Tack för all hjälp. Många som är bättre än mig på att söka på internet. (Vilket kanske inte är en jättestor bedrift)
 
  • Haha
RoTe
  • Laddar…
RoTe
N Niq skrev:
Tack för all hjälp. Många som är bättre än mig på att söka på internet. (Vilket kanske inte är en jättestor bedrift)
Du har hört talas om Google va? 😉

Skämt åsido, jag tycker det är kul att hitta på saker andra inte kan, men i det här fallet var det lite för enkelt. 😛
 
Jo det är väl en sådandär sökfunktion på internet😄
Som jag skrev tidigare så sökte jag mycket i höstas och hittade inget och vi hittade inget på däckfirman heller. Men idag när jag sökte lite snabbt så hittade jag sommardäck. Kanske ingen hade sommardäck till salu då.
 
P Prodigys skrev:
Om du klarar dig med dubbfria så finns dessa [länk] om än med onödigt högt belastningsindex för jag antar att det är en 750kg släp det handlar om.
Hur är det, man får dubba däck men måste vara MS för att räknas som vinterdäck?
 
RoTe
Har man dubb på dragbilen så måste man ha dubb på släpet också..
 
richardtenggren
Någon som har tipps på bra medel för foamlance som får bort trafikfilmen? Körde för länge sedan BBV Prewash Foam med bra resultat, kanske får återgå dit.
Har testat King Carthur och Arctic Clean Foam Clean nu, men inte så nöjd.

Blev schamponering med handske idag, så resultatet blev ju bra ändå 😊
Vit elbil parkerad utomhus, laddas vid skymningen, omgiven av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan verkligen rekommendera Purify S+, sedan skölja med ”grov” stråle(typ utan munstycke på vattenslangen) och gå uppifrån ner för varje panel, behövs knappt torkas med duk efteråt 😍
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Någon som har tipps på bra medel för foamlance som får bort trafikfilmen? Körde för länge sedan BBV Prewash Foam med bra resultat, kanske får återgå dit.
Har testat King Carthur och Arctic Clean Foam Clean nu, men inte så nöjd.

Blev schamponering med handske idag, så resultatet blev ju bra ändå 😊
[bild]

Kan verkligen rekommendera Purify S+, sedan skölja med ”grov” stråle(typ utan munstycke på vattenslangen) och gå uppifrån ner för varje panel, behövs knappt torkas med duk efteråt 😍
Hmm. Har använt purify s+ väljer nåt annat nästa gång. Vill gärna ha lite mer skum.

Testat hd grön till förtvätten? Tycker det funkar väldigt bra.
 
richardtenggren
fgo fgo skrev:
Hmm. Har använt purify s+ väljer nåt annat nästa gång. Vill gärna ha lite mer skum.

Testat hd grön till förtvätten? Tycker det funkar väldigt bra.
Jo, det är sant, man kunde önska mer skum, testade Purify också, men inte nå bättre skum tyckte jag. Har tidigare kört Purify S också.

Kör alltid Alfanol HD Grön, grym, men trafikfilmen är ändå svår…
 
Trafikfilmen är svår kan jag hålla med om.
Sen vill man ju inte köra på för starkt heller känner jag.
Har inte nåt flådigt Youtube garage att tvätta i. Så man får passa på när det är halvmulet ute.

Har du testat chemical guys saker?
 
Såg förresten nån på YT hade skumförstärkningsmedel som han blandade i foamlance. Verkar inte vara helt lätt att få tag på i Svedala.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Någon som har tipps på bra medel för foamlance som får bort trafikfilmen? Körde för länge sedan BBV Prewash Foam med bra resultat, kanske får återgå dit.
Har testat King Carthur och Arctic Clean Foam Clean nu, men inte så nöjd.

Blev schamponering med handske idag, så resultatet blev ju bra ändå 😊
[bild]

Kan verkligen rekommendera Purify S+, sedan skölja med ”grov” stråle(typ utan munstycke på vattenslangen) och gå uppifrån ner för varje panel, behövs knappt torkas med duk efteråt 😍
Arcticlean har produkter som jag gillar, men har inte provat deras foamsmet, kanske kan vara nått?

https://arcticlean.se/foam-clean
 
Är det ingen som tvättar en bil med svamp längre, och bilshampo i en hink?
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Är det ingen som tvättar en bil med svamp längre, och bilshampo i en hink?
Jag foamar som förtvätt och sen en Vikan borste för huvudtvättning som blivit godkänd av min rekondare bara om jag tvättar/blåser rent noggrand med högtrycken innan 😚

Justerbart skaft, svart och rött, grön borst, isolerad på vit bakgrund, städring, hushållsredskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
galento
Fotografen Fotografen skrev:
Är det ingen som tvättar en bil med svamp längre, och bilshampo i en hink?
Jo det gör vi 😀 har inte testat skum.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.