F Fröken husägarinna skrev:
Hej, har någon tips på hur man kan bete sig när grannens barn skriksjunger tidigt varje morgon, både inne och ute. Har sagt till men mamman (som fö också skriker jättemycket på alla möjliga tider) bara försvarar med att de är barn. Tidigare brukade de sätta sig i bilen och tuta runt sex på morgonen, men efter jag talat med barnen att det väcker alla grannar slutade det (men jag fick tillsägelse av mamman att de faktiskt är barn).

De spelar ofta musik (för hela kvarteret) men när jag vänligt bett dem skruva ned säger de nej, de kan vi inte. Kan utan att förvarna ha fest med mkt hög volym till tre på morgonen. Känner mig ganska ledsen och hade aldrig köpt huset om jag vetat detta. känner mig som en surtant men inte roligt att hela familjen bli väckt sex på morgonen under semestern (Och resten av året).

//häxan-surtant
Är de störiga grannarna välklädda med epitetet "white trash"? Det låter så...

Finns två sätt - muta deras barn eller den mer föredragna; ge igen med samma medicin. Prata ihop dig med andra grannar som ev. också störs av dem, kartlägg när du vet att de störiga sover och DÅ drar ni igång rejält oväsen riktat mot dem. Gärna musik och med stil de inte själva gillar om det går att utröna - heavy metal, dansband, opera, boyband; något lär de hata. Eller istf musik kör en playlist med olika ljud av trumpeter, motorcyklar, sågverk, whatever. Inledningsvis förstår de säkert piken och försöker stå ut samt kontra med värre. Störst ljudanläggning och mest kreativitet vinner i längden, men du behöver ha andra grannar med dig på det. Eller om det räcker så köp kraftiga reglar av trä och kör små bitar i en kapsåg med 5 minuters mellanrum - på tider DE sover. För sova måste de någon gång, även deras ouppfostrade barn, och jag kan själv störa mig på när en granne tycker det är okej att leka hantverkare 06:30 en lördagmorgon... Det är bara så respektlöst.

Muta barnen med godis annars om de lyckas vara tysta utomhus fram till t.ex. kl 10 på helgmorgnar. Men det är en nödlösning för då har de tjänat på att vara odågor. Vill mam göra det med stil försöker man få barnen med på att det är en hemlighet för deras föräldrar. Iofs får de reda på det förr eller senare o konfronterar de svarar ni bara -"ja barn är ju barn..." utan vidare förklaring o vänder på klacken.

En tråkig situation för er att vara i men jag hade sjunkit till deras nivå för det är troligtvis den enda de begriper i kategorin intelligensreserven...
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Det går att anmäla det till kommunens miljö- och hälsoskyddsnämnd om det är riktigt illa. Miljö- och hälsoskyddsnämnden gör en bedömning om det utgör en fara för personers hälsa.

Jag känner till ett fall där det gick så långt som vitesförläggande för villaägaren om störningarna inte upphörde. Vet inte om ett vite sedan utdömdes eller ej. Vet inte heller om störningarna upphörde.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
P Paxman skrev:
Du menar att TS ska gå ut och skrik-sjunga efter att grannbarnen gått och lagt sig?
😃👍
 
Man öppnar dörren och vrålar ett rejält "håll käften ungjävlar". Ingen gör nåt sånt idag. Var vanligt förr på gårdarna när man växte upp. Om det hjälper? Näe, men det är gött å få vråla ur sig lite.
 
  • Gilla
  • Haha
gaia och 8 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Om man låter sina barn sitta och tuta i bilen kl sex på morgonen och har fest med hög volym till kl tre på morgonen är man dum i huvudet - punkt.

/Krille
Precis så !
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
P
Ja går det inte att prata med folket så ja det är barnsligt men ibland är det oljud tillbaka som är effektivast och se till att det är när det stör dom som mest..musikstilar så ta motsatsen till vad dom gillar så är det ju ofta det som hatas mest eller bara fullvolym på tvn med nyheterna eller nån skitlåt på repeat med lämplig sommarplåga eller tjatig barnsång

Man får trots allt föra rätt mycket oväsen innan det händer speciellt mycket i sverige när det är villakvarter med friköpta tomter..

Ser dom ut att ska ha grillfest så åk till närmaste bonde och köp ett lass färsk kodynga och gödsla närmast dom för dina buskar där måste såklart gödas.. 😂🤣😂
 
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
Sen när blev hela befolkningen såna slöfockar och sjusovare?

Om barnen vill sjunga på morgnarna har väl inte grannarna något med det att göra.

Tycker mer de låter som att det är gamlingarna som behöver tukt och fostran för att lära sig kliva upp i tid!
 
  • Arg
  • Wow
Maria T och 4 till
  • Laddar…
E Et1975 skrev:
Sen när blev hela befolkningen såna slöfockar och sjusovare?

Om barnen vill sjunga på morgnarna har väl inte grannarna något med det att göra.

Tycker mer de låter som att det är gamlingarna som behöver tukt och fostran för att lära sig kliva upp i tid!
Det tillhör hyfs sen iallafall 80 tal att folk håller käften på morgonen så de inte väcker folk vid 06.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 10 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Det tillhör hyfs sen iallafall 80 tal att folk håller käften på morgonen så de inte väcker folk vid 06.
Skulle säga att det tillhör hyfs sen långt innan dess att klockan 06 är man vaken, sköter sig själv och skiter i andra….
 
  • Haha
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
RoTe
E Et1975 skrev:
Skulle säga att det tillhör hyfs sen långt innan dess att klockan 06 är man vaken, sköter sig själv och skiter i andra….
Inte mycket i samhället skulle fungera om alla var tvungna att vara vakna kl 06.
 
  • Älska
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Inte mycket i samhället skulle fungera om alla var tvungna att vara vakna kl 06.
Allt skulle förmodligen inte funka om alla var tvungen att vara vakna klockan 14 heller.

Men att barn stojar och sjunger klockan 06 måste vara ett av dom mindre samhällsproblem vi har.
 
Ring till polisen/störningsjouren, efter tillräckligt många gånger kanske dom dämpar sig
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
F Fröken husägarinna skrev:
Hej, har någon tips på hur man kan bete sig när grannens barn skriksjunger tidigt varje morgon, både inne och ute. Har sagt till men mamman (som fö också skriker jättemycket på alla möjliga tider) bara försvarar med att de är barn. Tidigare brukade de sätta sig i bilen och tuta runt sex på morgonen, men efter jag talat med barnen att det väcker alla grannar slutade det (men jag fick tillsägelse av mamman att de faktiskt är barn).

De spelar ofta musik (för hela kvarteret) men när jag vänligt bett dem skruva ned säger de nej, de kan vi inte. Kan utan att förvarna ha fest med mkt hög volym till tre på morgonen. Känner mig ganska ledsen och hade aldrig köpt huset om jag vetat detta. känner mig som en surtant men inte roligt att hela familjen bli väckt sex på morgonen under semestern (Och resten av året).

//häxan-surtant
Du kan ju alltid göra en orosanmälan till socialtjänsten där du bor. Gör det varje gång de för oväsen mellan 20:00 - 07:00 på helger
gäller 22:00 - 10:00.
Du behöver aldrig uppge ditt namn. Du är alltid anonym om du så vill. Då kanske de fattar och lugnar ner sig. Att de är barn har ju ingen som helst anledning att störa sin omgivning
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Många moderna barn är ju så otroligt högljudda. Det skriks oavbrutet. Vet inte var det kommer ifrån, är det miljön i förskola/skola som är så högljudd?
Fullständigt olidligt.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
I Ingvar 58 skrev:
Många moderna barn är ju så otroligt högljudda. Det skriks oavbrutet. Vet inte var det kommer ifrån, är det miljön i förskola/skola som är så högljudd?
Fullständigt olidligt.
ingen Barnaga
 
  • Gilla
  • Arg
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.