Är det fler än jag som blivit med Tele2-avtal utan att bett om ett.

Bakgrunden är försäljning av en bostadsrätt, Brf har ett gruppavtal sedan flera år med ComHem numera Tele2. Lägenheten såldes i januari i år och den nya lägenhetsinnehavaren tog över modemet och allt var frid och fröjd. Men i mars ringde ”johan” på Tele2 och ville kränga kanalpaket. Ledsen sa jag, lägenheten är såld och jag är inte längre medlem i denna Brf. Aj, aj nu blev det problem. ”johan” förklarar att jag skulle ha sagt upp mitt gruppavtal och att jag har uppsägningstid på detsamma men ”johan” kan hjälpa mig med uppsägningen. Han behöver veta min adress och så måste jag legitimera mig med bankid så är saken klar men det kommer en faktura för uppsägningen av gruppavtalet. Nu börjar cirkusen och som ni förstår har jag blivit blåst av Tele2 kundtjänst.

Mitt gruppavtal hade gjorts om till ett nytt tillsvidareavtal (bredband 50/10 och fast telefoni) med min hemadress som leveransadress. På denna plats har jag sedan drygt 10 år fiber med tjänst från annan leverantör, fast telefoni har jag inte haft sedan min första mobil för sådär 30 år sedan.
En bit in i april kom ett mail/sms om att jag hade en ”obetald faktura” inget mer. Efter några försök kom jag i kontakt med kundtjänst och anger födelsenummer. - Hej, ni skriver att jag har missat någon faktura vad är det? jag har inte fått någon. ”-Du måste använda mobilt bankid.” -Kan du inte svara trots att du har alla mina data. Hur kan jag få reda på vad jag är skyldig och för vad? ”Logga in på mina sidor”. -Har jag något sådant jag är ju inte kund hos er? ”Det har alla med Tele2-avtal”!!
Precis 377kr för ett 50/10. Som ersättning till Tele2 för utebliven uppsägning av gruppavtal, eller? Surt och våldsamt överpris men OK, tydligen har jag klantat mig genom att glömma att säga upp min del av det gruppavtal som Brf har inbakat i månadsavgiften.
Tror ni det slutar här. Nej, nej jag har ju tecknat ett avtal med Tele2 och de påstår att de alltjämt levererar bredband och fast telefoni till min hemadress. Deras ”tekniker” har dessutom verifierat detta. Så i slutet av maj kommer en bekräftelse på att jag vill avsluta mina ”avtal” med Tele2 från sista juni!! En bit in i juli kommer en faktura denna gång på 355kr för 50/10 plus fast telefoni som levererats till min hemadress. Detta är rent tekniskt inte möjligt och således en ren lögn från Tele2.
Hög puls och förnyade kontakter. Kundtjänst svara lite arrogant att jag måste fullfölja mitt avtal. Jag bestrider senaste fakturan men detta kan ej göras muntligt via tfn. Jag skickar mejl med ett bestridande men detta kan inte beaktas för de vet inte att jag är jag. Jag frågar om en adress dit jag kan skicka ett bestridande. Inget svar, som väntat. Jag åker till närmaste Tele2 butik men de hanterar inte klagomål och definitivt inte ett bestridande av en faktura och dessutom har chefen semester. -Kan du hjälpa mig med en adress som går fram till kundtjänst, ni skickar väl iväg avtal mm dit. ”Vi har ingen adress till Tele2”. -Eftersom jag betalar för fast telefoni kan du hjälpa mig med att ta fram mitt tfn-nummer? ”Som sagt, chefen har semester.”

Av detta lär man sig att Tele2 i praktiken tillämpar 3 månaders uppsägningstid för den enskilde vid flytt från en Brf med gruppavtal trots att man inte lidit någon ekonomisk skada. Brf-en betalar hela tiden avtalat pris. Dessutom överprissätter man den fiktiva tjänsten.
Var försiktig med att använda mobilt BankID i kontakter med Tele2, deras samvete är rymligt.
 
  • Wow
  • Gilla
  • Arg
Blåbäret_numero_uno och 7 till
  • Laddar…
Ett bestridande av faktura behöver inte skickas efter några speciella regler som leverantören bestämmer. Skickar du den till företagets postadress, så är det deras problem om den inte kommer till rätt avdelning.

Det väsentliga är att bestrida om kravet kommer via kronofogden. Bestrider man inte då så tar fogden pengarna, skulden blir giltig.
 
  • Gilla
TobiasStockholm och 11 till
  • Laddar…
H
P Pallewea skrev:
Är det fler än jag som blivit med Tele2-avtal utan att bett om ett.

Bakgrunden är försäljning av en bostadsrätt, Brf har ett gruppavtal sedan flera år med ComHem numera Tele2. Lägenheten såldes i januari i år och den nya lägenhetsinnehavaren tog över modemet och allt var frid och fröjd. Men i mars ringde ”johan” på Tele2 och ville kränga kanalpaket. Ledsen sa jag, lägenheten är såld och jag är inte längre medlem i denna Brf. Aj, aj nu blev det problem. ”johan” förklarar att jag skulle ha sagt upp mitt gruppavtal och att jag har uppsägningstid på detsamma men ”johan” kan hjälpa mig med uppsägningen. Han behöver veta min adress och så måste jag legitimera mig med bankid så är saken klar men det kommer en faktura för uppsägningen av gruppavtalet. Nu börjar cirkusen och som ni förstår har jag blivit blåst av Tele2 kundtjänst.

Mitt gruppavtal hade gjorts om till ett nytt tillsvidareavtal (bredband 50/10 och fast telefoni) med min hemadress som leveransadress. På denna plats har jag sedan drygt 10 år fiber med tjänst från annan leverantör, fast telefoni har jag inte haft sedan min första mobil för sådär 30 år sedan.
En bit in i april kom ett mail/sms om att jag hade en ”obetald faktura” inget mer. Efter några försök kom jag i kontakt med kundtjänst och anger födelsenummer. - Hej, ni skriver att jag har missat någon faktura vad är det? jag har inte fått någon. ”-Du måste använda mobilt bankid.” -Kan du inte svara trots att du har alla mina data. Hur kan jag få reda på vad jag är skyldig och för vad? ”Logga in på mina sidor”. -Har jag något sådant jag är ju inte kund hos er? ”Det har alla med Tele2-avtal”!!
Precis 377kr för ett 50/10. Som ersättning till Tele2 för utebliven uppsägning av gruppavtal, eller? Surt och våldsamt överpris men OK, tydligen har jag klantat mig genom att glömma att säga upp min del av det gruppavtal som Brf har inbakat i månadsavgiften.
Tror ni det slutar här. Nej, nej jag har ju tecknat ett avtal med Tele2 och de påstår att de alltjämt levererar bredband och fast telefoni till min hemadress. Deras ”tekniker” har dessutom verifierat detta. Så i slutet av maj kommer en bekräftelse på att jag vill avsluta mina ”avtal” med Tele2 från sista juni!! En bit in i juli kommer en faktura denna gång på 355kr för 50/10 plus fast telefoni som levererats till min hemadress. Detta är rent tekniskt inte möjligt och således en ren lögn från Tele2.
Hög puls och förnyade kontakter. Kundtjänst svara lite arrogant att jag måste fullfölja mitt avtal. Jag bestrider senaste fakturan men detta kan ej göras muntligt via tfn. Jag skickar mejl med ett bestridande men detta kan inte beaktas för de vet inte att jag är jag. Jag frågar om en adress dit jag kan skicka ett bestridande. Inget svar, som väntat. Jag åker till närmaste Tele2 butik men de hanterar inte klagomål och definitivt inte ett bestridande av en faktura och dessutom har chefen semester. -Kan du hjälpa mig med en adress som går fram till kundtjänst, ni skickar väl iväg avtal mm dit. ”Vi har ingen adress till Tele2”. -Eftersom jag betalar för fast telefoni kan du hjälpa mig med att ta fram mitt tfn-nummer? ”Som sagt, chefen har semester.”

Av detta lär man sig att Tele2 i praktiken tillämpar 3 månaders uppsägningstid för den enskilde vid flytt från en Brf med gruppavtal trots att man inte lidit någon ekonomisk skada. Brf-en betalar hela tiden avtalat pris. Dessutom överprissätter man den fiktiva tjänsten.
Var försiktig med att använda mobilt BankID i kontakter med Tele2, deras samvete är rymligt.
Begär att du ska prata med deras chef. Får du igen gehör där så kan du kan ringa till deras huvudväxel. Gå in på allabolag.se och se vem som sitter i styrelsen, de vill gärna ha ett namn annars kopplar de inte fram samtalet. Googla på marknadschef, försäljningschef på Tele2. Får prata med rätt person brukar det lösa sig. Om det är ett gruppavtal så är det väl förening/företagssidan du skall ringa till. Kundtjänst har lärt sig en del meningar utöver det brukar de inte veta så mycket. Man har lärt sig vägar under årens lopp.
 
Det känns lite oklart om du enbart har haft det som ingick i föreningens gruppavtal eller om du kompletterat med något ytterligare från Tele2/ComHem, exempelvis ytterligare kanaler, snabbare internet eller liknande. Om så, så finns det ett avtal direkt mellan dig och Tele2. Har du inte det, finns det inget avtal med dig och de kan inte heller kräva någon uppsägningstid från din sida (det finns inget som sägs upp, grupptjänsten ska fortsätta levereras till lägenheten).

Jag har aldrig hört att Tele2 (fd ComHem) skulle kräva att varje enskild innehavare säger upp "sin del" vid en överlåtelse. Känner mig säker på att jag hade hört om detta om så var fallet. Man kan även vända på frågeställningen, måste en ny medlem teckna ett nytt avtal så de får "sin del"? Självfallet inte, vilket gör att argumentationen att man måste säga upp "sin del" faller.

Vad jag däremot tror har hänt är att denna "Johan" inte alls jobbade hos Tele2. Istället är han anställd av någon telemarketingföretag som jobbar på provision med att kränga kunder extra tjänster åt Tele2. Vet att ComHem gjorde så väldigt mycket, kan inte tänka mig att detta ändrats i och med uppköpet från Tele2. Denna "Johan" har antingen genom okunskap hanterat ditt ärende fel och lagt upp ett avtal med dig eller så har personen dragit en rövare för att bättre på sin statistik (och troligen lön).
 
  • Gilla
TobiasStockholm och 10 till
  • Laddar…
BeaumontX BeaumontX skrev:
Det känns lite oklart om du enbart har haft det som ingick i föreningens gruppavtal eller om du kompletterat med något ytterligare från Tele2/ComHem, exempelvis ytterligare kanaler, snabbare internet eller liknande. Om så, så finns det ett avtal direkt mellan dig och Tele2. Har du inte det, finns det inget avtal med dig och de kan inte heller kräva någon uppsägningstid från din sida (det finns inget som sägs upp, grupptjänsten ska fortsätta levereras till lägenheten).

Jag har aldrig hört att Tele2 (fd ComHem) skulle kräva att varje enskild innehavare säger upp "sin del" vid en överlåtelse. Känner mig säker på att jag hade hört om detta om så var fallet. Man kan även vända på frågeställningen, måste en ny medlem teckna ett nytt avtal så de får "sin del"? Självfallet inte, vilket gör att argumentationen att man måste säga upp "sin del" faller.

Vad jag däremot tror har hänt är att denna "Johan" inte alls jobbade hos Tele2. Istället är han anställd av någon telemarketingföretag som jobbar på provision med att kränga kunder extra tjänster åt Tele2. Vet att ComHem gjorde så väldigt mycket, kan inte tänka mig att detta ändrats i och med uppköpet från Tele2. Denna "Johan" har antingen genom okunskap hanterat ditt ärende fel och lagt upp ett avtal med dig eller så har personen dragit en rövare för att bättre på sin statistik (och troligen lön).
Du har säkert helt rätt i dina slutsatser. ”Johan” blåste mig och tjänade förmodligen någonting på detta. OCH nej jag har inte haft något extra överhuvudtaget, enbart Brf-bredband.
Nu kan man tycka att Tele2 kundtjänst skulle kunnat genomskådat bluffen och hanterat ärendet på ett smidigare sätt. Exempelvis med ett OJ du vi fixar det här, istället för att, DU har ett avtal som du inte ska slinka ur. Förresten har jag ett citat till från kundtjänst. ”Tele2 lägger sig inte i hur kunden betalar för sina tjänster, en del låter andra betala och en del betalar själv.” Detta var en annan”johans” syn på ett Brf-gruppavtal. Nu åker de, av principiella skäl, på ett par anmälningar till våra tillsynsmyndigheter ARN och PTS. Får se om det ger något, sannolikheten torde vara låg till mycket låg.
 
  • Gilla
Blåbäret_numero_uno
  • Laddar…
Om någon ringer upp och ber den som svarar att legitimera sig med bank-id är det något som är fel. Kolla med Tele2 om de gör så. Om inte så har ni ett gemensamt problem.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Om någon ringer upp och ber den som svarar att legitimera sig med bank-id är det något som är fel. Kolla med Tele2 om de gör så. Om inte så har ni ett gemensamt problem.
Riktigt så tokigt var det inte. Det var för att verifiera uppsägningen som diskussionen om identitet aktualiserades om jag minns rätt, det var i mars och jag är lite till åren så jag kan minnas fel. Nu har jag begärt ut en transkribering av samtalet så det lär ju lösa sig. Men visst har Tele2 ett problem. Man måste klara ut vad som gäller när någon lämnar ett Brf-gruppavtal. Det kommer att bli fler och fler som byter bostad med gruppavtal till en annan Brf med ett gruppavtal med annan leverantör. Det är detta jag är ute efter. Det ska inte strula och man ska inte påföras fiktiva avtal med kostnader kring tusenlappen och all denna tidsspillan på en arrogant kundtjänst.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Problemet är att du har tecknat ett nytt avtal med uppsägningstid , att bestrida fakturan kan bli en svår väg, och du kommer mest troligt få betala snällt… :(
 
P Pallewea skrev:
Mitt gruppavtal hade gjorts om till ett nytt tillsvidareavtal (bredband 50/10 och fast telefoni) med min hemadress som leveransadress.
Den självklara lösning är att du felanmäler "din" uppkoppling och ber dem åtgärda problemet. Kräv att de ska skicka tekniker. Kräv kompensation. Kräv nytt modem eftersom det gamla inte "fungerar" längre.
 
  • Gilla
Pelmered och 3 till
  • Laddar…
BeaumontX BeaumontX skrev:
Det känns lite oklart om du enbart har haft det som ingick i föreningens gruppavtal eller om du kompletterat med något ytterligare från Tele2/ComHem, exempelvis ytterligare kanaler, snabbare internet eller liknande. Om så, så finns det ett avtal direkt mellan dig och Tele2. Har du inte det, finns det inget avtal med dig och de kan inte heller kräva någon uppsägningstid från din sida (det finns inget som sägs upp, grupptjänsten ska fortsätta levereras till lägenheten).

Jag har aldrig hört att Tele2 (fd ComHem) skulle kräva att varje enskild innehavare säger upp "sin del" vid en överlåtelse. Känner mig säker på att jag hade hört om detta om så var fallet. Man kan även vända på frågeställningen, måste en ny medlem teckna ett nytt avtal så de får "sin del"? Självfallet inte, vilket gör att argumentationen att man måste säga upp "sin del" faller.

Vad jag däremot tror har hänt är att denna "Johan" inte alls jobbade hos Tele2. Istället är han anställd av någon telemarketingföretag som jobbar på provision med att kränga kunder extra tjänster åt Tele2. Vet att ComHem gjorde så väldigt mycket, kan inte tänka mig att detta ändrats i och med uppköpet från Tele2. Denna "Johan" har antingen genom okunskap hanterat ditt ärende fel och lagt upp ett avtal med dig eller så har personen dragit en rövare för att bättre på sin statistik (och troligen lön).
Man skriver ett personligt avtal med Tele2 på de tjänster man vill ha. Ingår de i gruppavtalet får man ett avdrag.

Varje månad får man en faktura på alla tjänster man har beställt, även om man bara har tjänsterna i gruppavtalet, med rabatt på de tjänster som ingår i gruppavtalet.

Uppsägningstid står i avtalet, i mitt fall 1 månad.
 
L Lilak skrev:
Man skriver ett personligt avtal med Tele2 på de tjänster man vill ha. Ingår de i gruppavtalet får man ett avdrag.

Varje månad får man en faktura på alla tjänster man har beställt, även om man bara har tjänsterna i gruppavtalet, med rabatt på de tjänster som ingår i gruppavtalet.

Uppsägningstid står i avtalet, i mitt fall 1 månad.
Så är det säkert idag vid nytecknande men som sagt jag har inte (medvetet) skrivit något avtal med Tele2. De tog över en tjänst från ComHem. Hur som helst tog det tre månader att bli av med Tele2 och de överprissatte sina fiktiva tjänster.
 
Mitt avtal skrevs med ComHem för ca 10 år sedan. När Tele2 tog över, löpte avtalet vidare.
 
BeaumontX BeaumontX skrev:
Vad jag däremot tror har hänt är att denna "Johan" inte alls jobbade hos Tele2. Istället är han anställd av någon telemarketingföretag som jobbar på provision med att kränga kunder extra tjänster åt Tele2. Vet att ComHem gjorde så väldigt mycket, kan inte tänka mig att detta ändrats i och med uppköpet från Tele2. Denna "Johan" har antingen genom okunskap hanterat ditt ärende fel och lagt upp ett avtal med dig eller så har personen dragit en rövare för att bättre på sin statistik (och troligen lön).
Ingen som sitter i kundtjänst eller försäljning jobbar för Tele2. Förr var det Transcom som skötte de uppdragen. Kanske samma idag?
Har själv jobbat åt skitet i 3 månader i mitt liv, tror det var 2004 eller 2005. Jag satt i kundtjänsten och i andra sidan var det försäljning.
Redan på den tiden lura de av så mycket folk som möjligt, på de 3 månaderna lyssna jag själv genom 20 tal "avtal" med folk som inte förstod något (äldre och dementa främst)
Vi hade även utbildning i hur vi skulle lura kunden i att ta extratjänster även när de själva ringde in, och vi fick provision. Jag hade riktigt dålig sådan :p

Men denna Johan såg ett sätt säkert att lura till sig det.
 
  • Gilla
Elajomannen
  • Laddar…
Detta du upplevde att de är svåra att få tag på är mycket medvetet. De har funderat ut vad de ska säga och hur de ska göra för att kunder med klagomål ska ge upp. Finns säkert konsulter som kan berätta hur man ska få bort besvärliga kunder.

De har såklart adress till sitt eget företag. De har såklart telefonnummer. Och de kan såklart ta emot information via mail. Chefen var inte på semester.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Jobbar hos Tele2 och ska försöka besvara en del av dina frågor, då jag är på semester så får du ta specifika årtal med mera med en nypa salt då jag inte kan dubbelkolla information, samt så jobbar jag inte med just dessa uppgifter vardagligt:

Gruppavtal fungerar oftast så att du som bostadsrättsägare eller hyresgäst står på själva avtalet hos Comhem/Tele2 oavsett om detta kostar 0kr/månad eller 300 kr/mån. Brfen har enkelt bara avtalat med olika priser på just den adressen. De står sällan på avtalet utifrån vad jag sett.
Om avtalet kostar dig någonting beror på vilken tjänst man har samt vilka tjänster och avgifter föreningen har avtalade rabatter osv för.

För denna del så ligger ansvaret på dig att avslutade när du ej önskar den längre, alternativt skriva på en överlåtelseblankett tillsammans med nya ägaren, detta kan bli problematiskt ifall nya ägaren inte inte passerar kreditbedömningen och inte tillåts ta över tjänsten. Beroende på kontaktuppgifter man fyllt i på blanketten så kan det i värsta fall betyda att du inte ens får reda på detta, utan fortsätter äga / betala. Bästa är att säga upp, om du inte känner personen och har en kommunikation med varandra.

Beroende på när du tecknade detta avtal så kan det helt korrekt vara 3 månaders uppsägning, men då pratar vi aktivering från innan ca 2014 där någonstans. Eller så har du haft bindningstid på tjänsten, och då kan man säga upp tidigare mot en slutbetalning av tiden. Alternativt så sägs avtalet upp till bindningstidens slut, då fortsätter man få fakturor.

Är avtalet ca minst 1,5 - 2 år gammalt så har du troligtvis fått en s.k prisjustering/ abonnemangsförändring också. Detta sker då o då och är igenligen antingen pga att Tele2 / Alla andra leverantörer slutar med denna typ hastighet etc och dem korrigierar priset utefter den nya tjänsten du får, ofta med rabatt initialt, eller att som alla känner till, inflationsorsak/ursäkter. Prisförändring sker helt enkelt.

Som grädde på moset så kan BRF säga upp avtalet med Tele2 eller vice versa såklart, det betyder att alla rabatter för dessa adresser försvinner helt och hållet, och det är ens skyldighet att säga upp sina avtal om man inte önskar detta nya ordinarie pris, OM de inte sägs upp tillsammans med brytet mellan Tele2 och BRF, information om detta går ALLTID ut till abonnemangsinnehavarna, beroende på vilken epost samt utskicksadress man har på sin kundprofil. Har man inte detta uppdaterat så får man dessvärre skylla sig själv. (har en ny person bara börjat använda din tjänst och betalat fakturorna som gått ut till denne, i ditt namn, så kan de helt enkelt välja att sluta betala när de önskar så hamnar du i skiten i stället.
Det framkommer inte i texten för mig hur ni gjorde bytet mellan varandra.

Att denna ''Johan'' ringer upp dig för att sälja tjänster, säger mig spontant att det högst sannolikt men inte skrivit i sten, är en säljare från ett Telemarketing företag, t.ex iSales, Effective Communication och dess like, dessa ringer bef och nya kunder för att sälja tjänster. De har såvitt jag vet ingen möjlighet alls att hjälpa dig med något annat än just teckna avtal för att ändra dina tjänster till t.ex en högre hastighet, eller teckna helt ny tjänst. Dem är ofta men inte alltid, väldigt fula med sina förfaranden. Det är ett under att t.ex iSales ens får fortsätta...

När du ringer till kundservice så blir man förfrågad om mobilt bankid i växeln samt ev hos kundservice (om man skippade växeln) för att man ska visa att man är den man utger sig att vara, detta är en säkerhet för kunder men också för Tele2, varför man nekar att göra detta när man själv ringer en kundservice är oförstårligt för mig, man vet ju vart man ringer?
När man signerar i sitt bank id för identifiering så står det att man identifierar sig, iaf hos Tele2.

Fakturan du har fått så berättar du inte om det är förskott eller efterskottsbetalning på tjänsterna, det kan helt enkelt vara så att du i Juli betalar för Juni perioden, antar att du tittat på detta?

Tele2 butiker hanterar främst försäljning av tjänster och hjälp med dessa vid möjlighet, samt lättare felsökningar på mobiler osv. Tecknades avtalet i butik så bestrider man i butiken. Tecknades avtalet på hemsidan / kundservice / telemarketing så bestrider man hos kundservice.

Att du inte fick ditt telefonnummer med mera, kan bara i mina ögon som giltig orsak vara att du vägrade verifiera dig med mobilt bankid, annars finns ingen anledning att du inte ska få denna typ av information.

Tele2 har många personer som ringer ut på chefsbegäran, så kräv samtal med chef, finns det en legitim orsak, (inte att man sitter i skriker i samtalet) så ska ett ärende upprättas där en chef ringer dig. Per rutin så ska medarbetaren försöka använda alla rutiner och hjälpmedel att lösa ditt ärende först, sedan tar man chefssamtal.

Gällande bestridning av faktura, adresser osv så minns jag ej hur rutinerna säger det så kanske får återkomma om en vecka när jag jobbar igen och kan dubbelkolla.

Såg att någon skriver att en uppringande person inte ska begära bank id, detta är ju inte helt sant utan snarare en sak man som person ska vara försiktig med. Där t.ex kunden hade begärt mig att ringa denne lite senare, för t.ex sälja en tjänst, så hade jag vid uppringning begärt bank id, men då är ju kunden medveten om att jag ska ringa. Värt att tänka på.

Avtal kan hos Tele2 göras muntliga, skriftliga eller med bank id, detta kan bero på vilken tjänst / pryl man köper men också vart man köper denna tjänst. Via Telemarketing, kundservice, hemsidan, butik etc. Alla kanaler kan inte göra alla typer av avtal.


Kortfattat:
Trots gruppavtal så står man oftast själv för tjänsten, med eller utan kostnad

Har du ett avtal som du inte längre ska bruka, se till att säga upp det, överlåta gär man när man känner personen, i mitt tycke.

1 - 3 månaders uppsägningstid är korrekt. Om du haft bindningstid så kan dessa avslutas i förtid, för en slutbetalning av kvarvarande bindningstid
Det finns både förskottsbetalning & efterskottsbetalning (beror på tjänster, när man tecknat dem m.m)

Ringer du till kundservice, förvänta dig att du ska legitimera dig för att få ta del av känsliga uppgifter.

Utringande säljare är fula i sina tekniker, de kan (men får såklart inte! 🤬) säga i princip vad som helst, det gör de inte sant.

Du ska vid rimlighet få ett ärende där en chef ska ringa upp dig

Bestrida avtal / fakturor kan man göra, vad utgången blir är en annan femma och de kan jag inte ge ett svar på då det helt är individuellt och tänker inte basera det på en text från kundens perspektiv, sorry 😊

Men hoppas att detta kan hjälpa något iaf!
 
  • Gilla
ZipLock och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.