S saiter skrev:
Eller en original nasse flakmoppe??

//AA
Följande svar ger en annan bild än det du frågar om.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Lostmoose Lostmoose skrev:
Du måste berätta mer om fordonet på första bilden! Bygge baserat på en gammal bubbla?
https://nodum.org/volkswagen-plattenwagen/

Jag rullade in ett chassie i garaget i slutet på december och provkörde i början på maj :)

/Workingclasshero
 
  • Gilla
  • Wow
Keiller och 9 till
  • Laddar…
En kopia på tyska flakmoppen alltså. 😂

//AA
 
S saiter skrev:
En kopia på tyska flakmoppen alltså. 😂

//AA
Snarare på den engelskfranskamerikansktyska. ;-)
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
[länk]

Jag rullade in ett chassie i garaget i slutet på december och provkörde i början på maj :)

/Workingclasshero
Tack för länken, det var intressant läsning. Kul att du kommit över en sån raritet!
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Tack för länken, det var intressant läsning. Kul att du kommit över en sån raritet!
Jag har byggt den själv då de andra 4 som finns här i världen är liiiite svåra att komma över :cool:

/W
 
  • Gilla
  • Haha
guggen och 9 till
  • Laddar…
2 steg av 12 klara. Under konstruktion, trähyllor, metallgaller, verktyg, blå borrmaskin, gula och svarta klämmor, vågrät mätare, grus, ogräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Unikt namn och 9 till
  • Laddar…
ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!
 
  • Gilla
  • Älska
Unikt namn och 22 till
  • Laddar…
Tjusigt blev det 👍 och mer praktiskt att ta sig ner.. än att hoppa ;)

Är skälet till halvorna estetisk preferens eller praktisk? (vatten o snö?)
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Tjusigt blev det 👍 och mer praktiskt att ta sig ner.. än att hoppa ;)

Är skälet till halvorna estetisk preferens eller praktisk? (vatten o snö?)
Jag har byggt 2 trappor med endast galler, de greppar liiite för bra och är osköna att gå barfota i. Så det här det bästa av 2 världar :)

/W
 
  • Gilla
  • Älska
FreQa och 2 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Jag har byggt 2 trappor med endast galler, de greppar liiite för bra och är osköna att gå barfota i. Så det här det bästa av 2 världar :)

/W
Why not :D lite unikt.. modernt och gammalt på en gång hehe - som sagt.. bästa från två världar!

Men jag tror även att det kan vara praktiskt för snö o regn .. men det beror lite på hur långt ut takutsprånget går (blir iaf inte liggande mot huset!)
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Why not :D lite unikt.. modernt och gammalt på en gång hehe - som sagt.. bästa från två världar!

Men jag tror även att det kan vara praktiskt för snö o regn .. men det beror lite på hur långt ut takutsprånget går (blir iaf inte liggande mot huset!)
Jamen exakt så, de tidigare med bara galler slipper jag skotta vilket är otroligt skönt. Men lärdomar från dessa trappor gav denna ide.
Sen kan jag lova att jag funderat på om gallren ska vara intill väggen eller ytterst.
Det beror på, det finns fördelar och det finns nackdelar å en massa synpunkter från mina närmaste. Nu är stegen helt symmetriska så jag kan vända dem om jag vill :)
Men jag tror faktiskt detta är tillräckligt bra.
/W
/W
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Kul projekt och det ser ju riktigt funktionellt ut. Själv gillar jag nog trät bäst när det får ett år på nacken.

Kommer bli grymt det där!
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Kristoffer Öhrn Kristoffer Öhrn skrev:
Kul projekt och det ser ju riktigt funktionellt ut. Själv gillar jag nog trät bäst när det får ett år på nacken.

Kommer bli grymt det där!
Jo jag håller med, grånat träd är som grånade farbröder, otroligt vackra ;-)

/W
 
  • Haha
  • Gilla
Kristoffer Öhrn och 1 till
  • Laddar…
Fick ett paket.
En Morsö 1412 som skall in i vardagsrummet istället för kokskaminen.
Stor låda med logotyp och etiketter framför läderfåtölj och filt. Inomhus, golv av trä, hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.