T Taxture skrev:
[bild]
Är det här parkslide? Kommer det växa och förstöra mitt köksavlopp nu?
Inte svar på frågan men jag observerar att du har en skruv lös. Du borde nog åtgärda detta innan dräneringen fylls och krypgrunden möglar bort!

En hundtass, en fallen silverfärgad krok och del av en vit behållare på ett trägolv vid ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
antett och 18 till
  • Laddar…
Jag har inte läst hela tråden, men har någon redan sagt att de inte läst hela tråden?
 
  • Gilla
  • Haha
Puffen Ingarö och 12 till
  • Laddar…
B
O [old rusty] skrev:
Du måste konvertera till indirekt verkande el, så sätt radiatorn i trädgården och rikta mot huset.

Eller gör som jag, elda 1/2m3 ved och sänk elbehovet med 32 000 kWh, helt utan överdrift eller rimlighetsanalys.
Jag tror du är helt fel ute. Det måste vara de tjocka gardinerna och folien bakom elementen som ligger bakom största besparingen.
 
Maria T
- Hjälp, jag är ny på Buggahem och har precis köpt hus med stor tomt, säkert minst tusen kvadrat och nu när jag inspekterade mina ägor ser jag något som ser ut som parkslide där det igår inte fanns nåt som växte. Den är redan nu 30 cm, grannen skrattade åt mig och frågade om jag aldrig sett syren tidigare men hen är en dryg j*vel som både har studsmatta och skrikande barn så litar inte ett dugg på det. Ska jag hälla ut kaustiksoda på det eller gå direkt på att stämma mäklaren?

(Bifogat: dåligt fokuserad bild på valfri växt)
 
  • Gilla
  • Haha
saiter och 9 till
  • Laddar…
Maria T
- Kan nån härinne förklara skillnaden mellan fastighet och tomt på riktigt? Sen vill jag veta hur stor en hemfridszon verkligen är, jag har letat och letat och det står ingenstans.
 
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Fulkemisten
T Taxture skrev:
[bild]
Är det här parkslide? Kommer det växa och förstöra mitt köksavlopp nu?
Jag ser tydligt att du har massor med mossa i gräsmattan. Det tycker jag inte om, golf-green skare vara. Gör om och gör rätt. Men anlägg för bövelen inte nån jämrans sommaräng. Har du inte tid att pyssla med gräsmattan tycker jag att du ska ägna mindre tid åt att tvätta bilen.
 
Valfritt rengöringsproblem.
Svar: Ättika eller såpa.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Maria T Maria T skrev:
Ska jag hälla ut kaustiksoda på det eller gå direkt på att stämma mäklaren?
Nejnejnej. Kaustiksoda hjälper bara vid stopp i pvc-avlopp. Helst om man spolat ned grovt torky-papper och våtservetter blandat med Cascos husfix (tidigare ägare hade aldrig stopp).

Roundup är som sagt bara för bältros.

Jag tror det bästa är att föra en dialog. Har du provat att ta med 14 långburk och gå ut och prata med parksliden?
 
  • Haha
  • Gilla
NL12345 och 10 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Valfritt rengöringsproblem.
Svar: Ättika eller såpa.
Du glömde bikarbonat och ketchup, helst varianten med glyfosat. Men man måste ta asbestprov först.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Du glömde bikarbonat och ketchup, helst varianten med glyfosat. Men man måste ta asbestprov först.
Det kräver dock att du har allmän behörighet och ingår i ett egenkontrollprogram.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
S
M mrsnhp skrev:
Du glömde bikarbonat och ketchup, helst varianten med glyfosat. Men man måste ta asbestprov först.
Du stavade glyfosat fel. Ska vara antingen glysofat eller glyfosfat. Och du glömde akrylatbensin.
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Det kräver dock att du har allmän behörighet och ingår i ett egenkontrollprogram.
Bara om det ligger närmare än 4,5 m från tomtgränsen.
 
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Bara om det ligger närmare än 4,5 m från tomtgränsen.
Är det samma som fastighetsgränsen eller hemfridszonen? Och får jag bygga trädäck där?
 
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Är det samma som fastighetsgränsen eller hemfridszonen? Och får jag bygga trädäck där?
Svaret är ja på båda frågorna, men trädäcket blir ett dolt fel som mäklaren måste informera om när du i framtiden vill bygga växthus på grannens tomt.
 
  • Gilla
  • Haha
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
T Taxture skrev:
[bild]
Är det här parkslide? Kommer det växa och förstöra mitt köksavlopp nu?
Bara om du bor i England som hyser en aggressivare gren av familjen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.