19 513 läst · 64 svar
20k läst
64 svar
”Intet är som väntans tider”
Det värsta är att när man kommer fram till en handläggare och de ska prata med någon annan och låter mig "vänta" eller säger att de ska koppla mig till en mer kunnig och man väntar i en tystnad och plötsligt kopplas samtalet ner.
Det är inte roligt när man stått i en telefonkö i en timme...
Det är inte roligt när man stått i en telefonkö i en timme...
Kanske lite off topic.. 11414 kan det vara Väntetid i c:a 2-3 timmar.stigen skrev:Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.
- Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
- Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
- Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
- Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
- Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
- Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
- En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
- Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
- Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
- Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
- Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
- Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
- Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
- Annars får det bli en ny runda en annan dag.
- Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
- Kundtjänst?
Den enda gång jag kommer ihåg att jag ringt 11414 fick jag svar direkt, och hade en polis på plats inom 5-10 min efter samtalet. (Ville anmäla en person som hotat mig till livet när jag påpekade att han parkerat helt galet).Bussmotor skrev:
Den gången jag kan komma ihåg att jag ringt 112 fick jag också svar direkt, dock ingen polis som kom vad jag kunde se/höra dock flyttade bråkmakarna sig ur mitt synfält. (Anmälde en handfull personer som verkade misshandla en ensam stackare).
Nja, det spelar ju faktiskt ingen roll även om det förstås påverkar tiden i kö. Om det alltid är många som ringer kan det inte vara ovanligt, tvärtom är det ju då vanligt.D DonPjetja skrev:
Vidrigt hur de behandlar kunder med tanke på att de har monopol och man kan ofta inte vända sig någon annanstans.stigen skrev:Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.
- Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
- Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
- Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
- Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
- Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
- Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
- En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
- Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
- Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
- Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
- Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
- Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
- Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
- Annars får det bli en ny runda en annan dag.
- Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
- Kundtjänst?
stigen skrev:Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.
- Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
- Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
- Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
- Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
- Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
- Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
- En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
- Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
- Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
- Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
- Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
- Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
- Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
- Annars får det bli en ny runda en annan dag.
- Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
- Kundtjänst?
Goda Nyheter! Ringde Vattenfalls Kundtjänst idag (2023-06-29) på förmiddagen.stigen skrev:Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.
- Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
- Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
- Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
- Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
- Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
- Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
- En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
- Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
- Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
- Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
- Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
- Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
- Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
- Annars får det bli en ny runda en annan dag.
- Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
- Kundtjänst?
Beräknad väntetid: 5 min
Verklig väntetid 3 min!
Jag fick prata med en mycket trevlig medarbetare som löste min fråga (start av microproduktions avtal).
Har inget att klaga på!
Gratulera! 👍L Lars_Ove skrev:
Du tycks ha flyt just nu.
Köp en Trisslott!
När jag efter 183 min kom fram skulle jag bli kontaktad av rätt handläggare. Fick vänta i 7 månader på den handläggaren. Vattenfalls handläggningstid handlar om halvår-år. Bra att veta när en preppar. / K-Mstigen skrev:Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.
- Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
- Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
- Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
- Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
- Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
- Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
- En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
- Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
- Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
- Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
- Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
- Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
- Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
- Annars får det bli en ny runda en annan dag.
- Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
- Kundtjänst?
Jupp så är det! Därför bytte jag iaf!stigen skrev:Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.
- Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
- Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
- Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
- Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
- Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
- Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
- En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
- Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
- Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
- Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
- Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
- Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
- Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
- Annars får det bli en ny runda en annan dag.
- Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
- Kundtjänst?
Det tråkiga är att de ringer upp för att det är en säljmöjlighet(lead) och sälj är prioriterade före admin. Tips att välja knappval för att teckna abonnemang och sen säga att man råkade trycka fel nummer. Då blir det en intern förflyttning och de är/ska ”alltid” vara prioriterade före de som inte kommit in. Sparar nog en timmes kötid…G Gue skrev:Blev positivt överraskad av telias kundtjänst häromdagen jag ville byte tv abonnemang, loggade in på mina sidor då kom en ruta upp som frågade om de kunde ringa upp knappade in telnr några minuter senare ringde de upp ,jag har varit väldigt negativ till telias kundtjänst men idet här fallet är det skillnad som dag o natt
Finns två sidor av Vattenfall. Vattenfall Elhandel (ej statligt monopol och konkurrensutsatt) svarar snabbt och smidigt. Vattenfall Nätbolag (statligt monopol utan valmöjlighet) har i bästa fall 1 timmes väntan, en bra dag det vill säga...L Lars_Ove skrev: