Bananskalare Bananskalare skrev:
Läsförståelse? Den verkar vara lika usel för din del också! Det roliga är faktiskt att ändå gången i det här forumet är att om man hänvisar till media som källa så får man höra att de hittar på. Framförallt det finns ingen källa som duger.
Men jag antar att jag har läst fel här också.
Återigen, eftersom att du har så bristande läsförståelse måste du lära dig att citera det du påstått hänt. Eftersom att de inlägg du påstår dig referera till inte har skrivits kan nämligen inte vi andra plocka fram dem för att motbevisa dig.

Vad flera av oss har skrivit är att skräppressens click bait-artiklar om köer vid elbilsladdare går till såhär: De åker till en Ionity-station i exempelvis sportlovsrusning och träffar arga köande kunder. Dessa kunder har ett incitament att ladda hos just Ionity pga. deras prismodell. Samtidigt kan det finnas betydligt lägre belastade laddstationer några km bort, men de passar inte in i journalistens vinkling, för ”Laddkaos! Elbilskund var tvungen att välja dyraste laddaren på redan extremdyra sportlovssemestern!” gör sig liksom inte.

Dessa artiklar skrivs för sådana som dig, som vill uppröras över något ni redan är emot och för räddhågsna människor som är oroliga för allt.

Ledsen att säga det om du trott något annat i hela ditt liv, men dagstidningar är inte ett seriöst källmaterial för en balanserad sanning.

Breda statistiska källor duger. Kvällspress – not so much.
 
  • Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det är klart att man få nämna det eftersom de finns. Absolut INGEN har förnekat dessa köer. Försök läs och förstå någon enstaka gång iallafall.
Jodå, jag tog upp det med källor o allt. Jag fick då veta att de inte fanns på riktigt eftersom en i tråden aldrig upplevt köerna.
Dessutom fick jag veta att skulle det mot förmodan finnas risk för köer så är de jättelätta att undvika genom bra planering… planeringen gick väl ungefär ut på att köra nätter eller inte ta sportlov när andra har det… hur nu det skulle fungera när ungarna inte får ledigt utanför loven.

Ren B.S. Infrastrukturen är inte tillräckligt utbyggd och köer är ett problem i den riktiga verkligheten.

”Du kan väl försöka läsa OCH förstå någon enstaka gång i allafall.” :crysmile:

Det verkar snarare vara du som inte tagit till dig texten… men det har varit genomgående så från din sida sedan länge, så förhoppningarna är inte stora…
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jodå, jag tog upp det med källor o allt. Jag fick då veta att de inte fanns på riktigt eftersom en i tråden aldrig upplevt köerna.
Dessutom fick jag veta att skulle det mot förmodan finnas risk för köer så är de jättelätta stt undvika genom bra planering…

Ren B.S. Infrastrukturen är inte tillräckligt utbyggd och köer är ett problem i den riktiga verkligheten.

”Du kan väl försöka läsa OCH förstå någon enstaka gång i allafall.” :crysmile:

Det verkar snarare vara du som inte tagit till dig texten…
Som redan konstaterats förra gången detta diskuterades.
INGEN, jag upprepar, INGEN förnekar att det blir köer!
Citera gärna den som påstår detta.
Däremot om man åker smart, undviker de värsta tiderna att åka på, ta alternativa vägar kan man självklart undvika köerna.
Försök och förstå en gång till är du snäll.
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Som redan konstaterats förra gången detta diskuterades.
INGEN, jag upprepar, INGEN förnekar att det blir köer!
Citera gärna den som påstår detta.
Däremot om man åker smart, undviker de värsta tiderna att åka på, ta alternativa vägar kan man självklart undvika köerna.
Försök och förstå en gång till är du snäll.
Du får faktiskt skrolla själv. Då ser du att jag blev ifrågasatt och man undrade om jag anklagade personen som förnekade köerna för att ljuga. Mitt svar blev att jag trodde på källorna jag angett mer än någon som påstod att alla de hade fel…

Har du ens läst tråden???

Just du har tidigare visat att du har selektiv förståelse för texter, så jag inser redan nu att det är meningslöst att reda ut det med dig. Jag kan bara råda dig att läsa tråden tills du begriper vad det står.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du får faktiskt skrolla själv. Då ser du att jag blev ifrågasatt och man undrade om jag anklagade personen som förnekade köersna för att ljuga.

Har du ens läst tråden???
Ok, det finns alltså inget sådant citat
Misstänkte det.
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
Bananskalare Bananskalare skrev:
Läsförståelse? Den verkar vara lika usel för din del också! Det roliga är faktiskt att ändå gången i det här forumet är att om man hänvisar till media som källa så får man höra att de hittar på. Framförallt det finns ingen källa som duger.
Men jag antar att jag har läst fel här också.
Ja högst troligt, med tanke på att du missförstår ungefär 90 % av alla inlägg där någon skriver något du inte gillar.

Sedan upprepar du dina lögner om och om igen i hopp om att övertyga andra.

Så citera nu några av alla de inläggen som du påstår säger att media ljuger eller förnekar att det har varit kö för laddning.

Citat vill vi se!
Alltså inte mer av ditt sedvanliga svammel,
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ok, det finns alltså inget sådant citat
Misstänkte det.
Skrolla så ser du.

Eftersom jag VET att det jag skriver stämmer, så handlar det om att du inte orkar skrolla. Och det är ditt egna problem.
 
  • Haha
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men om man säger att media ljuger när man hänvisar till artiklar som påvisar problemet med köer? Dessutom är de väldigt noga att berätta hur länge de kört elbil och aldrig sett några köer...

Förstår du nu varför man drar dessa slutsatser?
Massmedia modifierar ofta sanningen för att fler ska läsa artiklarna.
Nej, dom ljuger inte om att det är köer vid laddstationer.
Däremot ljuger dom om dom skriver att det alltid är köer.
Däremot kan det ofta vara köer vid vissa laddstationer vid vissa tidpunkter vissa dagar å det är om dessa laddstationer/tidpunkter som massmedia skriver om.
 
  • Gilla
Nicke Nyfiken och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Skrolla så ser du.
Nej, du får faktiskt ta och citera att någon förnekar att det finns köer vid laddstationerna.
Annars är det dags att ställa bort den där halmdockan.
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nej, du får faktiskt ta och citera att någon förnekar att det finns köer vid laddstationerna.
Annars är det dags att ställa bort den där halmdockan.
Det står i tråden, skrolla själv.
 
  • Haha
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
Nissens Nissens skrev:
Du får faktiskt skrolla själv. Då ser du att jag blev ifrågasatt och man undrade om jag anklagade personen som förnekade köerna för att ljuga. Mitt svar blev att jag trodde på källorna jag angett mer än någon som påstod att alla de hade fel…

Har du ens läst tråden???

Just du har tidigare visat att du har selektiv förståelse för texter, så jag inser redan nu att det är meningslöst att reda ut det med dig. Jag kan bara råda dig att läsa tråden tills du begriper vad det står.
Åter igen...
Citera den person som förnekar att det funnits köer.
 
  • Haha
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Åter igen...
Citera den person som förnekar att det funnits köer.
Bara för att du inte orkar skrolla? Knappast.
Infon finns, men om du nu inte läst tråden så är det inte mitt problem.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
Nissens Nissens skrev:
Det står i tråden, skrolla själv.
Nej det gör det inte.

DU LJUGER!

Fram med ett citat eller lägg ner
 
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det står i tråden, skrolla själv.
Som sagt, citera gärna den som påstår detta, men det verkar du inte kunna eftersom det inte finns någon som skrivit det
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Demmpa Demmpa skrev:
Massmedia modifierar ofta sanningen för att fler ska läsa artiklarna.
Nej, dom ljuger inte om att det är köer vid laddstationer.
Däremot ljuger dom om dom skriver att det alltid är köer.
Däremot kan det ofta vara köer vid vissa laddstationer vid vissa tidpunkter vissa dagar å det är om dessa laddstationer/tidpunkter som massmedia skriver om.
Vad jag vet har ingen påstått att det alltid är köer. Däremot var det ett flertal källor som vittnade om köer vid semestertider. De hade till och med mobila laddstationer som det också blev köer vid.
Lagom kul att bli stående några timmar i kö på väg till fjällen tex.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.