Jocce81 Jocce81 skrev:
Spenderat lite för många timmar att bygga denna åt Syskonbarnen...

Skulle nog kunna få till motsvarande på "frihand" med liknande resultat med lika mycket jobb typ...

/Jocce
Instämmer. Byggde på fri hand och det tog sin tid men blev mer originellt men vete fan om det blev billigare, virket är dyrt.
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
att alla hål t.ex inte är förborrade, att man måste kapa vissa bitar
Låter som när min bror investerat i en Kinesisk pirra med beskrivning på diverse asiatiska språk med oläsliga tecken. Med tanke på passningen trodde han att första raden var
”Du tar din korp och går till din gruva...”
och att de därför inte bemödat sig om att bifoga en maskinöversättning.
Sinnesblåsande...
Mvh Findus
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
V vanpire skrev:
Instämmer. Byggde på fri hand och det tog sin tid men blev mer originellt men vete fan om det blev billigare, virket är dyrt.
Virket är absolut dyrt men skulle säga att det är virke för kanske 3000 kr i denna, säg 5000 kr om man tar i..
Visst kanske tar längre tid men då man ändå behövde måtta, borra, kapa m.m på denna så känns det som att bygga på fri hand är något jag gör om det blir en nästa gång....

/Jocce
 
  • Gilla
vanpire och 2 till
  • Laddar…
Först satte jag in ett nytt fönster istället för den oanvända altandörren. Hann precis täta innan ovädret Hans drog in.

Inomhusvy mot fönster, växter, stege, TV, utsikt mot terrass och regnvåt trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Provade sen ett loppisfynd. Ingar repor i linsen och lysröret i lampan fungerade glädjande nog så nu känns 1:18 som 1:8 🤓
Förstoringsglas över verktygsbord med mekaniska komponenter, detaljerad åsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Reparation av fjärrstyrt fordon med verktyg, förstoringslampa; fokus på små delar och teknisk precision.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Workingclasshero och 17 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Först satte jag in ett nytt fönster istället för den oanvända altandörren. Hann precis täta innan ovädret Hans drog in.

[bild]

Provade sen ett loppisfynd. Ingar repor i linsen och lysröret i lampan fungerade glädjande nog så nu känns 1:18 som 1:8 🤓
[bild][bild]
Appropå oväder.
Jag hann få på råspontluckorna idag innan regnet, tom. dra över en presenning.
Hade inte fotbollen gått till förlängning och straffar hade jag hunnit kapa till slutliga måtten också. 😂
Person jobbar på ett tak till en träkonstruktion, molnig himmel, stege i förgrunden, grönt gräs baktill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träkonstruktion, pelare och takutsprång mot en himmel, arkitektoniska detaljer, byggnation i progress.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person på stege arbetar med träkonstruktion utomhus, molnig himmel, grönska, del av byggnad synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorrn väntar arbete, vilket i sig inte känns så tokigt.
Förhoppningen är det ger sig med regnande framöver så man kan köra på en en dag. 🌞
Trädgård, hängande vit presenning på torkställning, röd stuga, grå himmel, grön gräsmatta, natur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittills har det bara duggat lite.. ⛈️
 
  • Gilla
Roga1337 och 8 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Först satte jag in ett nytt fönster istället för den oanvända altandörren. Hann precis täta innan ovädret Hans drog in.

[bild]

Provade sen ett loppisfynd. Ingar repor i linsen och lysröret i lampan fungerade glädjande nog så nu känns 1:18 som 1:8 🤓
[bild][bild]
Bara för att det regnat ett par veckor behöver du inte ge upp helt. Någon gång kanske det är sol och du vill gå ut på altanen igen.
 
  • Haha
  • Gilla
Testarn och 5 till
  • Laddar…
J
Jag har satt salningar, foder och byggt ett trappsteg runt det nya vikpartet som vi monterade tidigare i veckan.
 
  • Verandaverktyg med vita skjutdörrar i glas, trägolv, och inredning synlig genom fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
F_man och 7 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Först satte jag in ett nytt fönster istället för den oanvända altandörren. Hann precis täta innan ovädret Hans drog in.

[bild]

Provade sen ett loppisfynd. Ingar repor i linsen och lysröret i lampan fungerade glädjande nog så nu känns 1:18 som 1:8 🤓
[bild][bild]
Har du en altandörr att sälja nu alltså?
 
Har kommit på varför...
  • det tog stopp förra gången jag grävde för det nya avloppet
Nedmonterad stupränna på gräsmatta, röd trähusvägg bakom, grävning pågår, ett fönster, luftkonditionering utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

  • jag inte gillar att spräcka sten i dike
Grävd grop med synliga vattenledningar och verktyg; spade och hacka i trädgårdsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

  • plockepinn är en kul sport
Orange avloppsrör på gräsmatta med grävd grop och äppelträd i bakgrunden. Arbete verkar pågå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

  • det är bra att leda bort åtminstone en del av regnvattnet från dike om man har en tomt med lerig jord
Grävd grop med rörsystem, stenar, gräs och jord, förmodligen för avlopp eller infrastrukturarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
F_man och 5 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Bara för att det regnat ett par veckor behöver du inte ge upp helt. Någon gång kanske det är sol och du vill gå ut på altanen igen.
Knappast, nu är det RC som gäller. Sol är inte nyttigt föresten.
 
  • Wow
  • Haha
Hep och 1 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Har du en altandörr att sälja nu alltså?
Den är inte bra, gissar 80-tal. Kapade sönder karmen för att inte spräcka putsen så den är inte heller komplett.
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Den är inte bra, gissar 80-tal. Kapade sönder karmen för att inte spräcka putsen så den är inte heller komplett.
Ah, läste "oanvänd" annorlunda. Blev bra i alla fall!
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Blivit avundsjuk på alla yxrenoveringstrådar, så nu gjorde jag min första. (Köpt skaft dock för 50 spänn).

Någon som direkt vet vad "U.P."-stämpeln står för?
 
  • Yxa med trähandtag, metallhuvud, på kartong, bredvid byggmaterial och burk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
F F_man skrev:
Blivit avundsjuk på alla yxrenoveringstrådar, så nu gjorde jag min första. (Köpt skaft dock för 50 spänn).

Någon som direkt vet vad "U.P."-stämpeln står för?
Jag vet inte vad UP står för.
Jag tror bestämt att du satt skaftet åt fel håll.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 8 till
  • Laddar…
K
F F_man skrev:
Blivit avundsjuk på alla yxrenoveringstrådar, så nu gjorde jag min första. (Köpt skaft dock för 50 spänn).

Någon som direkt vet vad "U.P."-stämpeln står för?
Brukar kunna stå för smeden som gjort den.
Du får nog också vända på skaftet som noterats ovan..
 
  • Gilla
Testarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.