Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Vi proffs kör bara Makita på byggena. Den enda som klarar dammet.

[bild]
Nästa inlägg: DAB är värdelöst.

Inlägget efter det: Du måste ha foliehatt när du lyssnar på DAB, annars får du hjärntumörer och blir avlyssnad av FRA!
 
  • Haha
antett
  • Laddar…
Jag har just köpt en bostadsrätt. Föreningen vägrar dra in 3-fas och bygga om ventilationen så jag kan sätta in min handbyggda Italienska Pizzaugn i mitt Marockanska kök. Vad gör jag?
 
  • Gilla
  • Haha
NL12345 och 5 till
  • Laddar…
Antik manuskript-sida, textfragment, latinsk skrift, bleknat bläck, gulnade papper, historiska dokument, oklar betydelse.

Jag har hittat mögel! Måste jag sanera med plutonium och dynamit redan idag eller kan det vänta till i eftermiddag?

Sen vill jag ha hjälp med varför det är där.
Jag kommer dock inte säga var det är eller vad som finns runt. Detta är enda informationen jag kommer ge.
HJÄLP MIG!
 
  • Gilla
  • Haha
Conqvist och 11 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Rubrikraden: AKUT VÄRME BORTA
Text: Vi har precis flyttat från en kommunalägd hyresrätt till en egen gammal villa, vi har bara 22C i vardagsrummet nu på morgonen. Håller på att frysa ihjäl. Vi har inte läst manualen till värmepannan eller satt oss in i hur den fungerar, (är inte riktigt intresserad av hur det fungerar men vill bara att det är toasty hemma) Kan någon hjälpa oss SNABBT ?

snark
Tre månader senare: Vår elräkning ruinerar oss, hur skulle vi veta att direktverkande el drog så mycket ström?
 
  • Haha
  • Gilla
J.Nordblad och 7 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Tre månader senare: Vår elräkning ruinerar oss, hur skulle vi veta att direktverkande el drog så mycket ström?
Du måste konvertera till indirekt verkande el, så sätt radiatorn i trädgården och rikta mot huset.

Eller gör som jag, elda 1/2m3 ved och sänk elbehovet med 32 000 kWh, helt utan överdrift eller rimlighetsanalys.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
antett och 13 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Jag har just köpt en bostadsrätt. Föreningen vägrar dra in 3-fas och bygga om ventilationen så jag kan sätta in min handbyggda Italienska Pizzaugn i mitt Marockanska kök. Vad gör jag?
Pensla styrelsen med roundup nu på våren och ta in en egen besiktningman. Kronofogden ska kontaktas för att vräka eventuella grannar som klagar, flytta absoult inte på grannarna själv om du inte kollat med lantmäteriet först. Har du tur finns fortfarande helrör kvar i tomtgräns.
 
  • Gilla
  • Haha
antett och 16 till
  • Laddar…
Unikt namn
G g.kraft skrev:
Har du tur finns fortfarande helrör kvar i tomtgräns.
Grannen drack tyvärr upp helröret.
Är det ett dolt fel?
 
  • Gilla
datja och 2 till
  • Laddar…
S
Saknar en som jag uppskattar mycket:
TS: hur fixar jag det här?
Någon: hyr ordentliga grejer - borrhammare, mini-grävare och du är klar på en helg.
Annan: jag vill passa på att visa min FESTOOL sänksåg
@heimlaga : du ska skjölpa vipsen och grafsa truget. Sedan linolja skrulven - med äkta linolja, inte sånt man säljer idag - och täta plyrken med näver från treårig björk som vuxit baklänges. Det räcker med yxa och bågsåg du tillverkar själv av reservdelar från grållen. Så har vi alltid gjort, det funkar bäst. Tar kanske sex månader, men så håller det en mansålder.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
antett och 43 till
  • Laddar…
Till TS: Vad du än gör, köp inte Plejd.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Till TS: Vad du än gör, köp inte Plejd.
KÖP PLEJD!

Har du sett aktierkursen?! De kan inte gå så bra om de säljer skit!
 
  • Gilla
  • Haha
Robert-san01 och 2 till
  • Laddar…
Plejdaktien har ju ökat flera hundra procent
 
En vissnad blomma i kruka på fönsterbräda, köksredskap, regndroppar på fönstret, utsikt till en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det här parkslide? Kommer det växa och förstöra mitt köksavlopp nu?
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 18 till
  • Laddar…
Jag har små svarta saker i mitt hus. Kan någon identifiera dem? Fick en bra bild på en av dem. Är rädd för vägglöss, husbock och elektriska fält.
 
  • En vägg med en röd markerad rektangel som omger en mindre skada eller defekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Robin Lindberg och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Aspest för fan, aspest! 🤬
Äsch, du är bara avundsjuk för att jag lyckades köpa en av två tillgängliga batterdrivna asbestdammsugare för 199 kr på mitt lokala Lidl förra veckan.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
T Taxture skrev:
Plejdaktien har ju ökat flera hundra procent
Till skillnad från vissa andra idioter lägger inte jag alla mina pengar på aktier, jag amorterar aggressivt på mitt bolån, så när jag och mina generationskamrater går i pension som 87-åringar kommer jag vara skuldfri. Pilutta dig, börstönt!
 
  • Gilla
  • Haha
Jiji och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.