wildeside
K Kalbygge skrev:
Ja, jag tycker man skall skilja på de som handlar före någon hundring och de som handlar för 100k.
Kunden som bara handlat för någon tusenlapp tidigare kanske planerar att börja renovera sitt hus/lägenhet men avstår att handla i en butik för att den blev sämre behandlat pga sina tidigare köp för någon tusenlapp.
Alla behandlar sina kunder som dom vill men för mej är alla kunder lika viktiga oavsett om dom handlar för tusen kronor eller 100 tusen kronor, jag kan inte se in i framtiden vad kunderna kommer att handla och beställa i framtiden.
 
  • Gilla
nissenhj och 5 till
  • Laddar…
Kan tycka att du blev orimligt förbannad, just för att de kanske inte vet att du handlat så mycket där.

Jula, Netonnet, Ahlsell och Clas Ohlson tycker jag är väldigt snäll med att återköpa produkter.
 
  • Gilla
Frunihuset20
  • Laddar…
H Hhallden skrev:
Köpte en vad jag trodde va en droppslang ifrån Gardena, enbart 1 kvar på hyllan så va kanske lite snabb med att knipa den.

väl hemma tar jag bort pappersbiten som innehåller info samt tar bort 3st plastband. Kopplar på vatten och märker att det är en tät slang, variant där man själv kopplar in ”sprinklers” inte den varianten med ett hål var 15cm.

åker tillbaka och kvinnan bakom disken säger att jag öppnat förpackningen och därför inte i säljbart skick. Hon hänvisar till en text djupt ner på hemsidan att det faktiskt står.

men vart är känslan för kunden? Aldrig vart med om att man inte får lämna tillbaka en produkt med så minimal påverkan, dra bort 100kr och sätt dit 3 nya band

nästa gång jag beställer något överhuvudtaget därifrån så är det online, är man inte nöjd kan man ju bara tejpa ihop skiten å skicka tillbaka produkten och hävda distansköpslagen. Måtte alla fysiska butiker dö iaf Bauhaus.

slangen kostade 600kr
Skall sägas att jag handlat virke och maskiner på Bauhaus ”butiken” sisjön för iaf 100k de senaste 10åren

är jag orimligt förbannad?
N niklasco skrev:
Bauhaus sisjön har attitydsproblem. Alla är otrevliga. Man blir tillsagd om allt. Personalen verkar ha tappat det. Känns som att dom behöver bättra på sin personalutbildning lite eller anställa nya som är lite serviceminded. Men det kanske svårt att få tag på idag…
Det där låter som killen som stod framför mig på Bauhaus i Sisjön i förra veckan. Det var i o för sig inte en Gardenaslang utan en ”Bradas”
Den oredan han kom tillbaka tillbaka hade i mina ögon varit svårsålt till någon annan kund. Bara o slänga i så fall.
Lustigt sammanträffande
 
  • Gilla
  • Haha
och en till och 5 till
  • Laddar…
Ja, Bauhaus är sämst.
Betalar hellre mer och handlar på Beijer.
Är det smågrejer och inte virke kan ävan Byggmax duga.
 
H Hhallden skrev:
klokaste svaret hittills
Men öppet köp innebär inte nödvändigtvis att du får returnera en använd vara så som du försökte göra. Du är helt klart orimligt arg gällande detta ärende då det är du som köpt fel produkt och inte informerat dig om butikens villkor.
 
  • Gilla
MONTREAL och 4 till
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Handla på Hennes&Mauritz. De brukar ta tillbaka kläder som använts på fest. ;)
De gör Zalando med med, jag fick en bättre beg mössa i fickan när jag köpte jacka från dem....
fick 30% rabatt på ett helt köp när jag klagade, om de inte hittar en mössa så gud vet vad som kan finnas i kläderna...
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
Niclas Gustafsson Niclas Gustafsson skrev:
fast så är det ju i ALLA butiker i hela landet. Öppen vara returneras ej. Så vanligt förekommande att jag inte kan komma på ett enda exempel på en butik som tar emot och returnerar använda produkter!

du kollade inte vad du köpte, öppnade förpackningen, använde produkten, och sen vill du ha pengarna tillbaka??

du är orimligt förbannad och det hade blivit samma resultat på byggmax, ahlsell, åhléns, clas ohlsson, coop och vuxen.se med.
hos Clas O eller Jula hade nog inte varit problem att byta.
 
H Hhallden skrev:
Köpte en vad jag trodde va en droppslang ifrån Gardena, enbart 1 kvar på hyllan så va kanske lite snabb med att knipa den.

väl hemma tar jag bort pappersbiten som innehåller info samt tar bort 3st plastband. Kopplar på vatten och märker att det är en tät slang, variant där man själv kopplar in ”sprinklers” inte den varianten med ett hål var 15cm.

åker tillbaka och kvinnan bakom disken säger att jag öppnat förpackningen och därför inte i säljbart skick. Hon hänvisar till en text djupt ner på hemsidan att det faktiskt står.

men vart är känslan för kunden? Aldrig vart med om att man inte får lämna tillbaka en produkt med så minimal påverkan, dra bort 100kr och sätt dit 3 nya band

nästa gång jag beställer något överhuvudtaget därifrån så är det online, är man inte nöjd kan man ju bara tejpa ihop skiten å skicka tillbaka produkten och hävda distansköpslagen. Måtte alla fysiska butiker dö iaf Bauhaus.

slangen kostade 600kr
Skall sägas att jag handlat virke och maskiner på Bauhaus ”butiken” sisjön för iaf 100k de senaste 10åren

är jag orimligt förbannad?
Jag förstår hur du tänker och att de kunde varit lite mer serviceminded. Men i slutändan har de rätt och gör inget som andra inte gör. Så det är nog mer du som kund som är det negativa här. Du borde dubbelkollat varan innan du öppnar den - "ALLA" vet att den ska se ut i princip som om den inte var öppnad, om man ska returnera något...

Sälj den för en hundralapp billigare på blocket eller något, som felköp, och ta det som en läropeng. Men det blir fel att hänga ut och anklaga butiken för att de inte går en extra mil för att du gjort bort dig ;-)
 
  • Gilla
MONTREAL och 6 till
  • Laddar…
H Hhallden skrev:
Köpte en vad jag trodde va en droppslang ifrån Gardena, enbart 1 kvar på hyllan så va kanske lite snabb med att knipa den.

väl hemma tar jag bort pappersbiten som innehåller info samt tar bort 3st plastband. Kopplar på vatten och märker att det är en tät slang, variant där man själv kopplar in ”sprinklers” inte den varianten med ett hål var 15cm.

åker tillbaka och kvinnan bakom disken säger att jag öppnat förpackningen och därför inte i säljbart skick. Hon hänvisar till en text djupt ner på hemsidan att det faktiskt står.

men vart är känslan för kunden? Aldrig vart med om att man inte får lämna tillbaka en produkt med så minimal påverkan, dra bort 100kr och sätt dit 3 nya band

nästa gång jag beställer något överhuvudtaget därifrån så är det online, är man inte nöjd kan man ju bara tejpa ihop skiten å skicka tillbaka produkten och hävda distansköpslagen. Måtte alla fysiska butiker dö iaf Bauhaus.

slangen kostade 600kr
Skall sägas att jag handlat virke och maskiner på Bauhaus ”butiken” sisjön för iaf 100k de senaste 10åren

är jag orimligt förbannad?
Bauhaus har iaf den i särklass mest okunniga personalen av alla byggvaruhus. Helt odugliga.
 
  • Gilla
Exostor
  • Laddar…
C
H Hhallden skrev:
märker att det är en tät slang, variant där man själv kopplar in ”sprinklers” inte den varianten med ett hål var 15cm.
Lätt fixat med en stoppnål :rofl:

Själv har jag ingen erfarenhet av återköp på Bauhaus då jag trots säkert 100 besök på deras varuhus bara köpt ett tiotal prylar där. De har ju för f-n aldrig det man skall ha! :mad:
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag har inga som helst problem med Bauhaus. Efter att ha blivit behandlad som en rumpa innan jag ens köpt något för flera år sedan valde jag att handla hos konkurrenterna. Min erfarenhet av Bauhaus är att de varken är billiga, bra eller kundvänliga. Det känns jättebra att inte behöva virra omkring i deras stora butiker längre.
 
  • Gilla
Stoffy och 1 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Vet inte hur det är med just bygg, men elektronik är det väldigt vanligt. Alla stora kedjor erbjuder öppet köp även på öppnade varor bortsett från det vanliga dvs hygienartiklar. Även mobiltelefoner är kinkigt i butik, men i övrigt så. Netonnet, elgiganten, media markt, inet osv. Finns såklart andra kategorier också, Ikea, jysk m.m.

Just clas ohlsson som du nämner verkar applicera samma villkor som för distansköplagen även för varor köpta i butik, utöver sin 365 dagars öppet köp (som bara gäller oöppnade produkter).

Men som sagt, säkraste kortet är att handla online.
Tror i detta fall inte att problemet var att plastbanden var avklippta utan att den varit ansluten till vattnet - jag skulle iaf inte köpa en vara som det rinner vatten ur, oavsett om det var över disk eller online
 
  • Gilla
MONTREAL och 5 till
  • Laddar…
Niclas Gustafsson Niclas Gustafsson skrev:
fast så är det ju i ALLA butiker i hela landet. Öppen vara returneras ej. Så vanligt förekommande att jag inte kan komma på ett enda exempel på en butik som tar emot och returnerar använda produkter!

du kollade inte vad du köpte, öppnade förpackningen, använde produkten, och sen vill du ha pengarna tillbaka??

du är orimligt förbannad och det hade blivit samma resultat på byggmax, ahlsell, åhléns, clas ohlsson, coop och vuxen.se med.
Ikea är bra när man behöver lämna tillbaka saker, hade några knoppar jag hade öppnar förpackningen, jsg trodde det inte men de tog tillbaka och jag fick pengarna tillbaka, även ett överskåp vi hade monterat det, men det blev helt fel djup på skåpet, så själva stommen tog de igen dörren behåll vi den passade på det mindes ljusa skåpet! Jättenöjd med deras sätt att hantera oss kunder!
 
  • Gilla
Classe73 och 1 till
  • Laddar…
Tycker inte du är orimlig, självklart måste butiken se ett värde i att behålla dig som kund oavsett hur mycket du handlat för innan. Nu förlorar ju de dig pga en skitsak. Sedan dessa kommentarer om att det står tydligt bla bla. Hur hanterar Bauhaus öppnade returer på nätet, var tar dessa produkter vägen? Nu får de dålig publicitet som kostar väsentligt mer än en retur på 600:-. En retur som de förhoppnings får tillbaka ändå om du följer Nobelpristagarens förslag .
 
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
H Hhallden skrev:
Köpte en vad jag trodde va en droppslang ifrån Gardena, enbart 1 kvar på hyllan så va kanske lite snabb med att knipa den.

väl hemma tar jag bort pappersbiten som innehåller info samt tar bort 3st plastband. Kopplar på vatten och märker att det är en tät slang, variant där man själv kopplar in ”sprinklers” inte den varianten med ett hål var 15cm.

åker tillbaka och kvinnan bakom disken säger att jag öppnat förpackningen och därför inte i säljbart skick. Hon hänvisar till en text djupt ner på hemsidan att det faktiskt står.

men vart är känslan för kunden? Aldrig vart med om att man inte får lämna tillbaka en produkt med så minimal påverkan, dra bort 100kr och sätt dit 3 nya band

nästa gång jag beställer något överhuvudtaget därifrån så är det online, är man inte nöjd kan man ju bara tejpa ihop skiten å skicka tillbaka produkten och hävda distansköpslagen. Måtte alla fysiska butiker dö iaf Bauhaus.

slangen kostade 600kr
Skall sägas att jag handlat virke och maskiner på Bauhaus ”butiken” sisjön för iaf 100k de senaste 10åren

är jag orimligt förbannad?
Ändå förvånande att du hittade någon som jobba i butiken…
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.