J jahallåja skrev:
Jag ser inte namnet (eller länk) på den tråd jag själv skapade senast, under min profil och aktivitet. Mobil, Android.
Bug?
[bild]

Edit: faktiskt inte heller namnen på andra trådar jag skapat tidigare. Det gäller inte enbart den senaste.
Tror @cnils har fixat detta nu.
 
Japp, det ser så ut 👍
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Har forumet (desktop) blivit snabbare? Om jag inte inbillar mig så är det betydligt snabbare nu (y)
Ja, vi tycker också att forumet har blivit snabbare och vi tror att det beror på modernare kod och färre databasanrop.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Knappen för att bekräfta att man vill markera alla trådar som lästa var vänsterställd tidigare, men är numera centerad. För mig som är vänsterhänt innebär det att jag måste röra fingret längre och riskerar förslitningsskador. Går det att göra så man kan ställa in vart knappen ska hamna?


Ett popup-fönster med frågan "är du säker" för att bekräfta åtgärden "markera som läst".
 
useless useless skrev:
Knappen för att bekräfta att man vill markera alla trådar som lästa var vänsterställd tidigare, men är numera centerad. För mig som är vänsterhänt innebär det att jag måste röra fingret längre och riskerar förslitningsskador. Går det att göra så man kan ställa in vart knappen ska hamna?


[bild]
Som vänsterhänt har man alltid fått slita mer och riskera skador på fingrarna.
Bara det att knapparna sitter fel på en standardmus, och som it support måste man anpassa sig att använda "fel" knapp och kan inte anpassa musen annars blir man tokig varje gång man lämnar sin egen dator och måste använda kundens mus.
 
granis70 granis70 skrev:
Vill rapportera en funktion som inte fungerar efter uppdateringen. Att göra texten större. Gäller App och iPhone. Funktionen är kvar, men texten är liten och förändras inte när man tofflar mellan liten och större text.
Nu går det att öka textstorleken i appen igen. Klicka på … uppe i appens högra hörn när du befinner dig i en forumtråd och välj Öka textstorleken. 😎👓🥸🤓🤩👀👁️🔍
 
  • Skärmdump av mobilskärm med röd markering, diskussionsforum om elsäkringar, pop-up meny, signalindikatorer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av en forumtråd om elsäkringar som löser ut, med markerad text i röd färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu går det att öka textstorleken i appen igen.
Är det på gång för datorn också?
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu går det att öka textstorleken i appen igen. Klicka på … uppe i appens högra hörn när du befinner dig i en forumtråd och välj Öka textstorleken. 😎👓🥸🤓🤩👀👁️🔍
Tackar 😊 Trevlig midsommar 🌞🍓🇸🇪
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Är det på gång för datorn också?
Nej tyvärr, inte vad jag vet. Du kan öka textstorleken generellt med hjälp av Command och + (eller Control och + om du kör pc) men då blir också allt annat större runt omkring, vilket kanske inte alltid är önskvärt.

Jag vet ej hur komplicerat det är att rulla ut liknande lösning i desktop och mobil (ej app), jag skriver upp önskemålet.

I editorn kommer vi att försöka införa så att man kan välja olika textstorlekar på texten man författar, ungefär som när man skriver ett meddelande i Gmail.

Liten
Normal
Stor
Mycket stor

PS. idag tycker vi att standardemojisar visas upp för smått i desktop, men ser mer okej ut i mobilen. Detta är också en storleksgrej vi ska försöka kolla på, inte jätteviktig, men ändå.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Fairlane
Jag har sett ett antal trådar nu med flera svar men läst 0 gånger. Känns som räknaren inte fungerar helt.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag tror inte att den räknar i realtid, och det har nog alltid varit så. Så även om nedanstående ser lite roligt ut, så beror det nog på att det första inlägget i 0-tråden skrevs för 45 minuter sen, och det andra för tio timmar sen.

Skärmdump av ett diskussionsforum där användare samtalar om spisar och takomläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Det verkar nått vajsing med videostödet efter uppdateringen. [länk]
Fixat!
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
Notiser kommer ibland flera/många timmar efter att trådar har skapats.

Skärmbild av notiser på ett mobilt forum; meddelanden om trådar och svar, användarinteraktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Notis nr två fick jag för knappt en timme sedan, men inlägget/tråden postades ca 15 timmar tidigare.
Skärmdump från ett forum, diskussion om värme problem i spa, användaren föreslår att söka i annan tråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Demmpa Demmpa skrev:
Notiser kommer ibland flera/många timmar efter att trådar har skapats.

[bild]
Notis nr två fick jag för knappt en timme sedan, men inlägget/tråden postades ca 15 timmar tidigare.
[bild]
Med tanke på att electroluxaren verkar anse att tråden postades i Vitvaror så kanske det var just "47 m sedan" som tråden flyttades till Värmeforumet.
 
  • Gilla
cnils
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.