Vilket blir bäst?

  • Beige

    12 Röster 66,7%
  • Blå

    6 Röster 33,3%
  • Antal röster
    18
Smakråd önskas, tack! Trästuga med blåa detaljer, veranda, plastmöbler, fönsterluckor, i en somrig grönskande miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Ulltand Ulltand skrev:
Smakråd önskas, tack!
Vilka stolpar 😉
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Vilka stolpar 😉
Fixat nu !😎
 
Ulltand Ulltand skrev:
Smakråd önskas, tack!
Ulltand Ulltand skrev:
Fixat nu !😎
mörkgrönt?
mörkgrönt?
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
P
Möjligt att någon blå nyans skulle funka, men den valda upplever jag som för skrikig
 
  • Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
Eftersom du har blått på andra detaljer på huset, skulle jag ha hållit mig till blått även på stolparna.

Absolut inte mörkgrönt som nån förvirrad människa föreslog.
 
Redigerat:
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Tror det passar bättre med en mörkare blå!
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
N Nyatag skrev:
Blå fast en mörkare, gråare variant - denna är lite väl 80-tal pool blå ;)

Ex. [länk]
Nja, jag håller nog inte med där, kan vara snyggt med en redigt knallblå färg istället för en sån mesblå färg som du föreslog.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
Excel
Har ett exakt likadant Forsgrens timmerhus, roligt att det finns fler 😀

Dessvärre har du valt helt fel färger. Slipa bort färgen och lasera stolpen ljusbrunt…
 
  • Haha
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
Excel Excel skrev:
Har ett exakt likadant Forsgrens timmerhus, roligt att det finns fler 😀

Dessvärre har du valt helt fel färger. Slipa bort färgen och lasera stolpen ljusbrunt…
Nice! Jag har lagningar i stolparna som gör att att jag vill ha en täckande färg!

Har du lanserad fasad också? Behöver måla om även den...
 
Excel
Hej, mina stolpar är också dåliga, speciellt den i nederkant på hörnet. Fick lämna in den till en byggnadsvårdare som reparerade och svarvade till den.

Vi körde brun lasyr, visst syns det att stålpen är reparerad, men en stuga från sjuttiotalet kan ju heller förväntas vara i nyskick.

Fasaden är mörkbrun (lasyr), och stolpar och rävke i ljusbrun lasyr.
 
Redigerat:
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Excel Excel skrev:
Hej, mina stolpar är också dåliga, speciellt den i nederkant på hörnet. Fick lämna in den till en byggnadsvårdare som reparerade och svarvade till den.

Vi körde brun lasyr, visst syns det att stålpen är reparerad, men en stuga från sjuttiotalet kan ju heller förväntas vara i nyskick.

Fasaden är mörkbrun (lasyr), och stolpar och rävke i ljusbrun lasyr.
Har precis reparerat samma stolpe. Fick ta bort en del murket trä och lagade upp med kemiskt trä. Har noterat att den tar en regnvatten när det blåser som kan följa sprickor ned till botten. Där tror jag det sugits upp i ändträet och processen är i gång. Så viktigt att färgen förhindrar denna vattentransport imo. Tänker därför måla med oljefärg i 4 stryckningar. Har också fungicidbehandlat alla ytor.
 
Excel
Sämma symtom här, den ruttnade underifrån, drog en sträng med linoljekitt eller motsvarande vi fick från byggnadsvårdaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.