Storsockret
Trädgårdshäng :heart:

Svart hund vilar i gräset utomhus, närbild, med oskarp grön bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En ljusbrun hund nosar i grönt gräs, närbild, oskarp bakgrund med träd och himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
galento
Var och hälsade på bekanta och även om vi gillar hundar förstår man att de som har grannar med hundar som skäller ofta inte tycker det är nån höjdare.
 
... har en schäfergranne som ylar och som tydligen tycker livet är trist ... min prick brukar verbalt tröstsvara med två, tre skall ...
 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
Patrik440
I helgen var Jesko och hälsade på sin stora yngre kusin Bonnie.
Två hundar ligger på trägolv, en labrador och en papillon, båda ser glada ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Apropå skall och yl... Där vi bor finns många hundar och alla skäller lite då och då. Det tycker jag inte är något problem. Gråa Hunden är ju dock neurotisk och kan nog stå för lite mer skällande tyvärr eftersom han skäller när de andra skäller. (Vi tränar och tränar men det ger inte mycket effekt) Dessutom ylar han när han hör utryckningsfordon (och glassbilen). Tyvärr bor vi väldigt nära brandstationen...

Så vi är nog den jobbigaste hundfamiljen i området.
 
  • Ledsen
dicliff
  • Laddar…
Jag kanske ska göra ett tillägg ang ylandet. Jag kan inte tolka Gråa Hundens ylande på brandbilar och liknande fordon som något annat än positiv. Han väntar nämligen på rätt frekvens och tonart med viftande svans. När rätt frekvens och tonart hörs, ylar han. När han och brandbilarna ylat klart är han väldigt nöjd och går runt på pudlars speciella glada sätt, nästan på tårna höll jag på att skriva, fast alla hundar går ju på tårna, men ni förstår kanske vad jag menar. Ibland blir det inte rätt frekvens och tonart och då blir han märkbart besviken.

Så för Gråa Hunden är nog brandbilarna en bra sak men hans ylande kan nog vara lite påfrestande för grannarna. Speciellt nu kan jag tänka mig för det bor åtminstone tre hundar till i närområdet som ylar samtidigt som Gråa Hunden. Våra snälla närmsta grannar brukar dock bara skratta åt honom. :love:
 
  • Älska
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
AJFCJaX-HJoG_ij3gmHTELC4FkLjSL96EbIgRvoZTKkIRk6NQbwXyDhVB6ZZ_Ih7UdEQTNBWxwT8D_3ZPpaLMRwGPPCxvUhnGxELWGObHP2TIl8XjGTOq7LA9XMdgyVX70E3O9FaRshEbBZjFOv97ZnbIKdUY-k2VY4pvU2Ql9hHs_LccpVyN9ZqpvKLE7rPMnGlpuy4_0SVjAXl9cTATUomhRP8v1FrGKqP68-EuasGiVrR927RYjrNHNn7q9e49UPZq1t202I0FJ5aotUYOUrT1PiF7kSNXgo6EBJA8g78G9qkuVBmlXquXAgzlX1mUb-bpTJ-9kmC3tVLoABFlTFEqVjPBPC0prv8kU6-2pIf24dY413qoP9Damxds77pKCNW-7WNCs7UP3xhBgVBlVuLgTzrfFYh7AQZ6a570sqDxdRZDF13cptAbQKAulSMdngLPhKk1xpTJ588lRWRDLCrVsprqLbj2JmZYTn6rhoM8tcdiiSRlupWrJbN8981UxRTMDpzozhSE5stuNJHLRzJ6T9WLPJYUU8-v5EOPUPiMU4_l2f9M1m_3ZOQJCbeT7n85ZX_zXkUSefYix1927Fva6D6TpGUjO-fOxXlwWfNRM9_Cz0mGyOvlNsoRk5XCjZCfswQf6rKV6AF55SnLFEKINtvxK0N94AYGidPUJbg0rlWniOQl6K6n4oS0qyj69a4uBg2OOv9kIJaZW_s_cqy6Zl6ZTlwjSJnsFilm4V2p8TBO6Wco0iBAT880LLI0DOga4qdbPbHC5dwCAXT_EcqvyGHmNRXya16Eqbkj2ADlIHcfNfhFbl2W_JKgn7EHl7NteNX8pCL0FxTkHmqJZHcjfBHOUmPDgDWPVFLoLWTDpRKzwmlSSh-X8ntUUjHtQQ09B6qHtz-DkRfG9p3k4Dk8cM=w665-h886-s-no
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
AJFCJaXQCemryteWEMiE26I5TdmgTATLLXDGZcPO8k6B5eammepM8b1QT8q-9-eKlEJxgu582iIz7DhjLKWr1uPqdgshr_zdKuOxDLSnxYeR29IIh3k63NDOZhXeFYkPOY1zBOFCOvdvM2hFo39rgSOVudINkIxQNr-B8uCwdRMF_hlI-iUUpgVDrPb-s_RAi2TgePAq8yKmydw4ZiGCV1PeJkIFVCJpk1BL2q9I745rccAQuWQKXzSGHkV9icM3xw1VbS6WKrXrOebwtqF6T3UZSPm-qD9neeh_IbsJeqhlLMqus0F4BcQ9xdElHGwqhXd1Daeny7_XLuOGK4JMqhPKnU33LyDb8lg1G55gMy-zuuBt3KC_ctcTyN2wbUplYlVbq-KgIX78upye5cdXPzIuFdjRngzqA82w0Tbg209qEqoAwcDcwajJF8Dc8mncBhEvp00Lqr4PtcajBgw6ov9tz9RgRE5ezLBOA-Mo4p4dWVoDVJKz6G-6v0AePdvczemhundtfpD3PguTm-M81EQpqQmI1D1hIrpS8MxHfDocpgLy1Ec9D7dXXzsMXUZY-Iw0ZYjPgh42OnURbXxLA8zKXFDoFTffiyY7SNSO_Wi8E3-vGN0F50dt-Gd4d0v4z0mJuytn5dsngBzjD46AR-xJhftqMF2ZnSk6pUPPkMShjBzjOBFgzWgTkZj-_1Vb5qWL5S24aQ_EpoYX_qqLytqpwDtv_KYDNXTKoYm46gY7BzsIqxb3WE9HBIcjIFAkPbgBW0tvSli4QyxZZmoE4Ssx5Hw_3u9OAi7GwcszeUchm63H9XMA-euKJr5KgTRdYJacfGJrLE64edKbuFDnxwcnJwwdvN8-48B3lDD8bfLhFO9ooj4RHTvkjNEz9nSaPj0qhBfjaEKDNp_TTRRllO6ZDsI=w1136-h852-s-no
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 5 till
  • Laddar…
galento
Var och hälsade på en bekant igår som jag inte pratat med på länge. Dom hade en leonberger på 8 mån :heart: inte ett skall , pigg och glad . Finns ju hundar i bygden här också men det blir ju på håll. Men att ha en hund nära som skäller mkt skulle nog inte vara nåt vidare.
 
Jiji Jiji skrev:
Apropå skall och yl... Där vi bor finns många hundar och alla skäller lite då och då. Det tycker jag inte är något problem. Gråa Hunden är ju dock neurotisk och kan nog stå för lite mer skällande tyvärr eftersom han skäller när de andra skäller. (Vi tränar och tränar men det ger inte mycket effekt) Dessutom ylar han när han hör utryckningsfordon (och glassbilen). Tyvärr bor vi väldigt nära brandstationen...

Så vi är nog den jobbigaste hundfamiljen i området.
Kan tyvärr (FÖRLÅÅÅÅT) inte låta bli att fnissa lite.. åt det där med brandbil o glassbil.. känns så typsikt på nått vis. Det är inte helt ovanligt.. har stött på flera som har detta problem.. eller ja.. det är väl eg inte ett problem så länge man inte bor vid brandstationen.....

Det är ett väldigt lockande ljud att stämma in i.. hundar lockas ju speciellt av vissa frekvenser (kan vara olika för alla vilka..)

När vi skaffade hund.. så visste jag två saker, det skulle inte bli en "liten bjäbbhund" som skällde på allt och inget och jag skulle inte göra henne till en "paris Hilton-accesoar"..

Lyckades med bägge, bar henne nästan aldrig (hjälpte henne när hon blev gammal/fick ont) men i övrigt fick hon gå på sina fyra ben.. och skällandet väckte jag medvetet själv (eller vad man ska säga). innan hon fick för vana att göra det till det hon tyckte själv. Dvs det var ett av de första kommandon jag lärde henne :) och jag tycker ju att hundar ska få skälla/vakta.. under "kontrollerade former".. så jag uppmuntrande henne att skälla om det kom nån.. men max ett par gånger.. sedan fick jag försöka locka med nått roligare (i början iaf).

När hon lärt sig skälla på kommande så började vi med att lära henne spela piano..
haha .. och när hon inte kunde låta bli att pipa lite till pianospelet.. ja då fick vi lära oss sjunga också :D

Vi nyttjade dem ibland som lita bonding-tid .. hon hade ju sina favoritlåtar.. (både för sång å piano..)

Men hon" sjöng" inte till glassbilen.. (hade varit ok, för då visste jag ju att den kom *jag gillar glass* ) :p

Många saker kunde hon.. men det där med inkallning fick vi inte så mycket teknik på .. trots evigt kämpande! Men hennes "trick" med vaxproppar i öronen (då).. var imponerande....
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
Jag har fött upp typisk bjäbbras, shih-tzu, ingen av dem skällde mer än när någon försökte ta sig in. Och Bruna Hunden skäller inte mer än när han leker med Katten. Men Grå Hunden är tyvärr ett nervvrak. Han vaktar alldeles för mkt och har ett katastroftänk som jag inte visste att hundar överhuvudtaget kunde ha. Det är ingen hund jag hade valt om jag känt till hans klena nerver men nu är han ju en del av familjen så nu får det ju vara så. Om hundar kan ha NPF-diagnoser så har han det. :love:
 
  • Älska
  • Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Jag har fött upp typisk bjäbbras, shih-tzu, ingen av dem skällde mer än när någon försökte ta sig in. Och Bruna Hunden skäller inte mer än när han leker med Katten. Men Grå Hunden är tyvärr ett nervvrak. Han vaktar alldeles för mkt och har ett katastroftänk som jag inte visste att hundar överhuvudtaget kunde ha. Det är ingen hund jag hade valt om jag känt till hans klena nerver men nu är han ju en del av familjen så nu får det ju vara så. Om hundar kan ha NPF-diagnoser så har han det. :love:
De är unika varelser precis som vi! :) och alla är vi älskvärda på vårt vis!
 
  • Älska
dicliff
  • Laddar…
Patrik440
Jag å Jesko fick ta oss en runda med traktorn i helgen, eller ett par turer till å med då vi faktiskt var ner till Coop och gjorde några kompletterande inköp.

Röd traktor, öppen dörr, hund sitter i förarhytten, byggnader i bakgrunden, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En hund framför röd traktor med snöblad, grön natur, blå himmel, brygga och sluss i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Man i vit t-shirt och hund tittar ut genom fönster. Text på tröja: "Åh, nu tar vi helg!"
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hund tittar ut från traktors förarhytt på solig väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Patrik
 
  • Gilla
P-plats och 8 till
  • Laddar…
Gråa Hunden, när han ff var Svarta Hunden. Här på fjälltopp i Jämtland. (Matte bar honom eftersom han var så liten.)
 
  • En svart hund vilar på ett blått tyg, troligen i någons knä, i solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
H
Semestern är här sedan en dryg vecka tillbaka och nu har vi börjat arbeta på att bygga upp hur man beter sig på vandringen (bakom flocken och aldrig sträckt koppel framförallt 😅🤪) och vänja sig vid klövjeväskor. Han blir tokglad när man plockar fram väskorna, besväras inte alls på vandringarna så lite lurigt när man ska lägga i någon tyngd. Tänker att man ska vänta tills han är minst 2 år så just nu är det endast hans lufttorkade godis i dem.
 
  • Hund med packväst vid sjö, näckrosor, skogsmark, solljus, utomhusäventyr, vandring, natur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person sitter bredvid en hund i naturen, vid sjö med träd och stenar. Utomhus, avkoppling, natur, sällskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Patrik440 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.