David Wallin David Wallin skrev:
Personligen har jag fler antal sparkonton än vad jag har kronor därpå... 😬
Är det en strategi mot inflationen?
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Är det en strategi mot inflationen?
Den som inga pengar har, har inga att förlora! 😃 😉
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
MultiMan och 7 till
  • Laddar…
Gift dig rik.
 
  • Gilla
  • Haha
-MH- och 5 till
  • Laddar…
O Olof88 skrev:
Gift dig rik.
Berätta @Olof88, hur funkar det?

Jag tror att kanske hälften av äktenskapet kraschar innan någon av parterna avlider och skilsmässor tenderar att bli dyrbara.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Berätta @Olof88, hur funkar det?

Jag tror att kanske hälften av äktenskapet kraschar innan någon av parterna avlider och skilsmässor tenderar att bli dyrbara.
Skilj dig rik då.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
-MH- och 14 till
  • Laddar…
ohGr ohGr
Köp ALDRIG BMW, köpte en helt ny i tron om att den skulle hålla bättre.
Aldrig haft så mycket problem med en bil tidigare.
Men framförallt. Så fort garantin går ut. Så är du FXCKED! Och dom skiter i dig totalt.
En bil som jag verkligen snålkörde, och gjorde allt för serva och hålla fin.
Ett år efter garantin gått ut, motor-ras. Bara några år gammal splitterny BMW som ska vara bäst, visade sig vara absolut sämst!
150.000 i reparation!!!
 
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
  • Arg
kurlakarl och 10 till
  • Laddar…
O Olof88 skrev:
Skilj dig rik då.
Å hur går det till menar du?
 
Husdjur är dyra och tidskrävande. Fundera på hur mycket du kan spara i tid och pengar utan hund.

Jag har insett att alla mina ekonomiska problem försvann med högre lön. 29' före skatt är en ganska låg lön idag. Några tusenlappar extra i månaden och allt bara flyter på istället för att vara en ständig kamp. Istället för att lägga möda på att spara 100 kr i månaden, försök tjäna 1000 kr mer.
 
  • Gilla
  • Arg
-MH- och 6 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Å hur går det till menar du?
Samma som gift dig rik, men skilj dig innan personen bränt pengarna.
 
  • Gilla
  • Haha
Petri19 och 2 till
  • Laddar…
Om du har bolån, lägg inte bilen där. Man är bra korkad om man vill fylla på ett bolån.

Spara ihop och betala lånet eller köp billigare bil. Men fyll för guds skull inte på ditt bolån med en bil som ändå inte håller så länge du har bolån och tappar värde snabbare än du betalar ett bolån.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Bor i pepparkakshus och 5 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Om du har bolån, lägg inte bilen där. Man är bra korkad om man vill fylla på ett bolån.

Spara ihop och betala lånet eller köp billigare bil. Men fyll för guds skull inte på ditt bolån med en bil som ändå inte håller så länge du har bolån och tappar värde snabbare än du betalar ett bolån.
Men det är ju fortfarande bättre att flytta ett befintligt bil-lån till ett bolån skillnaden blir ju i runda slängar 6% ränta. Besparingen i ränta kan man ju då använda för att snabbare amortera av lånet. Det går ju att amortera av löpande om man inte binder det lånet så du kan ju betala det i samma takt som han skulle gjort till sin polare eller vem nu lånet var av.
 
  • Gilla
CENG och 12 till
  • Laddar…
ohGr ohGr ohGr ohGr skrev:
Ett år efter garantin gått ut, motor-ras. Bara några år gammal splitterny BMW som ska vara bäst, visade sig vara absolut sämst!
150.000 i reparation!!!
Maskinskadeförsäkringen användes inte då?
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Hus tomte
ohGr ohGr ohGr ohGr skrev:
Köp ALDRIG BMW, köpte en helt ny i tron om att den skulle hålla bättre.
Aldrig haft så mycket problem med en bil tidigare.
Men framförallt. Så fort garantin går ut. Så är du FXCKED! Och dom skiter i dig totalt.
En bil som jag verkligen snålkörde, och gjorde allt för serva och hålla fin.
Ett år efter garantin gått ut, motor-ras. Bara några år gammal splitterny BMW som ska vara bäst, visade sig vara absolut sämst!
150.000 i reparation!!!
BMW
Bogsera
Med
Wire
 
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Maskinskadeförsäkringen användes inte då?
”Bara några år gammal splitterny”

Oklart hur gammal den var 😀

Jag tror att problemet var att han körde försiktigt med den. Det är den inte byggd för.
 
  • Haha
  • Gilla
Robin Lindberg och 3 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Men det är ju fortfarande bättre att flytta ett befintligt bil-lån till ett bolån skillnaden blir ju i runda slängar 6% ränta. Besparingen i ränta kan man ju då använda för att snabbare amortera av lånet. Det går ju att amortera av löpande om man inte binder det lånet så du kan ju betala det i samma takt som han skulle gjort till sin polare eller vem nu lånet var av.
Folk tycker som ni som gärna belånar huset på konsumtionsvaror = bilar.
Jag står för att hellre betala av bilen snabbast möjligast utan att lägga in bilen i huset. Men folk köper gärna bilar för ett par 100 tusen och lägger in i huset så det inte "syns".

Jag förespråkar att allt som inte hör till huset skall betalas fortast möjligast.

Med tanke på trådens karaktär så är just billån det sista man ska ha även om du lägger det på ett bolån. Då kan man inte vara seriös med småsummor på nån hundring på sitt mobilabonnemang =)
 
  • Gilla
jonas.o och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.