F
D Daniel 109 skrev:
En alternativ lösning uppfyller per definition inte standarden. Vet du vad en standard är för något?

Ja, jag vet mycket väl vad en standard är. Nu spelar det ingen roll vad det står eller vad Easee svarar, du kommer att vrida dig spm en jävla daggmask i absurdum oavsett vad jag skriver, vad som står i rapporten eller vad Easse faktiskt har svarat.
 
F
lilytwig lilytwig skrev:
Om det är så enkelt, vad är det då ESV har synpunkter på?

Det framgår tydligt i rapporten jag länkade till tidigare.
 
F
D Daniel 109 skrev:
En alternativ lösning uppfyller per definition inte standarden. Vet du vad en standard är för något?
Nu skriver förvissa tillverkaren ”fulfill” vilket är svårt att översätta på nåt annat sätt än uppfylla. ESV gör även den rätt logiska tolkningen så jag vill hävda att det är 1-0 till logik vs. autism.
 
En konkurs är kanske dock det bästa som kan hända företaget. Inte så roligt dock för alla företag som sålt deras produkter, respektive de privatpersoner som inte får en lösning då en del elinstallationsfirmor går i konkurs.

Men om de som tar över konkursboet väljer att stödja befintliga laddare (vilket de mycket väl kan tänkas göra) så kanske de går ur det hela med en kundbas och en ny stark produkt att sälja.
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
F fsn skrev:
Nu skriver förvissa tillverkaren ”fulfill” vilket är svårt att översätta på nåt annat sätt än uppfylla. ESV gör även den rätt logiska tolkningen så jag vill hävda att det är 1-0 till logik vs. autism.
Läs även orden efter. ”the intention of” det står inte att de uppfyller standarden. Det är en tydlig skillnad även om du missar den.

Sedan är det en klantig formulering. En standard uppfyller man eller inte. Om de lever upp till intentionen så ska de hänvisa till de underliggande kraven inte standarden.

Men de har inte ”in absudum” hävdat att de uppfyller standarden, efter som de överhuvudtaget inte har hävdat det.
 
  • Gilla
  • Haha
blackarrow och 3 till
  • Laddar…
F
D Daniel 109 skrev:
Läs även orden efter. ”the intention of” det står inte att de uppfyller standarden. Det är en tydlig skillnad även om du missar den.

Sedan är det en klantig formulering. En standard uppfyller man eller inte. Om de lever upp till intentionen så ska de hänvisa till de underliggande kraven inte standarden.

Men de har inte ”in absudum” hävdat att de uppfyller standarden, efter som de överhuvudtaget inte har hävdat det.
Ja, jävlar. Den diagnosen ser inte bra ut…. Som jag skrev, det finns alltid nåt helt oviktigt i en formulering du kan lägga orimligt mycket resurser på. Har du hittat hela svaret och inte bara på ESVs uttdrag i deras rapport?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Det är inte oviktigt, det är en stor skillnad. Missar du den helt?
 
  • Gilla
  • Haha
fsn och 2 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
En konkurs är kanske dock det bästa som kan hända företaget. Inte så roligt dock för alla företag som sålt deras produkter, respektive de privatpersoner som inte får en lösning då en del elinstallationsfirmor går i konkurs.

Men om de som tar över konkursboet väljer att stödja befintliga laddare (vilket de mycket väl kan tänkas göra) så kanske de går ur det hela med en kundbas och en ny stark produkt att sälja.
Vem skulle ta över, även varumärket är förstörd.
 
K kasper1 skrev:
Vem skulle ta över, även varumärket är förstörd.
Teknikinnehållet är nog värt en del. Vad kan man inte göra med rebranding...
 
K kasper1 skrev:
Vem skulle ta över, även varumärket är förstörd.
1 000 000 boxar kopplade till en molntjänst. Säg 1€ per månad och användare för att fortsätta med tjänsten. Ger 12 miljoner € på ett år.
Kan man väl tänka sig att lägga ett bud på.
 
Nissens
pacman42 pacman42 skrev:
Teknikinnehållet är nog värt en del. Vad kan man inte göra med rebranding...
Om de tar över laddboxarna så lär de få ta över ansvaret att genomföra åtgärdsprogrammet också, och det kan bli en saftig prislapp på det…

Frågan är om det går att driva vidare molntjänsten utsn att bli ansvarig för laddboxarna… msn driftsr ju dem då.
 
  • Gilla
kasper1 och 1 till
  • Laddar…
F
Nissens Nissens skrev:
Om de tar över laddboxarna så lär de få ta över ansvaret att genomföra åtgärdsprogrammet också, och det kan bli en saftig prislapp på det…

Frågan är om det går att driva vidare molntjänsten utsn att bli ansvarig för laddboxarna… msn driftsr ju dem då.
Låter rimligt. Det måste vara företaget som har ansvaret för sin produkt. Köper man företaget så köper man även företagets lik i garderoben skulle jag tro.
 
Ja, om du köper hela företaget. Men man kan köpa delar av innehållet. Då kan man komma undan sådant man inte vill ha.
 
  • Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
Precis. Man skjuter ansvaret nedåt i konkursen, empelvis till installationsföretagen, och säljer sedan resterna, inklusive mjukvarustöd till någon som vill betala.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.