TRJBerg
Det värsta är att när man kommer fram till en handläggare och de ska prata med någon annan och låter mig "vänta" eller säger att de ska koppla mig till en mer kunnig och man väntar i en tystnad och plötsligt kopplas samtalet ner.
Det är inte roligt när man stått i en telefonkö i en timme...
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.

  1. Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
  2. Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
  3. Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
  4. Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
  5. Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
  6. Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
  7. En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
  8. Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
  9. Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
  10. Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
  11. Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
  12. Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
  13. Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
  14. Annars får det bli en ny runda en annan dag.
  15. Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
  16. Kundtjänst?
Kanske lite off topic.. 11414 kan det vara Väntetid i c:a 2-3 timmar.
 
  • Ledsen
Roger Fundin
  • Laddar…
M
Bussmotor Bussmotor skrev:
Kanske lite off topic.. 11414 kan det vara Väntetid i c:a 2-3 timmar.
Varför ringer man till Polisen? Är du gängkriminell och skall beställa pizza?
 
  • Arg
Roger Fundin
  • Laddar…
S steelcenter skrev:
hmm. viltolycka ska gå via 112.
Vilket det gjorde men eftersom det unga vildsvinet var stendött och inga personskador eller att olyckan utgjorde något hinder så blev jag hänvisad till 114 14. SOS/112 misslyckades med koppling vidare. Då tar jag eget beslut.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Bussmotor Bussmotor skrev:
Kanske lite off topic.. 11414 kan det vara Väntetid i c:a 2-3 timmar.
Den enda gång jag kommer ihåg att jag ringt 11414 fick jag svar direkt, och hade en polis på plats inom 5-10 min efter samtalet. (Ville anmäla en person som hotat mig till livet när jag påpekade att han parkerat helt galet).
Den gången jag kan komma ihåg att jag ringt 112 fick jag också svar direkt, dock ingen polis som kom vad jag kunde se/höra dock flyttade bråkmakarna sig ur mitt synfält. (Anmälde en handfull personer som verkade misshandla en ensam stackare).
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Inte så konstigt att det tar lång tid, det är ju ovanligt många som ringer just nu.
Det konstiga är väl snarast att det alltid är ovanligt många som ringer.
Om det alltid är ovanligt många som ringer så tyder det väl mer på att företaget inte har tillräckligt med telefonister?
 
  • Gilla
EllinorLag och 1 till
  • Laddar…
D DonPjetja skrev:
Om det alltid är ovanligt många som ringer så tyder det väl mer på att företaget inte har tillräckligt med telefonister?
Nja, det spelar ju faktiskt ingen roll även om det förstås påverkar tiden i kö. Om det alltid är många som ringer kan det inte vara ovanligt, tvärtom är det ju då vanligt.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.

  1. Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
  2. Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
  3. Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
  4. Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
  5. Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
  6. Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
  7. En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
  8. Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
  9. Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
  10. Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
  11. Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
  12. Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
  13. Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
  14. Annars får det bli en ny runda en annan dag.
  15. Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
  16. Kundtjänst?
Vidrigt hur de behandlar kunder med tanke på att de har monopol och man kan ofta inte vända sig någon annanstans.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.

  1. Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
  2. Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
  3. Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
  4. Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
  5. Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
  6. Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
  7. En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
  8. Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
  9. Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
  10. Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
  11. Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
  12. Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
  13. Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
  14. Annars får det bli en ny runda en annan dag.
  15. Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
  16. Kundtjänst?
stigen stigen skrev:
Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.

  1. Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
  2. Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
  3. Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
  4. Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
  5. Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
  6. Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
  7. En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
  8. Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
  9. Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
  10. Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
  11. Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
  12. Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
  13. Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
  14. Annars får det bli en ny runda en annan dag.
  15. Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
  16. Kundtjänst?
Goda Nyheter! Ringde Vattenfalls Kundtjänst idag (2023-06-29) på förmiddagen.
Beräknad väntetid: 5 min
Verklig väntetid 3 min!
Jag fick prata med en mycket trevlig medarbetare som löste min fråga (start av microproduktions avtal).
Har inget att klaga på!
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
L Lars_Ove skrev:
Goda Nyheter! Ringde Vattenfalls Kundtjänst idag (2023-06-29) på förmiddagen.
Beräknad väntetid: 5 min
Verklig väntetid 3 min!
Jag fick prata med en mycket trevlig medarbetare som löste min fråga (start av microproduktions avtal).
Har inget att klaga på!
Gratulera! 👍
Du tycks ha flyt just nu.
Köp en Trisslott!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.

  1. Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
  2. Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
  3. Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
  4. Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
  5. Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
  6. Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
  7. En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
  8. Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
  9. Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
  10. Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
  11. Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
  12. Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
  13. Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
  14. Annars får det bli en ny runda en annan dag.
  15. Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
  16. Kundtjänst?
När jag efter 183 min kom fram skulle jag bli kontaktad av rätt handläggare. Fick vänta i 7 månader på den handläggaren. Vattenfalls handläggningstid handlar om halvår-år. Bra att veta när en preppar. / K-M
 
  • Wow
Roger Fundin
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.

  1. Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
  2. Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
  3. Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
  4. Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
  5. Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
  6. Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
  7. En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
  8. Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
  9. Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
  10. Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
  11. Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
  12. Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
  13. Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
  14. Annars får det bli en ny runda en annan dag.
  15. Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
  16. Kundtjänst?
Jupp så är det! Därför bytte jag iaf!
 
L lindsmik skrev:
Ja en viltolycka.
Bärgningsbolaget behövde bara ca 30 sekunder på sig för att svara.
Vid viltolycka bör man ringa 112 för att göra viltets lidande så kortvarigt som möjligt.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
G Gue skrev:
Blev positivt överraskad av telias kundtjänst häromdagen jag ville byte tv abonnemang, loggade in på mina sidor då kom en ruta upp som frågade om de kunde ringa upp knappade in telnr några minuter senare ringde de upp ,jag har varit väldigt negativ till telias kundtjänst men idet här fallet är det skillnad som dag o natt
Det tråkiga är att de ringer upp för att det är en säljmöjlighet(lead) och sälj är prioriterade före admin. Tips att välja knappval för att teckna abonnemang och sen säga att man råkade trycka fel nummer. Då blir det en intern förflyttning och de är/ska ”alltid” vara prioriterade före de som inte kommit in. Sparar nog en timmes kötid…
 
L Lars_Ove skrev:
Goda Nyheter! Ringde Vattenfalls Kundtjänst idag (2023-06-29) på förmiddagen.
Beräknad väntetid: 5 min
Verklig väntetid 3 min!
Jag fick prata med en mycket trevlig medarbetare som löste min fråga (start av microproduktions avtal).
Har inget att klaga på!
Finns två sidor av Vattenfall. Vattenfall Elhandel (ej statligt monopol och konkurrensutsatt) svarar snabbt och smidigt. Vattenfall Nätbolag (statligt monopol utan valmöjlighet) har i bästa fall 1 timmes väntan, en bra dag det vill säga...
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.