Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
När jag ser denna räkmackan måste jag höra, åsikter om var man hittar Götets bästa räkmacka?

Vi kommer bo på Gothia Towers med Heaven23, vilkas macka ser väl tilltagen ut, men är det bara storlek eller är den lika god som stor, finns det bättre? 🤔🍤🥪
Jaa, du, jag frågar mig detsamma - vi brukar göra det till en grej att leta efter goda räkmackor men om Göteborg vet jag väldigt lite 😃 förutom att jag har en släkting i Västra Frölunda.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
När jag ser denna räkmackan måste jag höra, åsikter om var man hittar Götets bästa räkmacka?

Vi kommer bo på Gothia Towers med Heaven23, vilkas macka ser väl tilltagen ut, men är det bara storlek eller är den lika god som stor, finns det bättre? 🤔🍤🥪
Jag tycker att den platsar in i toppen, kan nog inte rekommendera dig någon bättre. Tror inte du blir besviken om du provar en.
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 2 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Jag tycker att den platsar in i toppen, kan nog inte rekommendera dig någon bättre. Tror inte du blir besviken om du provar en.
Tack, låter lovande. 😍👍
 
Maria T
R roli skrev:
Jag tycker att den platsar in i toppen, kan nog inte rekommendera dig någon bättre. Tror inte du blir besviken om du provar en.
Bilderna på mackorna lovar ju gott, men det fanns en del klagomål om trist bröd, blivit mindre samt dyrare men allt sånt får man ta med en nypa salt.

Bästa räkmackorna i Stockholms utkanter är Sjöboden på Torö som jag nämnde ovan, Dalarö bageri samt Delselius på väg ut till Värmdö - höga priser ja men välgjorda och mycket gott bröd. @FredrikR - vad passar bättre än att besöka vackra Ostkusten med Hufvudstaden när ni varit nere i Götet? *blink blink
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Torp Uddevalla har bra mackor.
Tempo Kungälv/Kareby, liten affär med fin bemannad chark har också riktigt bra mackor.

Smash'em utanför Jula i Kungälv har goda burgare
 
  • Älska
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Nån som kan tipsa om bra ställe för middag i Trollhättan? Gärna med utsikt över älven eller annat exotiskt.
 
Maria T Maria T skrev:
Bilderna på mackorna lovar ju gott, men det fanns en del klagomål om trist bröd, blivit mindre samt dyrare men allt sånt får man ta med en nypa salt.

Bästa räkmackorna i Stockholms utkanter är Sjöboden på Torö som jag nämnde ovan, Dalarö bageri samt Delselius på väg ut till Värmdö - höga priser ja men välgjorda och mycket gott bröd. @FredrikR - vad passar bättre än att besöka vackra Ostkusten med Hufvudstaden när ni varit nere i Götet? *blink blink
Sommaren är lång, Sthlms skärgård har jag sett väldigt lite av och förmodligen värd att besökas både en och två gånger. 😍🌞
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
Åsa Lund
nino nino skrev:
Torp Uddevalla har bra mackor.
Tempo Kungälv/Kareby, liten affär med fin bemannad chark har också riktigt bra mackor.

Smash'em utanför Jula i Kungälv har goda burgare
Var på Torp köper du räkmacka?
I Lund finns bra sådan på stora Coop
 
FredrikR FredrikR skrev:
Sommaren är lång, Sthlms skärgård har jag sett väldigt lite av och förmodligen värd att besökas både en och två gånger. 😍🌞
Finns väl bara runt 260.000 öar i sveriges skärgårdar, så du hinner ;)
Edit: tror ingen slår oss i mängd öar
 
  • Wow
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Var på Torp köper du räkmacka?
I Lund finns bra sådan på stora Coop
Inte i den änden med systembolaget utan åt andra hållet, vet inte om det är Ica, brevid Bauhaus
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Nån som kan tipsa om bra ställe för middag i Trollhättan? Gärna med utsikt över älven eller annat exotiskt.
Alberts kök hotell&konterens har haft bra mat de gånger jag har varit där. Ligger högt med utsikt över staden.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Stekt maträtt på vit tallrik, troligtvis organ eller svampar, brunaktig i färg, kniv och gaffel vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En färgexplosion!
Kycklinglever, kycklinghjörta och svamp stekt i smör.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Dilato och 13 till
  • Laddar…
Maria T
R roli skrev:
Alberts kök hotell&konterens har haft bra mat de gånger jag har varit där. Ligger högt med utsikt över staden.
Tro't eller ej men det är där vi ska bo! Så då är det väl lika gott att boka bord där också, blir ju nära hem om en vill ta en grogg efter maten.
 
  • Gilla
roli
  • Laddar…
C
M Mortsken skrev:
[bild]
En färgexplosion!
Kycklinglever, kycklinghjörta och svamp stekt i smör.
Mums😋
 
Nära nu att min pulled pork som kämpat på snart 7 timmar i kamadon är klar.... 😀
 
  • Kryddat kött grillas på kolgrill, vackert brynt yta, matlagning utomhus, somrig atmosfär.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.