64 676 läst · 210 svar
65k läst
210 svar
Tar Bauhaus priset som årets rövbutik?
skulle handlat på amazon istället aldrig problem med returH Hhallden skrev:Köpte en vad jag trodde va en droppslang ifrån Gardena, enbart 1 kvar på hyllan så va kanske lite snabb med att knipa den.
väl hemma tar jag bort pappersbiten som innehåller info samt tar bort 3st plastband. Kopplar på vatten och märker att det är en tät slang, variant där man själv kopplar in ”sprinklers” inte den varianten med ett hål var 15cm.
åker tillbaka och kvinnan bakom disken säger att jag öppnat förpackningen och därför inte i säljbart skick. Hon hänvisar till en text djupt ner på hemsidan att det faktiskt står.
men vart är känslan för kunden? Aldrig vart med om att man inte får lämna tillbaka en produkt med så minimal påverkan, dra bort 100kr och sätt dit 3 nya band
nästa gång jag beställer något överhuvudtaget därifrån så är det online, är man inte nöjd kan man ju bara tejpa ihop skiten å skicka tillbaka produkten och hävda distansköpslagen. Måtte alla fysiska butiker dö iaf Bauhaus.
slangen kostade 600kr
Skall sägas att jag handlat virke och maskiner på Bauhaus ”butiken” sisjön för iaf 100k de senaste 10åren
är jag orimligt förbannad?
Nej du har helt rätt det är en rövbutik av rangH Hhallden skrev:Köpte en vad jag trodde va en droppslang ifrån Gardena, enbart 1 kvar på hyllan så va kanske lite snabb med att knipa den.
väl hemma tar jag bort pappersbiten som innehåller info samt tar bort 3st plastband. Kopplar på vatten och märker att det är en tät slang, variant där man själv kopplar in ”sprinklers” inte den varianten med ett hål var 15cm.
åker tillbaka och kvinnan bakom disken säger att jag öppnat förpackningen och därför inte i säljbart skick. Hon hänvisar till en text djupt ner på hemsidan att det faktiskt står.
men vart är känslan för kunden? Aldrig vart med om att man inte får lämna tillbaka en produkt med så minimal påverkan, dra bort 100kr och sätt dit 3 nya band
nästa gång jag beställer något överhuvudtaget därifrån så är det online, är man inte nöjd kan man ju bara tejpa ihop skiten å skicka tillbaka produkten och hävda distansköpslagen. Måtte alla fysiska butiker dö iaf Bauhaus.
slangen kostade 600kr
Skall sägas att jag handlat virke och maskiner på Bauhaus ”butiken” sisjön för iaf 100k de senaste 10åren
är jag orimligt förbannad?
Känner inte alls igen din upplevelse av Bauhaus. (Jag handlar mest på Bauhaus Kalmar)
Jag har bytt flera olika varor som jag haft hemma och provkört, dränkbar pump,laserinstrument pannlampa m.m.
Dom har tagit tillbaka varorna utan minsta diskussion, och pengarna tillbaka på kontot.
Det låter som att du träffat på en dåligt utbildad personal på Bauhaus.
Som jag har upplevt det anstränger sej Bauhaus för att göra kunden nöjd och glad i sådana här situationer.
För då får dom en fortsatt återkommande kund, som fortsätter handla livet ut samt gärna talar om för sina vänner hur bra Bauhaus är.
Det är liksom inte värt att förlora en kund för en skitsak, som sen i sin tur sprider sitt missnöje på sociala medier plus vänner och kollegor.
Så som sagt du har nog råkat ut för ett "Måndagsexemplar" av personalen.
Skriv till Bauhaus centralt och berätta din historia, så skulle jag tro att du får kompensation/eller byta utan problem.
Jag har bytt flera olika varor som jag haft hemma och provkört, dränkbar pump,laserinstrument pannlampa m.m.
Dom har tagit tillbaka varorna utan minsta diskussion, och pengarna tillbaka på kontot.
Det låter som att du träffat på en dåligt utbildad personal på Bauhaus.
Som jag har upplevt det anstränger sej Bauhaus för att göra kunden nöjd och glad i sådana här situationer.
För då får dom en fortsatt återkommande kund, som fortsätter handla livet ut samt gärna talar om för sina vänner hur bra Bauhaus är.
Det är liksom inte värt att förlora en kund för en skitsak, som sen i sin tur sprider sitt missnöje på sociala medier plus vänner och kollegor.
Så som sagt du har nog råkat ut för ett "Måndagsexemplar" av personalen.
Skriv till Bauhaus centralt och berätta din historia, så skulle jag tro att du får kompensation/eller byta utan problem.
'H Hhallden skrev:Köpte en vad jag trodde va en droppslang ifrån Gardena, enbart 1 kvar på hyllan så va kanske lite snabb med att knipa den.
väl hemma tar jag bort pappersbiten som innehåller info samt tar bort 3st plastband. Kopplar på vatten och märker att det är en tät slang, variant där man själv kopplar in ”sprinklers” inte den varianten med ett hål var 15cm.
åker tillbaka och kvinnan bakom disken säger att jag öppnat förpackningen och därför inte i säljbart skick. Hon hänvisar till en text djupt ner på hemsidan att det faktiskt står.
men vart är känslan för kunden? Aldrig vart med om att man inte får lämna tillbaka en produkt med så minimal påverkan, dra bort 100kr och sätt dit 3 nya band
nästa gång jag beställer något överhuvudtaget därifrån så är det online, är man inte nöjd kan man ju bara tejpa ihop skiten å skicka tillbaka produkten och hävda distansköpslagen. Måtte alla fysiska butiker dö iaf Bauhaus.
slangen kostade 600kr
Skall sägas att jag handlat virke och maskiner på Bauhaus ”butiken” sisjön för iaf 100k de senaste 10åren
är jag orimligt förbannad?
Håller med om Bauhaus kundservice,
Köper det mesta i elektronikform hos Elgiganten som har 50 dagars öppet köp för medlemmar i kundklubben. De har aldrig tjafsat om man t ex köpt ett par datorer och provat ngn vecka.
Det mesta övriga prylar som t ex Gardenadelar och övervakningskameror m m köper vi hos Amazon.se, de verkar ha väldigt bra returpolicy, är generösa betr. garantier, ringer upp direkt och har genomgående mkt trevlig personal. Detta gäller speciellt de produkter som levereras av Amazon själva, ibland även t ex kinatillverkade mobilfodral m m. De har ett system där ett dåligt betyg på deras underleverantörer syns hos andra kunder. väldigt nöjda med Amazon.se och .de sedan tio år! Är dessutom Primemedlem och får ofta sjukt snabba hemleveranser,,,,
har även jag goda preferenser ifrån ebay samt amazon. Men tråkigt om allt skall handlas online i framtiden.S Skatudden skrev:'
Håller med om Bauhaus kundservice,
Köper det mesta i elektronikform hos Elgiganten som har 50 dagars öppet köp för medlemmar i kundklubben. De har aldrig tjafsat om man t ex köpt ett par datorer och provat ngn vecka.
Det mesta övriga prylar som t ex Gardenadelar och övervakningskameror m m köper vi hos Amazon.se, de verkar ha väldigt bra returpolicy, är generösa betr. garantier, ringer upp direkt och har genomgående mkt trevlig personal. Detta gäller speciellt de produkter som levereras av Amazon själva, ibland även t ex kinatillverkade mobilfodral m m. De har ett system där ett dåligt betyg på deras underleverantörer syns hos andra kunder. väldigt nöjda med Amazon.se och .de sedan tio år! Är dessutom Primemedlem och får ofta sjukt snabba hemleveranser,,,,
köpte en roll-up 35m gardenaslang från amazon. Den vägrade sen att gå in de 20m jag hade dragit ut, kontaktade dem och de ville att jag skulle skicka tillbaka den, jag svarade att det blir meckigt att skicka tillbaka med 20m kabel utdragen. De sa ok vi brukar inte göra såhär men vi skickar ut en ny, behåll den trasiga.
Jag bestämde mig för att öppna den trasiga tror flertalet varningar att absolut inte öppna en roll-up, blev nästan av med livet. Vilken jävla smäll. Men nu är den fungerande igen dock med lite svagare inmatning då jag inte klarade av att vrida upp fjädern likt original
Redigerat:
nu överdriver du lite, jag tillåter mig inte ens att skratta.V Vetallt skrev:Och exakt hur skulle det gå till? Skall de som handlat för säg 100000 om året, få en speciell t-shirt där det står "vip-kund" på? Och de får en personlig "shoppingassistent" som kör runt på din kundvagn, samtidigt som de bjuder dig på dryck och snacks?
Och skall de i så fall skrika åt pöbeln i kassakön som bara är inne och köper en ny skruvdragare för 1500 kr, "vik hädan, här kommer en VIP-kund" som skall gå före i kön!
Och naturligtvis måste "VIP-kunden" få lämna tillbaka sin tombola, som han blandat 45 ton cement i! Den får väl någon av "pöbelkunderna" köpa på nåder, om han/hon inte råkar störa en "VIP-kund"
Med lite smidighet hade de kunnat kolla upp det
Hur många reklamationer har denna kund gjort, tar någon minut att göra det. Ser de då att det är första gången på ca 100 köp ja då är man i min mening dum i huvudet affärsmässigt om man väljer att inte lösa slangjäveln. Kommer iaf inte sätta min fot därigen
Upplever att det där är lite personberoende faktiskt! En del puckade paragrafryttare utan mandat att bestämma finns tyvärr överallt. Alldeles oavsett så tycker jag det är extremt klantigt av alla säljande firmor att agera så - skulle jag bli sugen att handla där när man ser på kunden som en påse skit? Ska sägas att min Bauhans behandlade min reklamation av en elmotorsåg med tillhörande batteri på ett helt klandervärt sätt - superbra service så det är nog olika mellan olika Bauhaus.
Jag köpte en produkt på Biltema som skulle göra framlamporna rena och fina, fungerade inte så den lämnade jag tillbaka utan problem fast halva flaskan var andvändNiclas Gustafsson skrev:fast så är det ju i ALLA butiker i hela landet. Öppen vara returneras ej. Så vanligt förekommande att jag inte kan komma på ett enda exempel på en butik som tar emot och returnerar använda produkter!
du kollade inte vad du köpte, öppnade förpackningen, använde produkten, och sen vill du ha pengarna tillbaka??
du är orimligt förbannad och det hade blivit samma resultat på byggmax, ahlsell, åhléns, clas ohlsson, coop och vuxen.se med.
Snubbelin