R RoAd skrev:
Som @Josth skrev i [länk] så fungerar nog inte @Manne.c lösning för dig. Du styr din port med en puls och det gör inte hans lösning.
Med reläpucken CRT-01 kan man ställa in en timer. Om jag inte har helt fel så kan man ställa in timer på 1-2 sek och på så sätt få till en puls.

//Patrik
 
  • Gilla
Manne.c
  • Laddar…
R
Patrik_Hed Patrik_Hed skrev:
Med reläpucken CRT-01 kan man ställa in en timer. Om jag inte har helt fel så kan man ställa in timer på 1-2 sek och på så sätt få till en puls.

//Patrik
Aha, jag tyckte att jag kollade och att det inte gick. My bad.

Men då kan status inte fungera så vilket läge porten är i går ju inte att se som i mannes fall.
 
R RoAd skrev:
Aha, jag tyckte att jag kollade och att det inte gick. My bad.

Men då kan status inte fungera så vilket läge porten är i går ju inte att se som i mannes fall.
På dimmerpuckarna finns det inte timer, men på reläpuckarna kom det kring 2020. Men Plejd-installatörerna är fiffiga och har listat ut att man kan knyta en reläpucks utgång till en ingång på samma puck och kan på så sätt styra en dimmerpuck med reläpuckens ingång och på så sätt få timer även på dom i väntan på att Plejd ska släppa den funktionalitet. Att jobba med Plejd är lite som att bo i en komministstat och få hitta på lösningar med begränsat utbud av delar. 😆

Precis och jag skulle tro att dom flesta garageportar styrs med puls. I mitt tidigare inlägg förklarar jag hur man kan lösa det (dock inte helt tillfredsställande lösning för min del som är van med att jobba med KNX och kunna få till lösningarna riktigt bra).

//Patrik
 
Redigerat:
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.