Patrik440
Klippte en utav gräsmattorna och röjde upp lite efter en gran som trillat omkull igår kväll.
Skogssceneri med omkullvälta träd, grönt gräs, del av röd bil, blöt väderlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



I dag har jag inte gjort något men hos grannen pallades det äpplen redan vid kl 04:50 i morse..

Älg i en trädgård vid skymning, träd, hus i bakgrunden, gräsplan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
I dag har jag inte gjort något men hos grannen pallades det äpplen redan vid kl 04:50 i morse..

[bild]
Jag önskar att en älg kunde komma och äta upp all min fallfrukt!
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Jag önskar att en älg kunde komma och äta upp all min fallfrukt!
Två älgar i en grönskande trädgård med buskar och träd. Tranquil natur, viltlivsmöte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det går ännu fortare om de är två 😉
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Fadai och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Jag önskar att en älg kunde komma och äta upp all min fallfrukt!
Mindre kul när den jäst 😂
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Mindre kul när den jäst 😂
För mig eller älgen? 😁
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Beror nog på, vet inte om det var denna historia, men är väl flera som blivit attackerade av älgar som passerat ”salongs” 😯
[länk]
Det är bara tragiskt. Polisen fick för sig att han kört över sin fru med åkergräsklippare innan de till sist nyktrade till och insåg att en älg trampat ihjäl henne.
 
  • Wow
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är bara tragiskt. Polisen fick för sig att han kört över sin fru med åkergräsklippare innan de till sist nyktrade till och insåg att en älg trampat ihjäl henne.
Verkligen!
Nu vet jag inte om det där berodde på jäst fallfrukt, men minns det där fallet nu när älgar kom på tapeten, har väl varit med i någon podd.
Även hört att några trodde hunden var sjuk och åkte till veterinären, men den hade förätit sig på fallfrukt den också…
 
Just älgen i det fallet misstänker dem var en älg-ko med kalv som blev stressad av hunden och gick till attack. Tror det var med i veckans brott…
 
D
Vad är det på potatisen?

Ser ut som märken av rötterna.
 
  • Hand håller potatis med intressant mönster, liknande struktur som torr jord eller sprickor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Baxat ved, med lite hjälp av dotter 👍💪
[bild][bild][bild][bild]
Hur mycket ved är det travat?
 
D Bubblebubb skrev:
Vad är det på potatisen?

Ser ut som märken av rötterna.
Det är väl egentligen bara skalet som spricker upp, sådär ser ju nästan all nypotatis ut efter skrubbning.
 
V Viktorbyggahus skrev:
Hur mycket ved är det travat?
Skulle väl säga att det är 3,5-3,8m³ travat
 
Jobbar på grunden till ett växthus

Träram för grunden till ett byggprojekt, stenar på marken, grå himmel, grön vegetation i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Jag hatar fläder *vile bara säga det högt* 🤬

Fläder i sig har jag eg inget emot, det är gott och göra saft på.. och det är ganska dekorativa när de blommar! Vill gärna ha ett eller två träd/buskage.

MEN vilket jäkla ogräs det är.. det är överallt! Varje år klipper vi ner det till under jordnivå.. (ofta får vi klippa två gånger om året). Och när man tror man börjar få bukt på problemet.. visar det sig att det kommit tre nya "plantor".. som dolt sig i annat!

Upptäckte ett nytt "träd" inne i hallonhäcken i år som nu är 1.5 m högt och 70 brett.. (tyckte hallonhäcken började se konstig ut..)

Förra sommaren spenderade maken med att försöka gräva upp tre flädrar (och två elaka rosor.. som också växte som tokar). Det är inte direkt lättgrävt.. de har förvånansvärt stort rotsystem.. och har man stenig tomt tar det tid och är irriterande.. (man får ju ta bort stora stenar också för att komma åt).

Vi har väl iaf 4 kvar in under husgrunden.. (som är ännu större än de som grävdes bort).. det är dessa som vi brukar klippa ner några ggr om året.. för de skrapar på fönster och ytterdörrar när de växt en bit.. (trots att vårt hus står nån meter upp)

.. och folk säger att fläder är svårt att odla?! 😳🌳
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.