Undersöker du ditt tak regelbundet kan du upptäcka skador i god tid och minska risken för dyra kostnader. Har en skada uppstått kanske det då går att laga bara själva skadan, istället för att du behöver byta ut en större del eller i värsta fall hela taket. Här går vi igenom olika sätt att täta tak som börjat läcka.

Du kan läsa artikeln här: Täta tak - stoppa takläckage med olika metoder
 
Åsa Lund
Jag tycker det verkar rätt vanligt att det korrekt utfört vad gäller plåtar som syns, överbeslag. Men att underbeslag runt skorstenar och vid takkupor saknas.
 
Dett säkraste är att använda byggmaterial som kan hantera fukt. Så har då jag löst att det läker in lite vid skorsten i bland. Så det läckaget är inte nå problem. Men bygger vi så då kommer många hantverkare bli arbetslös 😉 inte bra.
 
Bjor Bjor skrev:
Dett säkraste är att använda byggmaterial som kan hantera fukt. Så har då jag löst att det läker in lite vid skorsten i bland. Så det läckaget är inte nå problem. Men bygger vi så då kommer många hantverkare bli arbetslös 😉 inte bra.
Hur menar du? Diffusionsöppen konstruktion bara helt enkelt? Klarar väl ändå inte vattenläckage?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.