64 730 läst · 210 svar
65k läst
210 svar
Tar Bauhaus priset som årets rövbutik?
Bauhaus sisjön har attitydsproblem. Alla är otrevliga. Man blir tillsagd om allt. Personalen verkar ha tappat det. Känns som att dom behöver bättra på sin personalutbildning lite eller anställa nya som är lite serviceminded. Men det kanske svårt att få tag på idag…
varken trevliga eller speciellt kunnigaN niklasco skrev:
Jag beställde pallkragar förra våren från bauhaus, på nätet.
Sämre skit har jag aldrig skådat. Ville reklamera allt men de betedde sig som rövhål, krävde video på produkterna men de skulle max va 10mb stora video filer.... jo tjena...
Idioter i kundtjänst och undermålig produkt. Handlar aldrig där igen.
Sämre skit har jag aldrig skådat. Ville reklamera allt men de betedde sig som rövhål, krävde video på produkterna men de skulle max va 10mb stora video filer.... jo tjena...
Idioter i kundtjänst och undermålig produkt. Handlar aldrig där igen.
Medlem
· Stockholm
· 3 931 inlägg
Om det vore så skulle jag stå mitt kast, den fanns faktiskt "enligt" dem när jag kom till butiken 45 minuter senare, 11 på förmiddagen en vardag.pacman42 skrev:
Jag gillar att handla över disk, men när det börjar misslyckas gång på gång får jag väl göra som du säger i fortsättningen
En gång köpte jag en mobiltelefon i butik där förpackningen var bruten, batteriet urplockat och kartongen ihoptejpad igen. Satan vad jag fick bråka i butiken för att få dem att ta tillbaka den och ge mig en ny, plomberad förpackning. Liknande historia från Hornbach, kom hem med en kompostkvarn som någon tattare hade haft sönder och sen lämnat tillbaka, så att den hamnat på butikshyllan igen. Där var de iaf tillmötesgående när jag kom tillbaka.
Nu är jag jävligt noga med att bara få med mig obrutna förpackningar från butiker.
Ikeas system med fyndhörna skulle kanske inte vara så dumt för Bauhaus mfl dock.
Nu är jag jävligt noga med att bara få med mig obrutna förpackningar från butiker.
Ikeas system med fyndhörna skulle kanske inte vara så dumt för Bauhaus mfl dock.
I Göteborg har man haft problem med returnerade iPods i plomberade förpackningar. Problemet är bara att det är en billig kopia som ligger i de returnerade lådorna. Nästa kund får kämpa ett tag innan butiken accepterar att de har gjort bort sig.
Jag köpte en hel bunt glespanel för ca 12kkr på Bauhaus för ett gäng år sen. De lyfte på den med trucken på släpet. När jag kom hem visade det sig att bunten var dyblöt invändigt och full med mögel, bara yttersta lagret som var torrt. Men de tog ingen retur på virke. Skiten gick inte ens att elda upp.
jag hade anmält domExostor skrev:Jag köpte en hel bunt glespanel för ca 12kkr på Bauhaus för ett gäng år sen. De lyfte på den med trucken på släpet. När jag kom hem visade det sig att bunten var dyblöt invändigt och full med mögel, bara yttersta lagret som var torrt. Men de tog ingen retur på virke. Skiten gick inte ens att elda upp.
Finns massor av butiker man får byta eller lämna tillbaka en produkt. Spelar ingen roll om den varit öppnad eller inte. Jag har lämnat tillbaka tangentbord, wifi-apparat och en hel del till.Storsockret skrev:Jag utgår från att man aldrig får lämna tillbaka saker köpta över disk, och får man det så är det bonus. Är det viktigt för mig att kunna göra det så köper jag online (just pga distansköpslagen) eller läser villkoren vid köp i butik först. Man lär sig snabbt vart det går och inte, och kan välja vart man handlar nästa gång.
Köpte en grej på just Bauhaus härom veckan som inte funkade som tänkt för oss, däremot inget fel på produkten, och jag hade inte tänkt på huruvida dem hade öppet köp på öppnad produkt eller ej. Men jag läste en snabbis på deras hemsida innan jag åkte tillbaka och såg att det inte fanns, så den såldes för nån hundralapp billigare på marketplace istället.
Ja, jag tycker man skall skilja på de som handlar före någon hundring och de som handlar för 100k.wildeside skrev:Tycker du att Bauhaus ska skilja på kund som handlar för nån tusenlapp mot en kund som handlat för 100 tusen?
Om man inte är läskunnig så kan man fråga personalen om hjälp.
Är bara allmänt likgiltig och inte orkar ta reda på vad det är man köper och öppnar förpackningen så att varan inte går att sälja som ny så tycker jag att dom agerat rätt.
Jag är iaf inte intresserad av att betala för ditt ointresse i att ta reda på vad det är du köper.
Allt som stjäls, kasseras och reas ut pga av skador/brister höjer priset på varorna i butiken.
Flera gånger när jag beställt på Bauhaus så ringer dom så småningom och meddelar att varan ej finns att hämta. Lagersaldofel. Slipper att köra dit i alla fall.pacman42 skrev:
Ja, bauhaus är en riktig skitaffär. Dryg arrogant kundsupport som ignorerar allt man skriver och falska kampanjer utan produkter är vanligt. Men, just i ditt fall låter det som självförvållat.
Dock, hade de väl kunnat lösa ett prisavdrag på returen tex o sälja den i fyndhylla. Men förvänta dig ingen goodwill av Bauhaus.
Vid 1 tillfälle skulle jag använda deras prisgaranti och det var snarare som en rättegång där jag var tvungen att bevisa med artikelnummer o modellnr att varenda grej stämde överens.
Har handlat för tusentals kronor, material till renovering etc. Varit i deras butiker många gånger.
De kan inget, de vet inget. Majoriteten av personalen behöver en dator för alla former av frågor.
Ska du ha hjälp med truck, var beredd o vänta.
Efter många skitgrejer, så sa jag upp mitt meningslösa medlemskort och har slutat handla där.
Hittade till Hornbach, byggmax och jula/biltema/lidl istället. Vilket har visat sig vara mkt mer prisvärt o trevligare.
Biltema använder jag mest till skruv/beslag, jula/lidl verktyg och byggmax/hornbach för övrigt byggmaterial.
Du får hjälp snabbare och utan problem på hornbach/byggmax. Ett tips är även lidls Parkside sortiment, som har allt ifrån trädgårdslang till bilmaskiner. Lång garanti och bra kvalité.
Dock, hade de väl kunnat lösa ett prisavdrag på returen tex o sälja den i fyndhylla. Men förvänta dig ingen goodwill av Bauhaus.
Vid 1 tillfälle skulle jag använda deras prisgaranti och det var snarare som en rättegång där jag var tvungen att bevisa med artikelnummer o modellnr att varenda grej stämde överens.
Har handlat för tusentals kronor, material till renovering etc. Varit i deras butiker många gånger.
De kan inget, de vet inget. Majoriteten av personalen behöver en dator för alla former av frågor.
Ska du ha hjälp med truck, var beredd o vänta.
Efter många skitgrejer, så sa jag upp mitt meningslösa medlemskort och har slutat handla där.
Hittade till Hornbach, byggmax och jula/biltema/lidl istället. Vilket har visat sig vara mkt mer prisvärt o trevligare.
Biltema använder jag mest till skruv/beslag, jula/lidl verktyg och byggmax/hornbach för övrigt byggmaterial.
Du får hjälp snabbare och utan problem på hornbach/byggmax. Ett tips är även lidls Parkside sortiment, som har allt ifrån trädgårdslang till bilmaskiner. Lång garanti och bra kvalité.