I inlägg https://www.byggahus.se/forum/threads/mitt-2a-stora-projekt.410121/post-4732376
och #472 #474 även i den ovanför så ser man hur igenväxt det varit bakom huset.

Tror jag skrev tidigare att ägaren sa att jag fick röja det jag ville bakom men v27 kanske när jag var där hörde jag en röjsåg bakom huset.

Då var ena sonen till han som äger marken där och röjde, han har nog varit där sen dess och det har blivit lite skillnad 🙂

Han tog även ner några träd på min sida

Trädgård med avverkat sly, timmer, grönt gräs och löpstege. Text: "Grannen har tagit ner lite sly 🙂🙂"
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vilket jäkla jobb han har gjort.
Ligger en hög med ris som säkert är 6-7m lång och kanske 3m hög ute på en plan plus alla stockar
 
  • Gilla
Greatstomp och 4 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Har han satt sonen på att göra detta för din skull? Verkligen sjysst granne
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Har han satt sonen på att göra detta för din skull? Verkligen sjysst granne
Ja det skulle jag tro, mer eller mindre iaf
Tog ju ur söderut själv och sen med fasadbyte så kanske dom tyckte att det borde bli fint bakåt också, vet inte om det är så men man kan ju hoppas
 
  • Älska
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Har han satt sonen på att göra detta för din skull? Verkligen sjysst granne
Dom kanske vill få ut några kronor av skogen trots allt?
 
RoTe RoTe skrev:
Dom kanske vill få ut några kronor av skogen trots allt?
Det är till 90% sly som växt sig stort, finns några skapliga tallar men dom blir nog kvar, kommer nog växa på sig om dom blir utan konkurrens
 
RoTe
nino nino skrev:
Det är till 90% sly som växt sig stort, finns några skapliga tallar men dom blir nog kvar, kommer nog växa på sig om dom blir utan konkurrens
Du menar inte ens planterat? Jag gissar planterat och sen har man skitit i det.
 
RoTe RoTe skrev:
Du menar inte ens planterat? Jag gissar planterat och sen har man skitit i det.
Nej det är röjt för 20-30år sen sen har det vuxit vilt, det är en remsa på kanske 20-40m bakom huset, sen är det nog planterad skog längre bsk
 
RoTe
nino nino skrev:
Nej det är röjt för 20-30år sen sen har det vuxit vilt, det är en remsa på kanske 20-40m bakom huset, sen är det nog planterad skog längre bsk
Hm, varför brukar man inte den marken för?
 
RoTe RoTe skrev:
Hm, varför brukar man inte den marken för?
Det är nog en för liten plätt att ha skog på och jag tror dom har lite annat med.
Sen är det bebyggelse runt om
 
RoTe
nino nino skrev:
Det är nog en för liten plätt att ha skog på och jag tror dom har lite annat med.
Sen är det bebyggelse runt om
Jaha trodde du menade att det var planterad skog i anslutning.
 
Håller på med ett skjul där ställningen ska få bo när den inte används.
Blir 5.5x2.9m där ca 3.5m kommer användas till ställningen och resten till förvaring av säsongs prylar, däck osv

Långsidan Trädgård med träställning, gräs, träd och en byggnad i bakgrunden. Bilden är vinklad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ena gaveln, resterande två gavlar är tillskapande och ska spikas imorgon förhoppningsvis.

Träkonstruktion, halvfärdig, står på gräs, lutande, byggprojekt, utomhus, timmer, obehandlat trä, byggnadsarbete, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Behöver man sätta nån typ av dragjärn tro?

Blir alltså öppet på långsidan 3.5m
 
  • Gilla
magnfris och 3 till
  • Laddar…
Uppehåll så ska prova få upp lite mer panel

Provade vinschen idag och det funkade fint.
Blir nog att svetsa nån typ av korg för att få upp panel, men kanske blir bökigt att få in dom på ställningen?

 
  • Gilla
limstift och 3 till
  • Laddar…
Går sakta men framåt iaf

Renovering pågår på byggnad med ställning, skadad fasad och fönster synliga. Molnig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Utbyhuset och 6 till
  • Laddar…
Kom en bit till idag och smhi hade rätt i sin prognos, iaf då jag tittade i morse.
Regnet skulle komma 19 och 18.45 började det droppa lite, hann precis plocka ihop innan det blev värre.

Ett hus med ställningar runtom, renoveringsarbete pågår, grå molnig himmel. Trädgren i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte mycket panel kvar nu, sen ska det väl skrapas vindskivor och takfot och målas
 
  • Gilla
Utbyhuset och 9 till
  • Laddar…
Äntligen är all panel (utom längst ner där det blir en altan) på plats.
Hade 3 bitar kvar när regnet kom men inte fan slutat man då...

Byggnad med ställningar, renovering pågår, mulet väder, skräp och byggmaterial på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska dit med foder och brädor mot takutskottet imorgon hoppas jag.
Skrapa och måla vindskivor och utskott fredag lördag.
Hämtar övre högra fönstret och altandörren på fredag v34.
Förhoppningsvis så kan jag plocka ner ställningen innan andra helgen i september då dotter och svärson ska låna den, bra att ha lite press på sig 🙂🙂
Blev en del panel över, så får se vad det blir om det blir att börja på baksidan eller klä ställningsförrådet med det.
 
  • Gilla
Utbyhuset och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.