Nissens Nissens skrev:
Det är vad du påstår, men din kalkyl lär inte tåla en granskning.
De flesta har inte ens elräkningar på 30 000 per år… 😊
Mina fakturor för el ligger under mina foton.
Skickar dom sista vinter månadernas fakturor.
En del tyckte att vintern var dyr men jag märkte inte av det:)
Har 150 kvm uppe och 70 i garaget med full värme.
Uppvärmning och hushållsel ligger på noll på helår och några tusenlappar tillbaka på det.
Vad kostar din uppvärmning och hushållsel?? Skärmdump av mobilapp, fakturor märkta "Skickad", "0 SEK", avslutade olika datum 2023, Svea Solar logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Nissens
A Argastesnickaren skrev:
Mina fakturor för el ligger under mina foton.
Skickar dom sista vinter månadernas fakturor.
En del tyckte att vintern var dyr men jag märkte inte av det:)
Har 150 kvm uppe och 70 i garaget med full värme.
Uppvärmning och hushållsel ligger på noll på helår och några tusenlappar tillbaka på det.
Vad kostar din uppvärmning och hushållsel??[bild]
Jag har 165 kvm + 70kvm garage, och jag har inte betalat en enda krona på solceller. Min elräkning för december var runt 3000:-. Och så har jag de 150 000:- på börsen som genererade rejält med pengar. Så mitt netto var vinst i december eftersom avkastningen var större än elräkningen. 😊
Nu på sommaren när elräkningen är nere på hundralappar är vinsten stabil. Såå skönt att inte ha solpaneler.
 
Nissens Nissens skrev:
Jag har 165 kvm + 70kvm garage, och jag har inte betalat en enda krona på solceller. Min elräkning för december var runt 3000:-. Och så har jag de 150 000:- på börsen som genererade rejält med pengar. Så mitt netto var vinst i december eftersom avkastningen var större än elräkningen. 😊
Nu på sommaren när elräkningen är nere på hundralappar är vinsten stabil. Såå skönt att inte ha solpaneler.
Om du lyckas få 3000 kr i vinst på 150.000 kr på en månad borde du vara väldigt, väldigt rik vid det här laget...

Jag har hellre mina solceller jag... 😊
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Nissens
anders07 anders07 skrev:
Om du lyckas få 3000 kr i vinst på 150.000 kr på en månad borde du vara väldigt, väldigt rik vid det här laget...

Jag har hellre mina solceller jag... 😊
Jag investerade i försvarsindustrin, den har gått mycket bättre än vad några solceller gör. Och jag har investerat mer än 150 000:-.
 
Nissens Nissens skrev:
Jag investerade i försvarsindustrin, den har gått mycket bättre än vad några solceller gör. Och jag har investerat mer än 150 000:-.
Du är helt fantastisk!
 
Ja, Nissens är börskungen! Verkar ha en stabil spåkula och har alltid rätt.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
F
Anna_H Anna_H skrev:
Nej från installationen. har inte siffrorna för juni än var vad jag menade. Förutsätter att du väljer att missuppfatta för att retas bara.
Nej, det gjorde jag inte. Det är ju rätt svårt att öht relatera till om den siffran är bra eller dålig då ingen vet hur länge du haft solcellerna och vad det kostade att installera.
 
F
Nissens Nissens skrev:
Det är vad du påstår, men din kalkyl lär inte tåla en granskning.
De flesta har inte ens elräkningar på 30 000 per år… 😊
Set spelar ju ingen roll vad nån visar dig, du tror inte på det ändå…..
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag investerade i försvarsindustrin, den har gått mycket bättre än vad några solceller gör. Och jag har investerat mer än 150 000:-.
Jag investerade först på börsen i grön teknik men tjänade inte en krona. Sedan investerade jag i egen grön teknik och nu tjänar jag många kronor
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
För mig så är det diversifiering. Jag räknar med ca 10+% i avkastning på investerat kapital med mina solceller. På det stora hela så matchar det ungefär en investering på börsen.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Nissens
anders07 anders07 skrev:
Du är helt fantastisk!
Nej, de som investerar i solceller är mest fantastiska har jag förstått. Men inte varför. 😊
 
Nissens
M merbanan skrev:
För mig så är det diversifiering. Jag räknar med ca 10+% i avkastning på investerat kapital med mina solceller. På det stora hela så matchar det ungefär en investering på börsen.
Då har du med 60 öringen i tio år framåt?
 
Nissens
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, Nissens är börskungen! Verkar ha en stabil spåkula och har alltid rätt.
Att försvarsindustrin skulle få ett uppsving efter Ryssarnas aktiviteter drog igång var svårt att förutse menar du?
 
Nissens
F fsn skrev:
Set spelar ju ingen roll vad nån visar dig, du tror inte på det ändå…..
Nja, jag håller mig till fakta. Det är så många som gissar när det kommer till el och solpaneler etc. Inget fel i det, men det är gissningar, och massor med glädjekalkyler där diverse faktorer inte tas med.
 
F
Nissens Nissens skrev:
Nja, jag håller mig till fakta. Det är så många som gissar när det kommer till el och solpaneler etc. Inget fel i det, men det är gissningar, och massor med glädjekalkyler där diverse faktorer inte tas med.
Vad bra, nu var väl det ingen kalkyl eller gissning utan ett utfall.

Jag har under Jan-Maj i år 7,8% på mina solceller. 34-ish% 2022 och 17-ish% 2021. Det är också ett utfall men det spelar kanske inte någon roll för dig, det skall ändå bankas in som glädjekalkyl och gissning?
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.