Fotografen Fotografen skrev:
Vad ni än gör så anlita aldrig Andgrens Rör&Mok.
Lägg det på svarta listan. Var noga med att lägga det under dåliga hantverkare och inte under dåliga kunder.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
P paralun skrev:
Sen saknar jag även parodier om husägares behov av "egentid"..... hur kan huset och tomten ta av min viktiga "egentid"? förfärligt och rysligt!
Egentid är väl när man ligger i trädgården, dricker glöggfosfat och formklipper parksliden med nagelsax. 🍺
 
  • Haha
  • Gilla
Conqvist och 11 till
  • Laddar…
tommib
Egentid är ju när man får gjuta betong och spräcka berg i fred!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Karrock och 9 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Egentid är ju när man får gjuta betong och spräcka berg i fred!
Men frågan är ju om du är djupt nog. Nu har jag inte kollat din tråd på ett tag men jag är tveksam till att dina pumpgropar egentligen håller måttet. Jag tror du faktiskt borde göra ett schakt ner och göra en våning till under. Då kan du ha en öppen smidig lösning för dränering där, kanske en grundvattenreservoar och en lekhage till en Balrog.
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Egentid är ju när man får gjuta betong och spräcka berg i fred!
Har du fått tillstånd att spräcka berget från länsstyrelsen och hur högt gjuter du. Är troligen bygglovspliktig!
 
  • Gilla
djanlov
  • Laddar…
Claes Sörmland
A atomlab skrev:
Har du fått tillstånd att spräcka berget från länsstyrelsen och hur högt gjuter du. Är troligen bygglovspliktig!
Marklov!
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Marklov!
Marklov är för att gräva i marken. Försök att gräva upp ett berg, det säger ju sig själv!
 
Unikt namn
Berglov får du söka. En speciell kommitté bestående av 7 kortväxta män kommer utvärdera ansökan.
Räkna med platsbesök.

Hej hå hej hå vi till vår gruva gå....
 
  • Haha
  • Gilla
Conqvist och 9 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Men frågan är ju om du är djupt nog. Nu har jag inte kollat din tråd på ett tag men jag är tveksam till att dina pumpgropar egentligen håller måttet. Jag tror du faktiskt borde göra ett schakt ner och göra en våning till under. Då kan du ha en öppen smidig lösning för dränering där, kanske en grundvattenreservoar och en lekhage till en Balrog.
Vilka sjukdomar kan balrogen tänkas drabbas av?

Bältros, vatten i knäna, vågor i håret, aspest, bergtagen?
 
  • Gilla
Hakarn68
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Vilka sjukdomar kan balrogen tänkas drabbas av?

Bältros, vatten i knäna, vågor i håret, aspest, bergtagen?
Ingen expert men tror dvärgpest lokalt kan förekomma men mer utbrett problem verkar vara rosacea då flammig hy verkar vara kroniskt. Följdproblem av utbred D-vitaminbrist är nog att anta. Inga rapporter om lungcancer så de har nog gift bort radondöttrarna.
 
  • Haha
  • Gilla
Gammelnörden och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Berglov får du söka. En speciell kommitté bestående av 7 kortväxta män kommer utvärdera ansökan.
Räkna med platsbesök.

Hej hå hej hå vi till vår gruva gå....
T TypRätt skrev:
Ingen expert men tror dvärgpest lokalt kan förekomma ..
🤔🫣😂
 
Om det ska byggas ny kärnkraft, kan man inte då låta kylvattnet drivas av solceller så slipper man fossil reservkraft?
 
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Om det ska byggas ny kärnkraft, kan man inte då låta kylvattnet drivas av solceller så slipper man fossil reservkraft?
Det där har du inte kommit på själv, det har du snott av han Youtube-professorn Jan Urangren som är professor i postkolonial botanik vid Högskolan i Halmstad!
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det där har du inte kommit på själv, det har du snott av han Youtube-professorn Jan Urangren som är professor i postkolonial botanik vid Högskolan i Halmstad!
Rolf heter han...
 
  • Wow
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
🤔🫣😂
att du orchar
 
  • Haha
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.