Keiller Keiller skrev:
Klockan var 19.30. Förmodligen gick brevbäraren hem då och loggade ur de återstående försändelser han eller hon inte hunnit med under sitt arbetspass med "otillgängligt område" istället för att logga ur försändelserna med "hann inte", "fel på bilen", "för mycket att göra och för lite folk" eller vad det nu kan finnas för val i datorsystemet vad gäller ej utdelade försändelser.
De hade till 22 på sig…
 
  • Gilla
  • Ledsen
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
StoffeGbg StoffeGbg skrev:
De hade till 22 på sig…
Jaha, där ser man. Här kommer brevbäraren vid lunchtid och har ännu inte missat att leverera nåt till mig 😀
 
Gaaahhhh!
Förseningar och missar sista flight-sträckan. Extra hotellnatt är inget problem som förtjänar ett gahhh men det gör däremot flygbolagets ombokning med en ny rutt som saknar biljett på första sträckan och semestertider innebär fulla flighter redan innan skiten träffade fläkten. …
 
  • Ledsen
  • Wow
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Robotgräsklipparen hos min mor fortsätter att vara en PITA... Men efter att ha lagat en känd avklippnining och hittat att en av kontaktdonen in till laddstationen var dåligt intryckt. Men det räckte inte. Inte på långa vägar...
Flertal gröna avskalade elkablar är utspridda på ett ljust trägolv. Kablarna ser ut att vara klippta eller brutna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

GAAAAHHHH!!!

Gissar på något spännande djur, men jag har svårt att gissa vilka som gillar äpplen och begränsningskabel så här mycket.
 
EddieHansson
VidarH VidarH skrev:
Robotgräsklipparen hos min mor fortsätter att vara en PITA... Men efter att ha lagat en känd avklippnining och hittat att en av kontaktdonen in till laddstationen var dåligt intryckt. Men det räckte inte. Inte på långa vägar...
[bild]
GAAAAHHHH!!!

Gissar på något spännande djur, men jag har svårt att gissa vilka som gillar äpplen och begränsningskabel så här mycket.
Ser ut som ett konstverk. Ett ansikte som tittar snett nedåt
 
  • Gilla
  • Haha
fisgris8 och 13 till
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Ser ut som ett konstverk. Ett ansikte som tittar snett nedåt
Jag hade tänkt göra en pratbubbla egentligen men jag kom av mig... 😅
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Klockan var 19.30. Förmodligen gick brevbäraren hem då och loggade ur de återstående försändelser han eller hon inte hunnit med under sitt arbetspass med "otillgängligt område" istället för att logga ur försändelserna med "hann inte", "fel på bilen", "för mycket att göra och för lite folk" eller vad det nu kan finnas för val i datorsystemet vad gäller ej utdelade försändelser.
Tror ibland att PostMord satt i system att strunta i att köra ut paket, utan smäcker en ”SÖKT”-lapp på och skickar direkt till utlämningsställe istället. Chansar på att folk inte är hemma och så.

Fast jag jobbar mestadels hemifrån och kan bevisa i minst ett fall att de inte ens försökt. Hade ett lätt animerat samtal med brevbäraren ifråga på temat Tala Sanning, men det halp föga, dessvärre.
 
  • Gilla
  • Älska
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
boschkenta
VidarH VidarH skrev:
Robotgräsklipparen hos min mor fortsätter att vara en PITA... Men efter att ha lagat en känd avklippnining och hittat att en av kontaktdonen in till laddstationen var dåligt intryckt. Men det räckte inte. Inte på långa vägar...
[bild]
GAAAAHHHH!!!

Gissar på något spännande djur, men jag har svårt att gissa vilka som gillar äpplen och begränsningskabel så här mycket.
Har haft samma bekymmer och då tror jag det var en räv - ertappade
den jäkeln när han bet av sladden till trädgårdsbelysningen 😠 (gaahhh!)
 
4774
Gaaaaaaaaaaahhh för att det alltid blåser kuling här
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
4774 4774 skrev:
Gaaaaaaaaaaahhh för att det alltid blåser kuling här
Haha, och ursäkta, men på min tomt blåser det Alltid från Alla håll. Min sämre/bättre hälft frågar "men vilket håll blåser det från" och jag ser ut som en fågelholk.

Så Gaaaaahhhh! Då en bor i ett vindhål där det aldrig blir lä.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Nordanvinden är värst vilket håll den än blåser från.
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
I Uppsala blåser det bara åt ett håll åt gången, men det är alltid motvind när man cyklar.
 
  • Gilla
  • Älska
SonnyListon och 7 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
I Uppsala blåser det bara åt ett håll åt gången, men det är alltid motvind när man cyklar.
Montera en propeller frampå hojen och låt den driva en generator som driver en elmotor som driver cykeln 😁😁😁😁
 
  • Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
4774
Maria T Maria T skrev:
Haha, och ursäkta, men på min tomt blåser det Alltid från Alla håll. Min sämre/bättre hälft frågar "men vilket håll blåser det från" och jag ser ut som en fågelholk.

Så Gaaaaahhhh! Då en bor i ett vindhål där det aldrig blir lä.
Samma här 🥴 och det har det gjort konstant i 1,5år. Spelar ingen roll hur eller var man är på fastigheten. Göra sig fin i håret är bara att glömma, jag ser ut som ett skatbo iaf . Framför oss är det öppen åkermark så långt ögat når (nästan) och bakom oss ligger vår skog, så rundgång kan jag verkligen hålla med om. Skulle dock vilja ha en matplats där det är lä men förutom ett hermetiskt tillslutet partytält så kan jag inte komma på något som skulle funger. Ett 3m högt plank mot åkern då men då försvinner hela utsikten åt det hållet 😉🤣
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
4774 4774 skrev:
Samma här 🥴 och det har det gjort konstant i 1,5år. Spelar ingen roll hur eller var man är på fastigheten. Göra sig fin i håret är bara att glömma, jag ser ut som ett skatbo iaf . Framför oss är det öppen åkermark så långt ögat når (nästan) och bakom oss ligger vår skog, så rundgång kan jag verkligen hålla med om. Skulle dock vilja ha en matplats där det är lä men förutom ett hermetiskt tillslutet partytält så kan jag inte komma på något som skulle funger. Ett 3m högt plank mot åkern då men då försvinner hela utsikten åt det hållet 😉🤣
Känner med dig, detsamma här, några mil norr från Sorunda (Trångsund).
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.