag!

1967 gav sig Wasa in i snacksbranchen och skapade varumärket Old London (Wasa), 1975 började de använda förkortningen.

Gammal reklam, kvinna ger man snacks, "Cheez Doodles", glad stämning, retro, text på svenska, ostsnacks, "Amerikansk kvalitetsvara".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Reklam för Cheez Doodles. Ostsmak. Illustrerad figur. Hand når efter snacks.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 11 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Jag fick inte ha ryggmärken på jackan för min mor, så jag klippte ut namnet och limmade fast på överdelen av ryggan😎🤘
[bild]
Den som har detta ryggmärke måste i princip vara en seriemördare för att inte få min respekt
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Fredagsmys för många år sen innebar öl, chips, brudar och de senaste vaxen på grammofonen.
En grupp människor umgås, äter snacks, och lyssnar på musik i ett vardagsrum. Reklam för OLW potatischips.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ville man bara ha en trivsam hemmakväll räckte det med öl och Hylands Hörna på tv.
Två personer tittar på konst och delar en öl, reklam för Pripps Special.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pin och 5 till
  • Laddar…
Appropå Pripps röd: Visst hade de väl olika färg för olika styrka förr, men samordnade när reklamförbudet blev strängare så de kunde göra reklam för lättöl men få folk att tänka på starkbiran. Eller? Någon som minns/vet?
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Appropå Pripps röd: Visst hade de väl olika färg för olika styrka förr, men samordnade när reklamförbudet blev strängare så de kunde göra reklam för lättöl men få folk att tänka på starkbiran. Eller? Någon som minns/vet?
Jo, så var det.
 
Även Absolut vodka hade den färgkodningen ifrån början Dvs Blå=40% och Röd=50% …idag har de ju gått igenom hela paletten fast nu pga Smaksammansättning😉
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Äntligen fredag!

1967 gav sig Wasa in i snacksbranchen och skapade varumärket Old London (Wasa), 1975 började de använda förkortningen.

[bild][bild]
Se uttalsförslaget i den finstilta texten längst ner. 😂
 
  • Haha
videopac
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Visst hade de väl olika färg för olika styrka förr, men samordnade när reklamförbudet blev strängare så de kunde göra reklam för lättöl men få folk att tänka på starkbiran. Eller? Någon som minns/vet?
Jo, det kan nog stämma. Blå för starköl, grön för mellanöl (klass IIB) och röd för klass II, det som sen 1977 kallas folköl.

Reklambilder för Cheez Doodles och Pripps öl, glada människor, retrostil, festlig atmosfär, svenska texter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fast det där var lite före min tid. Nu har ju Pripps sen många år haft sin "Blå" i alla alkoholstyrkor, från 0,0 till 7,2%.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jonas Persson
Keiller Keiller skrev:
Fredagsmys för många år sen innebar öl, chips, brudar och de senaste vaxen på grammofonen.
[bild]

Ville man bara ha en trivsam hemmakväll räckte det med öl och Hylands Hörna på tv.
[bild]
Utan denna blev kvällen torr....

Sliten klohammare på träbakgrund, metalliskt verktyg, nagelbortagningsände, snickeri, slöjd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
a.o.f a.o.f skrev:
Se uttalsförslaget i den finstilta texten längst ner. 😂
Ja inte blir det ostkrokar😆
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.