En skärmdump från Biltema.se som visar en kabel, pris, och 'Köp & Hämta'-alternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Funkar den här kabeln när jag ska ha värme i hönshuset? Är c:a 40meter till grannens proppskåp så jag tänkte köpa två och skarva med en sockerbit och lite eltejp
Värmefläkten är på 12KwH
 
  • Gilla
  • Haha
Embee och 13 till
  • Laddar…
Jag har ett gränsfall som leder till spetsbrunnens trubbiga ände. Nu säger angränsande vägförening att de har servitut på eländet men vill omvandla till arrende utan ände. Hur kan mitt fall vara så otydligt och svårt, min advokat som var jurist sa ju jovisst! Jag tog det till tinget, men de fatta ju inget! Satan i gatan va lagen är trång, jag blir ju helt vrång.
 
  • Gilla
  • Haha
saiter och 9 till
  • Laddar…
S stugfar skrev:
Du stavade glyfosat fel. Ska vara antingen glysofat eller glyfosfat. Och du glömde akrylatbensin.
Man börjar inte en mening Och lär dig SKRIVA MED VERSALER!
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
R Robert-san01 skrev:
DAB är värdelöst.
Aluminium ölburk, DAB Export, tyskt ölmärke, grönt och vitt, 1868, stängt lock, 330 ml.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Håller med till fullo. Helt värdelöst. Finns ju bara på kortburk. Fy fan för DAB.
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
[bild]

Håller med till fullo. Helt värdelöst. Finns ju bara på kortburk. Fy fan för DAB.
 
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
[bild]

Håller med till fullo. Helt värdelöst. Finns ju bara på kortburk. Fy fan för DAB.
Luktar cuprinol gör den också!
 
Vårt hus är byggt på en gammal begravningsplats. Nu visar TV:n bara myrornas krig och klädkammaren har förvandlats till en portal till en annan dimension. Dolt fel? Hur mycket kan vi kräva i ersättning?
 
  • Gilla
  • Haha
jocke31 och 7 till
  • Laddar…
Jag har pecis köpt en lägenhet. Jag tänker riva alla väggar, flytta vatten och avlopp, samt ta bort ventilationen. Dessutom vill jag lägga igen ett fönster och bygga balkong. Naturligtvis ska jag ha en stor AC som hängs på fasaden. Jobbet ska göras av min kusin som är utbildad kallskänka. När bygget är klart ska lägenheten hyras ut.

Styrelsen är tveksam till mina planer. Jävla överförmynderi. Jag hatar bostadsrätter.
 
  • Haha
  • Gilla
Mony och 23 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Vårt hus är byggt på en gammal begravningsplats. Nu visar TV:n bara myrornas krig och klädkammaren har förvandlats till en portal till en annan dimension. Dolt fel? Hur mycket kan vi kräva i ersättning?
Annan dimension? Då måste ni anmäla den utökade bostadsytan, samt skapa en projekttråd när ni bygger om den nya dimensionen till en verkstad!
 
  • Gilla
Charlieoskar och 5 till
  • Laddar…
Fulkemisten
S Strontus skrev:
Annan dimension? Då måste ni anmäla den utökade bostadsytan, samt skapa en projekttråd när ni bygger om den nya dimensionen till en verkstad!
Ja. Sådär mycket extra utrymme vill vi alla ha. Det är INTE dolt fel.
 
Efter en lång och dyr budgivning har vi köpt ett hus. I samband med tillträdet såg vi några papper vi inte brytt oss om tidigare. Det finns några ord och begrepp här som jag inte hört förut. Kan någon förklara saker som "riskkonstruktion", "teknisk livslängd", "dränering", "påväxt", "platta på mark", "utdömt" och "sättnng".
 
  • Gilla
kebab och 7 till
  • Laddar…
Är det inte ett dolt fel i sig att denna tråden är +200 inlägg och 14 sider utan att säker vatten varit uppe för diskussion?! (eller har denna inläggsskapare inte läst tråden....)
 
  • Haha
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
T Taxture skrev:
[bild]

Funkar den här kabeln när jag ska ha värme i hönshuset? Är c:a 40meter till grannens proppskåp så jag tänkte köpa två och skarva med en sockerbit och lite eltejp
Värmefläkten är på 12KwH
Den blir toppen, kabeln kommer bli varm o mysig så lägg ut slingor av den på golvet så får hönsen golvvärme också.
Har du tur så får du grillad kyckling som bonus. Glöm inte att köpa grillkrydda.
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 3 till
  • Laddar…
M myrstack skrev:
Är det inte ett dolt fel i sig att denna tråden är +200 inlägg och 14 sider utan att säker vatten varit uppe för diskussion?! (eller har denna inläggsskapare inte läst tråden....)
Nej då, du kopplar bara inte för dolda skarvar var ok när de första 150 inläggen skrevs, du måste kolla på det gamla regelverket och refresha keramiskarådets hemsida.
 
Z ZipLock skrev:
Kan någon förklara saker som "riskkonstruktion", "teknisk livslängd", "dränering", "påväxt", "platta på mark", "utdömt" och "sättnng".
Jag förstår att det är mycket att sätta in sig i som ny husägare och ska absolut försöka hjälpa dig.

"riskkonstruktion"
Kortlek av Uno byggd till en pyramid på ett bord, med en nallebjörn i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


"teknisk livslängd"
Ungefär samma sak som teoretisk livslängd men mycket kortare om prylen kommer från Kina.

"dränering"
Om din älskade katt har blivit biten kan den behöva ett dränage för att såret ska läka. Kan se lite läskigt ut men katter har ofta bra läkkött så det brukar ordna sig.

"påväxt"
Ett annat ord för Parkslide.

"platta på mark"
De menar nog "platta till mark". Görs med en vält:
Gul Volvo vägvält för asfaltering eller markkomprimering, utan förare, isolerad på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


"utdömt"
Domare i ishockeyblåställ signalerar mål med armarna uppåt i en arena.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


"sättning".
Ett annat ord för markberedning.
Jordbävningsskador, markbrott, hus i närheten, rämnade jordskorpan, farligt område, naturkatastrof, sänkt terräng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ställ gärna fler frågor. Vi älskar att hjälpa till!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
pjgb och 15 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.