1 467 420 läst · 24 285 svar
1467k läst
24,3k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Exactomento! Vår familj skaffade en beg. Kia Niro laddhybrid där kablarna inte var uppackade. Hade gått som tjänstebil i 3 år, på bensin...Nissens skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 504 inlägg
Nissan är och härjar i 50% områdetGoC skrev:
https://www.nissan-global.com/EN/INNOVATION/TECHNOLOGY/ARCHIVE/E_POWER50/
Självbyggare
· Stockholm
· 9 832 inlägg
Prova att ladda på Teslas SC i Väsby en helt vanlig dag. Det är ofta fullt med Taxi och bilar på kö.
Ionity har definitivt kapacitetsproblem med fler anslutna kunder än laddare runt vägarna. Men det är inte så förvånande då många bilmärken har skickat med erbjudanden kopplade mot Ionity när man köper bil.
Ionity har definitivt kapacitetsproblem med fler anslutna kunder än laddare runt vägarna. Men det är inte så förvånande då många bilmärken har skickat med erbjudanden kopplade mot Ionity när man köper bil.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 832 inlägg
Nu hände de en spännande sak i söndags som visar hur värdelöst det kan bli. Jag bor ju i närheten av en småstad (ca 40000)
Och vi gjorde några ärenden och så skulle vi passa på att fika på maxi, perfekt för de har ju en 50 och en slöladdare. Jag hade ju 200 kr på eons skitkonto så kunde ju ladda upp lite.
Snabbladdaren var upptagen när vi kom, så tänkte att jag tar slöisen. Stoppar i kabeln och ska försöka starta laddning, ERROR. ERROR ERROR. Jahapp.
Då kommer ägaren till den andra bilen ut, och försöker avsluta sin laddning på sin bil med snabbisen. ERROR ERROR ERROR.
Hon fick inte loss sin bil. Jag kunde inte ladda ett skit. En av få gånger jag verkligen tänkte ladda ute så funkar fanskapet inte.
Så jag flytta min bil och gick in och fikade, sen ladda jag fullt hemma utan problem.
Är inne på att avsluta eon med då de är helt värdelösa och har nästan bara strulat mest hela tiden för min del, det är ju ändå 200 kr som är mina =)
Och vi gjorde några ärenden och så skulle vi passa på att fika på maxi, perfekt för de har ju en 50 och en slöladdare. Jag hade ju 200 kr på eons skitkonto så kunde ju ladda upp lite.
Snabbladdaren var upptagen när vi kom, så tänkte att jag tar slöisen. Stoppar i kabeln och ska försöka starta laddning, ERROR. ERROR ERROR. Jahapp.
Då kommer ägaren till den andra bilen ut, och försöker avsluta sin laddning på sin bil med snabbisen. ERROR ERROR ERROR.
Hon fick inte loss sin bil. Jag kunde inte ladda ett skit. En av få gånger jag verkligen tänkte ladda ute så funkar fanskapet inte.
Så jag flytta min bil och gick in och fikade, sen ladda jag fullt hemma utan problem.
Är inne på att avsluta eon med då de är helt värdelösa och har nästan bara strulat mest hela tiden för min del, det är ju ändå 200 kr som är mina =)
Nu var det neråt europa som kartan visade och alla jag hört som kört där säger att det är helt tomt, sålts mindre andel elbilar i centrala europa, vi får väl se efter denna sommaren om det ändrat sig men en koll i Teslaappen ger en hint om att det även idag är heltomt.R Robert-san01 skrev:Prova att ladda på Teslas SC i Väsby en helt vanlig dag. Det är ofta fullt med Taxi och bilar på kö.
Ionity har definitivt kapacitetsproblem med fler anslutna kunder än laddare runt vägarna. Men det är inte så förvånande då många bilmärken har skickat med erbjudanden kopplade mot Ionity när man köper bil.
Vi körde till italien i somras och det var som mest halvfullt. Ofta bara 2-3bilar.D djac skrev:
Nu i sommar åker vi med husvagnen till kroatien och italien då blir det mer intressant. Räknar med att behöva koppla loss vagnen på de flesta ställena.