Demmpa Demmpa skrev:
Notiser kommer ibland flera/många timmar efter att trådar har skapats.
Notis nr två fick jag för knappt en timme sedan, men inlägget/tråden postades ca 15 timmar tidigare.
Det stämmer som BirgitS sa i inlägget ovan.
Tråden skapades i "Vitvaror" men du fick ingen notis förrän den flyttades till "Värme allmänt". Tittade på exemplet du visade i andra tråden och det var samma sak som hade hänt där. Så det verkar fungera som det är tänkt.
 
MultiMan
Länken ser speciell ut men är kanske standard på Byggahus? https://www.byggahus.se/forum/attachments/insats-isaertagning-8-pdf.712617/
Alltså ".712617" efter filformatet, kanske det som ställer till det?

Funkar i Chrome, ska snart kolla i appen. Edit: Fungerar inte för mig heller i appen. Också Android 13 i en Pixel 7 Pro. Systemuppdatering tror jag är juni, eftersom Google uppdaterar pixlarna väldigt frekvent.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Blir bara rappakalja av pdfen i appen på iPhone också.

IMG_4332.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Buggrapport: ofta nu efter uppgraderingen om jag klickar på länken i ett mail, med notis om att någon svarat i en tråd jag följer, och jag försöker svara får jag felmeddelande om att något oväntat inträffat.
Detta händer när svarsrutan är uppe.

En refresh av sidan så fungerar det att svara.
 
Buggrapport: ofta nu efter uppgraderingen om jag klickar på länken i ett mail, med notis om att någon svarat i en tråd jag följer, och jag försöker svara får jag felmeddelande om att något oväntat inträffat.
Detta hä

EDIT: Och nu buggade det ur igen, och mitt tidigare inlägg kom med här ☝️
 
Redigerat av moderator:
Uppgraderingen gick i stora drag till så här:

1. Databasexport: 15 min
2. Databasimport: 1 h 45 min
3. XenForo2-migrationer: 1 h 40 min
4. Konvertera utf8mb4: 40 min
5. Custom-migrationer: 40 min
 
  • Gilla
MrJozk och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Uppgraderingen gick i stora drag till så här:

1. Databasexport: 15 min
2. Databasimport: 1 h 45 min
3. XenForo2-migrationer: 1 h 40 min
4. Konvertera utf8mb4: 40 min
5. Custom-migrationer: 40 min
Gott så, men varför försvann uppdateringer av notiser, utan att man måste refresha sidan?
 
Sedan senaste uppdatering markeras alla noteringar om reaktioner så fort man klickar på en av dem, oavsett om de är för samma inlägg eller ens samma tråd.
 
Demmpa Demmpa skrev:
När jag försöker att öppna PDFen i följande inlägg så blir det bara en ".bin"-fil när jag försöker att öppna den via byggahus-appen
Nedladdning i Android-appen ska funka nu.
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Som vänsterhänt har man alltid fått slita mer och riskera skador på fingrarna.
Bara det att knapparna sitter fel på en standardmus, och som it support måste man anpassa sig att använda "fel" knapp och kan inte anpassa musen annars blir man tokig varje gång man lämnar sin egen dator och måste använda kundens mus.
Som högerhänt kan man oxå få ”förslitningsskador” av för många mustimmar…
Jag fann det praktiskt att bygga om en mus (korskopplade brytarna med några trådar inne i musen) och ha en till höger och en modifierad till vänster.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.