U
Reklambild för trädgårdsprodukter från Neudorff, innehåller text och bilder av skadedjursbekämpningsmedel.

---Avslutad---
Sommaren och värmen är här och trädgårdarna fylls av blommade växter, dofter och insekter. Med detta trädgårdsapotek från Neudorff kan du själv välja vilka besökare du vill ha i din trädgård. Likaså kan du påverka de mindre trevliga lukterna som kan komma från soptunnan. Två personer vinner detta trädgårdsapotek från Neudorff som innehåller de produkter du kan tänkas behöva i sommar.

Totalt värde: 2 x 1 379 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna alla dessa produkter, längst ner i den här tråden.

Fråga: Hur många liter avfall räcker SoptunneDeon till?

Vinnarna utses fredagen den 16 juni.
—------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Neudorff som sponsrar den här tävlingen.
 
Med en stor hästgård behövs det olika medel. Ett växtapotek hade varit perfekt hos oss då vi förutom många hästar har många växter som behöver skötas om titt som tätt.
Svar: 670L
 
670 liter räcker den till.

jag uppskattar att bo i grönska med all biologisk mångfald i trädgården men mördarsniglarna i kökslandet och myrorna som vill flytta in i huset kan jag vara utan. Om grävlingarna kunde förmås att inte vilja besöka soptunnan som de (men inte jag) tycker luktar läckert på sommaren vore jag också tacksam.
—------------------------------------------------------------------------
 
Svar: 670 liter.

Som nybliven förstagångsägare till ett hus med stor trädgård är det lätt att man blir överväldigad och inte vet i vilken ände man ska börja. Att vinna det här paketet skulle vara till stor hjälp för att sköta om den fina trädgård som tidigare ägare lämnat till oss!
 
Svar: 670L

Har faraomyror och nu under sommaren avger även sopkärl en pikant odör, vore trevligt att bli av med båda!
 
Soptunnedeo räcker till 970 l.
A.Karlborg, Linköping
 
Den räcker till 670L och det är precis vad som vi, jag och min granne, behöver för våran gemensamma komposter och soptunnor. Bidrar därmed till en minskad energiåtervinning samt att de andra produkterna kommer väl till pass under vår tid som resande pensionärer och inte är hemmavid.
Mvh
Peter Glaveby
 
670 L
Motiverar med att jag behöver bli mer Miljömedveten
 
Svar 670l

Det här vore toppen att vinna, för ohyra har vi problem med på tomten varje sommar. Har försökt med det mesta men dessa "deluxe" produkter fungerar säkert bättre :)
 
Svar 670 liter

Hoppas på att jag och frun ska få vara "ensamma" i trädgården, med hjälp av detta paket, och inte plågas av diverse krypande/flygande ohyra i olika storlekar under den kommande sommaren!
Hans
 
670l räcker den till
Att vinna, vore att TRO på, att det faktiskt är möjligt, att Vinna :)
 
1. Soptunnedeon räcker till ca 670 liter.
2. Med en trädgård i skogskanten har man många små grannar. Väldigt många och vissa väldigt oönskade. Detta apotek vore en välkommen hjälpande hand i kriget mot alla dessa ovälkomna grannar.

ps. Naturligtvis vill jag vinna själv, men om jag inte gör det så borde inlägg #11 vinna. Det ringar in ambivalensen mellan uppgivenheten och krigslusten mot alla invadörer.
 
Tillslut hitta jag dokumentet men inte på hemsidan :(.
Räcker 6 till 8 veckor i ett normalhushåll, ca 670 liter organiskt avfall.

Myrorna och sniglarna invaderar i jakt på mat och vatten så all hjälp är uppskattad :).
/Leif
 
Typ 6-8v i en 670l tunna.

Det känns som det enda levande i trädgården just nu är kryp, speciellt myror som kryllar överallt och stora som svarta katten godisarna i Gott & blandat påsen :cool:
 
670 liter.

Helt enkelt - jag gillar inte småkryp :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.