Nissens Nissens skrev:
Men det rättar sannolikt till sig när hybriderna byter ägare. Andrahandsvärdet är högt så det är sannolikt de som tänker köra på el som köper dem som begagnade. Det viktiga är ju ändå att de kommer ut på marknaden så att smutsiga bilar fasas ut, och att nya har möjligheten att gå på el.
Exactomento! Vår familj skaffade en beg. Kia Niro laddhybrid där kablarna inte var uppackade. Hade gått som tjänstebil i 3 år, på bensin...
 
  • Haha
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Rättar till sig? Mindre dåligt möjligen. Men den gjorda skadan har ju redan skett.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Man borde väl ha en Atkinsonmotor som Toyota har i sina hybrider. Den har väl passerat 40% i termisk verkningsgrad i de senaste modellerna.
Blir en bra kombination med den motorn med lågt vridmoment och en elmotor som stöd.
inte för inte de har väldigt bra hybrider.
Nissan är och härjar i 50% området
https://www.nissan-global.com/EN/INNOVATION/TECHNOLOGY/ARCHIVE/E_POWER50/
 
E
Har inte orkat läsa alla 1000+ sidor i denna tråd, så med risk för dubbel post, men räckvidd är inget problem.

Här är resan vi ska påbörja efter midsommar:
 
  • Resrutt på karta, markerade stopp, Sverige till Italien, Tesla Supercharger-stationer, bilnavigering, Europeisk resa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ramses II och 2 till
  • Laddar…
Nissens
pacman42 pacman42 skrev:
Rättar till sig? Mindre dåligt möjligen. Men den gjorda skadan har ju redan skett.
Nja, det är utmärkt att bilar med eldrift kommer ut på marknaden, det är absolut ingen skada skedd med det.
 
Nissens
E enoch85 skrev:
Har inte orkat läsa alla 1000+ sidor i denna tråd, så med risk för dubbel post, men räckvidd är inget problem.

Här är resan vi ska påbörja efter midsommar:
Håller tummarna för att ni slipper laddköer då. 🙂
 
D
Nissens Nissens skrev:
Håller tummarna för att ni slipper laddköer då. 🙂
Det lär vara exakt noll problem med det men köer vid vägbyggen och andra händelser på motorvägarna drabbar en tyvärr oavsett bränsletyp och är ett väsentligt större problem.
 
  • Gilla
  • Haha
sunnis och 2 till
  • Laddar…
Nissens
D djac skrev:
Det lär vara exakt noll problem med det men köer vid vägbyggen och andra händelser på motorvägarna drabbar en tyvärr oavsett bränsletyp och är ett väsentligt större problem.
Det finns delade meningar om det, men som sagt hålla tummarna kan jag väl få göra?
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Prova att ladda på Teslas SC i Väsby en helt vanlig dag. Det är ofta fullt med Taxi och bilar på kö.

Ionity har definitivt kapacitetsproblem med fler anslutna kunder än laddare runt vägarna. Men det är inte så förvånande då många bilmärken har skickat med erbjudanden kopplade mot Ionity när man köper bil.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Väsby just nu.
 
  • Skärmdump av ChargeFinder-appen visande tillgängligheten för Tesla Superchargers i Sollentuna, Sverige, med prisinformation.
Nu hände de en spännande sak i söndags som visar hur värdelöst det kan bli. Jag bor ju i närheten av en småstad (ca 40000)
Och vi gjorde några ärenden och så skulle vi passa på att fika på maxi, perfekt för de har ju en 50 och en slöladdare. Jag hade ju 200 kr på eons skitkonto så kunde ju ladda upp lite.

Snabbladdaren var upptagen när vi kom, så tänkte att jag tar slöisen. Stoppar i kabeln och ska försöka starta laddning, ERROR. ERROR ERROR. Jahapp.
Då kommer ägaren till den andra bilen ut, och försöker avsluta sin laddning på sin bil med snabbisen. ERROR ERROR ERROR.
Hon fick inte loss sin bil. Jag kunde inte ladda ett skit. En av få gånger jag verkligen tänkte ladda ute så funkar fanskapet inte.
Så jag flytta min bil och gick in och fikade, sen ladda jag fullt hemma utan problem.

Är inne på att avsluta eon med då de är helt värdelösa och har nästan bara strulat mest hela tiden för min del, det är ju ändå 200 kr som är mina =)
 
R Robert-san01 skrev:
Väsby just nu.
Åker man runt i Stockholm vid denna tiden gillar man att köa så det är nog inget problem.

Mantorp just nu,
 
  • Skärmdump av ChargeFinder-appen visar Tesla Supercharger station i Mantorp med lediga laddplatser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
E
Nissens Nissens skrev:
Håller tummarna för att ni slipper laddköer då. 🙂
Hahaha, återkommer med rapport!
 
D
R Robert-san01 skrev:
Prova att ladda på Teslas SC i Väsby en helt vanlig dag. Det är ofta fullt med Taxi och bilar på kö.

Ionity har definitivt kapacitetsproblem med fler anslutna kunder än laddare runt vägarna. Men det är inte så förvånande då många bilmärken har skickat med erbjudanden kopplade mot Ionity när man köper bil.
Nu var det neråt europa som kartan visade och alla jag hört som kört där säger att det är helt tomt, sålts mindre andel elbilar i centrala europa, vi får väl se efter denna sommaren om det ändrat sig men en koll i Teslaappen ger en hint om att det även idag är heltomt.
 
D djac skrev:
Nu var det neråt europa som kartan visade och alla jag hört som kört där säger att det är helt tomt, sålts mindre andel elbilar i centrala europa, vi får väl se efter denna sommaren om det ändrat sig men en koll i Teslaappen ger en hint om att det även idag är heltomt.
Vi körde till italien i somras och det var som mest halvfullt. Ofta bara 2-3bilar.
Nu i sommar åker vi med husvagnen till kroatien och italien då blir det mer intressant. Räknar med att behöva koppla loss vagnen på de flesta ställena.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.