D Bubblebubb skrev:
Finns det något bra bilforum motsvarande byggahus för bilar?
Garaget.org kanske
 
  • Gilla
din granne
  • Laddar…
Ja det tror jag är det enda större bilforumet kvar med en större del som aktivt postar, som inte är inriktat på ett visst märke. Facebook m.fl. har gått hårt åt diverse communitys och en fb grupp är inte samma sak.
 
  • Gilla
din granne
  • Laddar…
Maskinisten.net är ett bra forum, kika in där.
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Berlingo/Expert nya Ford ??
Ni som är äldre vet, man åker och känner plötsligt lukten av bränd olja "Aha, det ligger en Ford längre fram"
Bara denna vecka har jag åkt bakom 3 olika Citroen/Peugeot Berlingo/Expert av nyare modell som blårykt likt en gammal Ford.
 
  • Haha
  • Gilla
StoffeGbg och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Berlingo/Expert nya Ford ??
Ni som är äldre vet, man åker och känner plötsligt lukten av bränd olja "Aha, det ligger en Ford längre fram"
Bara denna vecka har jag åkt bakom 3 olika Citroen/Peugeot Berlingo/Expert av nyare modell som blårykt likt en gammal Ford.
Menar du berlingo/partner eller jumpy/expert?
 
hsd
Ford hade problem med ventiltätningen på motorerna, det var bensin bilar
Nu skulle jag tro att det är diesel bilar och mest troligt fiatmaskiner ,Stellantis blandar väl maskiner i de olika varumärkena för att breddautbudet
PSA gjorde väl de bästa diesel motorerna som även licensades av exempelvis Volvo
 
P Prodigys skrev:
Menar du berlingo/partner eller jumpy/expert?
Jo, Berlingo/Partner, en tankevurpa.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
richardtenggren
Är inte Peugeot och Citroën tankevurpor i sin helhet? 😂
 
  • Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Är inte Peugeot och Citroën tankevurpor i sin helhet? 😂
Stopp stopp stopp...nu blir jag kränkt.
 
  • Ledsen
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
fgo fgo skrev:
Stopp stopp stopp...nu blir jag kränkt.
Förlåt inte meningen! 😞
hmm, snälla bilar då? :)
 
  • Haha
fgo
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Förlåt inte meningen! 😞
hmm, snälla bilar då? :)
Ingen som helst fara.
Jag brukar säga att de har sin charm 🙃
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Vet inte om det sänts riks, men på lokalnyheterna här i Stockholm berättade de att var 4e lastbil i stan åker runt med bergmassor från tunnelbanebygget.
Pga miljöregler få de inte förvaras här, utan körs med lastbil till Värmland för att miljöbehandlas !!!
Har ni hört nått så jäkla korkat förut ??
Hur farligt är ett lass sprängsten i jämförelse med mängden diesel en lastbil tar Stockholm-Värmland t o r ??
 
Redigerat:
  • Wow
  • Gilla
vcx och 5 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Vet inte om det sänts riks, men på lokalnyheterna här i Stockholm berättade de att var 4e lastbil i stan åker runt med bergmassor från tunnelbanebygget.
Pga miljöregler få de inte förvaras här, utan körs med lastbil till Värmland för att miljöbehandlas !!!
Har ni hört nått så jäkla korkat förut ??
Hur farligt är ett lass sprängsten i jämförelse med mängden diesel en lastbil tar Stockholm-Värmland t o r ??
Jag såg SL’s egna film och där skeppar de sprängmassor med pråm från Nybroviken till Norra Djurgårdsstaden.
 
Att köra enorma mängder bergmassor med lastbil till Värmland låter som en skröna i mina öron..
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Att köra enorma mängder bergmassor med lastbil till Värmland låter som en skröna i mina öron..
Jo, det låter helt osannolikt. Men det var vad de sa på nyheterna.
Man pratade även om kostnader på en halv miljard, men jag noterade inte till vad.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.