galento
R R650 skrev:
Kolla på just rolled in på youtube så ser du att det är måånga mil kvar på det där lagret. Höj radion om det blir för högljutt.
Skulle tro att Subban inte blir så långlivad här 😉
 
Var en lagom sparsam kund inne idag. Han köpte 3 begagnade däck det 4 behövde inte bytas det hade gott om mönster kvar (eller var iaf lite över lagliga gränsen kvar) Det stod också på det att det var tillverkat i Tjeckoslovakien. Vart lyckas man ens hitta så gamla däck?
 
  • Haha
  • Ledsen
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
C
N Niq skrev:
Vart lyckas man ens hitta så gamla däck?
Fick med 4 gamla ruttna och högst olagliga vinterdäck med felaktig dimension på fälg med en gammal bil. Tänkte att någon säkert var intresserad av fälgarna och lade ut dem på blocket för några hundralappar med en tydlig disclaimer att det var fälgarna som såldes och däcken var värdelösa.

Inte en käft ringde fram till dagen när första snön föll. Jäklar vad telefonen gick varm. Tydligen många som tycker vad som helst duger bara det rullar och håller luft, typ.
 
  • Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Ska man eller ej...
++Turbo 16V motor
+Besiktad för ett år

-4 dörrar
-Ingen taklucka
-Insidan ful som stryk
-Färgen ful som stryk

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Köp! Jag är iofs pro-Saab av födsel o ohejdad vana sedan föräldrarnas första 92 😄
 
ullberg
D dilemma skrev:
Köp! Jag är iofs pro-Saab av födsel o ohejdad vana sedan föräldrarnas första 92 😄
Det har han redan gjort, och lagt upp ett antal inlägg om fixandet med denna finsktillverkade skönhet…
 
  • Gilla
dilemma och 3 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Nån som sett om CRC Thermocure finns att köpa här i landet ?


[bild]

[bild]
På Jula
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
N Niq skrev:
Var en lagom sparsam kund inne idag. Han köpte 3 begagnade däck det 4 behövde inte bytas det hade gott om mönster kvar (eller var iaf lite över lagliga gränsen kvar) Det stod också på det att det var tillverkat i Tjeckoslovakien. Vart lyckas man ens hitta så gamla däck?
Ungefär som släpkärror, däcken ser nya ut men korden syns i sprickorna i botten på däcksmönstret.
Bytte på lilla släpan förra året och efter 18 år. Småpengar jämfört med en däckexplosion med lite last på släpan. Kom att tänka på det i fredags när jag körde om en bil/husvagn, stannade senare för att handla och då han bil/husvagn passer för en mil senare ser jag varningsblinkers och däcksrester på vägen. Jodå, det var husvagnens som stod på vänsterfälgen halvvägs ned i diket (nu vet jag ju inte orsaken i detta fallet, men fick mig att tänka på det med dåliga däck trots att de har mycket mönster kvar).
 
galento
Var på en mc träff för många år sen och kommer ihåg en japansk sporthoj som
hade corden framme på båda däcken , var nog de sämsta däcken man sett på
en hoj.

Ps , tack för tipset Manhunter.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Ungefär som släpkärror, däcken ser nya ut men korden syns i sprickorna i botten på däcksmönstret.
Bytte på lilla släpan förra året och efter 18 år. Småpengar jämfört med en däckexplosion med lite last på släpan. Kom att tänka på det i fredags när jag körde om en bil/husvagn, stannade senare för att handla och då han bil/husvagn passer för en mil senare ser jag varningsblinkers och däcksrester på vägen. Jodå, det var husvagnens som stod på vänsterfälgen halvvägs ned i diket (nu vet jag ju inte orsaken i detta fallet, men fick mig att tänka på det med dåliga däck trots att de har mycket mönster kvar).
Jag har uråldriga däck på släpvagnen själv. Har tänkt byta dom men har inte lyckats hitta nya 12 tums däck. Det är dessutom fälgar från tror det var fiat 127 tidigare årsmodeller som passar och det finns ingen annan fälg vad jag lyckats hitta som har samma bultmönster. Har monterat innerringar i dom så exploderar förhoppningsvis inte. Men inser att jag måste bygga om den lite för däcken kommer nog att dö snart.
 
N Niq skrev:
Jag har uråldriga däck på släpvagnen själv. Har tänkt byta dom men har inte lyckats hitta nya 12 tums däck. Det är dessutom fälgar från tror det var fiat 127 tidigare årsmodeller som passar och det finns ingen annan fälg vad jag lyckats hitta som har samma bultmönster. Har monterat innerringar i dom så exploderar förhoppningsvis inte. Men inser att jag måste bygga om den lite för däcken kommer nog att dö snart.
Om det är 4x98 bultmönster så finns det skruvar med flytande kona så att man kan montera fälgar med 4x100. Hade en fiat fiorino för några år sen där jag gjorde det för att det var sjukt svårt att hitta begagnade 15" med 4x98.
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag har uråldriga däck på släpvagnen själv. Har tänkt byta dom men har inte lyckats hitta nya 12 tums däck. Det är dessutom fälgar från tror det var fiat 127 tidigare årsmodeller som passar och det finns ingen annan fälg vad jag lyckats hitta som har samma bultmönster. Har monterat innerringar i dom så exploderar förhoppningsvis inte. Men inser att jag måste bygga om den lite för däcken kommer nog att dö snart.
Här kanske du hittar något?

https://unitrailer.se/swe_m_Hjul-falgar-dack_Hjul-for-slap-1414.html
 
Ska se där om jag hittar något.
Så här ser fälgarna ut.
Försliten bilhjul, vit fälg, smutsig, ventilkåpa synlig, faktiskt användning, behöver rengöring eller underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ska se där om jag hittar något.
Så här ser fälgarna ut.
[bild]
Vad jag kan hitta så hade fiat 127 4x98 bultmönster så då funkar det som sagt med 4x100 och skruvar med flytande kona. Dom kan man köpa hos närmsta däckkrängare för ganska rimliga priser. Tror jag betalade typ 400 för 16st för några år sen.
 
P Prodigys skrev:
Vad jag kan hitta så hade fiat 127 4x98 bultmönster så då funkar det som sagt med 4x100 och skruvar med flytande kona. Dom kan man köpa hos närmsta däckkrängare för ganska rimliga priser. Tror jag betalade typ 400 för 16st för några år sen.
Jag var osäker på modell men nu kontrollerade jag det borde vara fiat 126 av dom tidigare årsmodellerna.
Men nu när jag sökte däck på nätet så fanns det plötsligt sommardäck. När jag sökte i höstas så hittades inga däck alls.
 
N Niq skrev:
Ska se där om jag hittar något.
Så här ser fälgarna ut.
[bild]
Det där är inte 4x98, utan nått helt annat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.