Som vvs montör blir jag mörkrädd när jag ser detta. Har varit på många vattenskador genom åren när handyman varit farten.
 
  • Gilla
Lassiter och 2 till
  • Laddar…
D docboy skrev:
Som vvs montör blir jag mörkrädd när jag ser detta. Har varit på många vattenskador genom åren när handyman varit farten.
Exakt vad blir du mörkrädd av? Att någon skriver hur man byter blandare?
 
useless useless skrev:
Exakt vad blir du mörkrädd av? Att någon skriver hur man byter blandare?
useless useless skrev:
Exakt vad blir du mörkrädd av? Att någon skriver hur man byter blandare?
Jag håller med docboy.

Det blir stora konsekvenser av att som lekman och amatör misslyckas med byte av blandare om anslutningen inte är korrekt, vid ca 10 bars vattentryck.

Jag bytte nyligen min hitintills fjärde köksblandare och det var inte helt enkelt enkelt att med säkerhet få till en täthet och funktion över tid som jag kände mig trygg med.

De flesta nyblivna husägare har aldrig tidigare varit i kontakt med klämringskopplingar, klämringar eller stödhylsor.
 
Ja, att saker går fel om man gör fel är inte så konstigt. Men vad är problemet med artikeln? Är det att någons arbetstillfällen hotas av att folk gör saker själv?
 
  • Gilla
Keiller och 1 till
  • Laddar…
D docboy skrev:
Som vvs montör blir jag mörkrädd när jag ser detta. Har varit på många vattenskador genom åren när handyman varit farten.
Vilka är felen du upprörs över?
För jag antar det är fel i instruktionen som gör dig mörkrädd.
 
Det finns så otroligt många olika dimensioner och olika modeller av kopplingar där du måste veta vad som funkar ihop och inte.
Det viktigaste avsnittet "glömde" det ta med. Undra varför...förmodlingen okunskap!
 
  • Gilla
Lassiter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.