Aha, det är därför lägenheten ska vara möblerad under fotografering och visning. Inför fotograferingen sa min mäklare att det var viktigt att sängen såg fluffig och inbjudande ut.
 
  • Haha
  • Gilla
Jonobe och 28 till
  • Laddar…
Excel
Varför blev mäklaren arresterad av polisen när han använde en kondom?

För att han försökte sälja fastigheter utan att använda rätt skydd!😱
 
  • Haha
  • Gilla
Kungen_283746 och 2 till
  • Laddar…
Och det vanliga:

"Han säger dock själv att han inte gjort det man anklagar honom för, utan skyller på sina kollegor. Enligt honom kan någon annan på kontoret ha använt hans telefon."

Och enligt fina kändisar som Paolo Roberto är det ju ok att köpa sex bara lägenheten ser bra ut, och kvinnan i fråga är välklädd, så mäklaren kommer nog undan med det.
Om han inte skrivit tid för själva händelsen så har väl inte arbetsgivaren något att komma med heller, han kanske gjorde det på lunchen?
Herregud!!!
 
Redigerat:
Är det inte ett vanligt problem på alla arbetsplatser? Att kollegor lånar varandras mobiler för att köpa sex alltså.
Tycker det låter helt rimligt…
 
  • Haha
twoody och 10 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Är det inte ett vanligt problem på alla arbetsplatser? Att kollegor lånar varandras mobiler för att köpa sex alltså.
Tycker det låter helt rimligt…
Jo, det där tas ständigt upp på personalmöten.
Jag förstår på ett vis sexköparna som gärna lånar mobiler, lägenheter, förråd och bilar av kollegor för att de inte vill skylta med sitt privatliv.
Samtidigt är det inte schysst mot de som bliroskyldigt anklagade.
 
  • Haha
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
Tänk om det bara fanns något sätt att hindra kollegor eller andra sexköpande typer att använda ens mobil. Man borde kunna låsa den på något sätt, typ så man behövde slå in en kod eller något för att kunna låsa upp och använda den.
 
  • Haha
  • Gilla
Filbert och 8 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Tänk om det bara fanns något sätt att hindra kollegor eller andra sexköpande typer att använda ens mobil. Man borde kunna låsa den på något sätt, typ så man behövde slå in en kod eller något för att kunna låsa upp och använda den.
På mobilen ja men hur låser du en bil eller en lägenhet?
 
  • Gilla
Ockupanten
  • Laddar…
Vanligtvis med nyckel.
Nu tror jag ju inte att någon i den här härvan faktiskt lånade en bil och körde runt och letade efter en prostituerad, så jag tror det är ganska riskfritt. Ska vi vara allvarliga ett ögonblick tror jag det är ganska riskfritt att låna ut mobilen till kollegan ett ögonblick också, tror det är ganska få som gör så för att kontakta prostituerade...
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Hannuse Hannuse skrev:
Och det vanliga:

"Han säger dock själv att han inte gjort det man anklagar honom för, utan skyller på sina kollegor. Enligt honom kan någon annan på kontoret ha använt hans telefon."

Och enligt fina kändisar som Paolo Roberto är det ju ok att köpa sex bara lägenheten ser bra ut, och kvinnan i fråga är välklädd, så mäklaren kommer nog undan med det.
Om han inte skrivit tid för själva händelsen så har väl inte arbetsgivaren något att komma med heller, han kanske gjorde det på lunchen?
Herregud!!!
Det är enbart Säljare som är Arbetsgivare till mäklare !! 0ch det är endast fastighetsmäklarnämnden som bedömer om en mäklare gjort rätt eller fel. Olika Mäklarfirmor har chefer och anställda som sköter ekonomi och en massa olika policy rörande just deras kontor men de flesta mäklare har eget företag och jobbar under olika Firmors namn mot att de betalar för stolplatsen precis som Frissan gör !!
Men så snart en mäklare har fått ett uppdrag att sälja ett objekt så är det säljaren som är Chef. Allt i från till vilket pris man skall marknadsföra, vilket datum och vilka bilder man skall visa och om när man skall godkänna ett slutbud och skriva kontrakt. osv osv-
 
F
Noffing Noffing skrev:
Det är enbart Säljare som är Arbetsgivare till mäklare !! 0ch det är endast fastighetsmäklarnämnden som bedömer om en mäklare gjort rätt eller fel. Olika Mäklarfirmor har chefer och anställda som sköter ekonomi och en massa olika policy rörande just deras kontor men de flesta mäklare har eget företag och jobbar under olika Firmors namn mot att de betalar för stolplatsen precis som Frissan gör !!
Men så snart en mäklare har fått ett uppdrag att sälja ett objekt så är det säljaren som är Chef. Allt i från till vilket pris man skall marknadsföra, vilket datum och vilka bilder man skall visa och om när man skall godkänna ett slutbud och skriva kontrakt. osv osv-
nu rörde du till det rätt ordentligt va? På vilket sätt är säljare arbetsgivare till mälkare?
 
  • Gilla
Lilling och 2 till
  • Laddar…
Noffing Noffing skrev:
Men så snart en mäklare har fått ett uppdrag att sälja ett objekt så är det säljaren som är Chef.
Det är avslutet i sig som är mäklarens "chef". Säljaren väljer mäklare men köparen pröjsar mäklaren, allt som oftast. Maktdynamiken är inte så enkel som att mäklaren är på säljarens sida.
 
Nej, det är säljaren (som anlitat mäklaren) som betalar denne. Att den gör det med pengar den får från köparen ändrar inte detta.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Att mäklaren får sitt arvode har ju inget med att göra om vem som är chef över mäklaren. Annars skulle jag vara chef över snickaren jag anlitar osv. Såvitt jag förstår så är alla mäklare egna företagare. Mäklaren skall helt vara personlogen ansvarig för hur uppdraget utförs, skall inte kunna skylla på någon chef. På de stora mäklarbyråerna är såvitt jag förstår mäklarna franchisetagare, de är egna företagare, men hårt bundna av byråns regler, och får också betala en ansenlig del av arvodet till byrån som serviceavgift.

Det är normalt säljaren som är betalningsansvarig för mäklararvodet, avtalsförhållandet finns mellan mäklare och säljare. och det spelar egentligen ingen roll om köparen betalar något eller inte. Så fort det finns ett bindande köpekontrakt så har mäklaren rätt till sitt arvode. Om sedan köparen inte kan/vill slutföra affären (och blir skadeståndskyldig för det) så får mäklaren iallafall betalt av säljaren. Det blir upp till säljaren att kräva ersättning av den avhoppade köparen. Detta fixas oftast genom handpenningen, men även om ingen handpenning betalts så är säljaren skyldig att betala mäklaren.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
jag mins för några år sen att jag var på förfest i en lägenhet nära stureplan som visas vara tillsalu och det var mäklaren som hade festen utan tillstånd från ägaren som bodde utomlands
 
  • Gilla
  • Wow
nino och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.