Krilleman
Fredagen är här och eftersom man har kört lastbil förut i sitt liv "P10-truckers" så har man ju det givna valet i musikens värld:

"Har man kardan så har man"

eller:

"harman/kardon"

Långsökt? Nej, absolut inte! Jag saknar min 144:a trots att det gått mer än ett decennium!

Nåja, på 265:an ljuder just nu Sabaton med nya albumet Heroes.

Alla som ska till Norrköping 22 augusti. Vi träffas där!
 
P
Radions P2 på min gamla Pioneer S22 med B&W DM309 högtalare. Men eftersom det är osedvanligt trist musik just nu (Någon experimentell kroat :)) Så ska jag lägga på Nebraska (Springsteen) på vinylsvarven och hämta en god whisky.
 
För mig är det nästan uteslutande podcaster som gäller nuförtin. Dessa avnjuts med in-ear-lurar av skiftande fabrikat och kvalitet på Nexus 5:an
 
Pergolesi, Stabat mater via Aiwa CD, NAD 1000, Sentec PA9, Sonab OD-11.

MI0000997584.jpg
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
S
tom clancys verk på talbok
 
Barnskrik
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Monsunregn trummar på mitt tak över den lilla terassen, Fotogenlampan och IR-värmaren ger värme.

Lyssnar på Daniel Norgren i gamla hederliga Harman Kardon Go + Play. Sagolikt skönt, vill inte gå och lägga mig riktigt än… :)


Och Moonshine got me… wow

Njut!
 
Nån remix av Beds are Burning - Midnight Oil.
Spelas i vardagsrummet... Av 12åringen. :thinking::oops::cool:
 
galento
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
A
Mörkt albumomslag med två ansikten, måne, vatten och text "The Sisters of Mercy: Floodland".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Strölyssnar på P4 Plus.
Om man som jag gillar "Melodiradio" med musik från 1950-tal till 80-tal är det trevligt att ha kanalen på i bakgrunden. Inga nyheter, inte alltför mycket prat heller utan bara musik.
 
Lyssnar på den här både dag och natt då tonåringen håller på att lära sig spela den.

 
Sitter på altan och lyssnar på Eldkvarn. Hade gärna varit i Götaparken ikväll eller imorgon för avskedskonserterna.
Tycker även lite mindre bra om min lillebror som har biljetter till båda dagarna....
Affisch för Eldkvarn, "Tillbaks i Stan", konserter i Götaparken, Norrköping, 25-26 juli, vintagestil.
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Musikspelarapp med en låts omslag, artist, låtens namn, spellistor, och uppspelningskontroller visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
Musikspelarens gränssnitt visande låten "En man du tyckte om" av "Bo Kaspers Orkester".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.