Så den kan man ta bort?
 
A AndersS skrev:
Frekvenser som används för mobilnäten. Så är eller har varit ansluten till utrustning för mobil kommunikation t.ex. med elmätare.
Så den kan man ta bort?
 
C
M Markus. W skrev:
Så den kan man ta bort?
Nu har du ju redan tagit ner den, så det är väl bara att se om det kommer någon elräkning nästa månad eller inte... 😃
 
C cpalm skrev:
Nu har du ju redan tagit ner den, så det är väl bara att se om det kommer någon elräkning nästa månad eller inte... 😃
😂 tänkte om man kunde ta bort den för alltid 😂
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
M Markus. W skrev:
😂 tänkte om man kunde ta bort den för alltid 😂
Är sladden ansluten till elmätaren, är du osäker ring elbolaget.
 
M Markus. W skrev:
😂 tänkte om man kunde ta bort den för alltid 😂
Du får väl kolla på elmätaren om den är inkopplad där..
 
M Markus. W skrev:
😂 tänkte om man kunde ta bort den för alltid 😂
Hehe, tänk på saken i 3 veckor till och öppna sedan elskåpet ;)
 
GSM-frekvenser, dessa stängs ned senast 2024...
 
pacman42 pacman42 skrev:
GSM-frekvenser, dessa stängs ned senast 2024...
Eller 3G men lika illa😉
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
M Markus. W skrev:
😂 tänkte om man kunde ta bort den för alltid 😂
Varför tror du att ett gäng anonyma personer på internet kan tala om med säkerhet huruvida en antenn på din fasad är ansluten till din elmätare eller inte???
 
  • Gilla
husägaren TS och 2 till
  • Laddar…
Jag har en identisk antenn till min elmätare och först användes den för avläsning via 3G. Förra året byttes elmätaren ut och antennen används fortfarande men sannolikt med 4G-kommunikation.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Som allokeras över till 4G och 5G.
[länk]
[länk]
Vilket blir väldigt bra då man får bättre kvalitet på låga frekvenser för många tjönster. Hastigheten ökar på de höga frekvenserna men så även störningarna...
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Som allokeras över till 4G och 5G.
[länk]
[länk]
Japp, det är därför GSM och 3G avvecklas. Gammal teknik och frekvensutrymme behövs till 5G.
Och nya samarbeten mellan operatörerna utifrån vem som "äger" frekvenserna, igår Tele2 med Telia i 3G och idag Tele2 med Telenor i 4G/5G. Men jag har inte koll på det längre mera än att i vintras försvann 3G för den operatör jag har i fritidshuset och fick istället 5G. Men tyvärr ingen bättre kapacitet 😉
 
A AndersS skrev:
Japp, det är därför GSM och 3G avvecklas. Gammal teknik och frekvensutrymme behövs till 5G.
Och nya samarbeten mellan operatörerna utifrån vem som "äger" frekvenserna, igår Tele2 med Telia i 3G och idag Tele2 med Telenor i 4G/5G. Men jag har inte koll på det längre mera än att i vintras försvann 3G för den operatör jag har i fritidshuset och fick istället 5G. Men tyvärr ingen bättre kapacitet 😉
Det är lite bättre med nya teknologier på gamla frekvenser, men inte så mycket att man märker någon större skillnad i bandbredd. Däremot får man exempelvis kortare latenser på 5G än på 3G.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.