A A-Man_08 skrev:
Se det såhär du får loss en massa pengar när du säljer det du har ju en del grejer av värde.

Jag personligen kommer sänka priset mot att dom tar det som det är.
Det kostar mig en massa om jag ska ordna det.
Men du har väl ett arbete och måste i så fall ta ledigt om du satt i mina skor och behövde rensa huset själv vilket kanske skulle ge dig mindre pengar i slutändan då huset var sålt och du har förlorat lön genom att vara ledig.
 
M MGA89 skrev:
Men du har väl ett arbete och måste i så fall ta ledigt om du satt i mina skor och behövde rensa huset själv vilket kanske skulle ge dig mindre pengar i slutändan då huset var sålt och du har förlorat lön genom att vara ledig.
Kostar det dig 10k varje gång du åker till huset?
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Kostar det dig 10k varje gång du åker till huset?
Nej vad får du den summan ifrån? Det jag menar är att om du som har arbete skulle tvingas ta ledigt för att fixa med huset kanske du får mindre pengar totaltsett när huset är sålt men jag kan ha fel.
 
M MGA89 skrev:
Nej vad får du den summan ifrån? Det jag menar är att om du som har arbete skulle tvingas ta ledigt för att fixa med huset kanske du får mindre pengar totaltsett när huset är sålt men jag kan ha fel.
Du tror inte jag behöver ta ledigt för att fixa mitt hus?
Dessutom kostar det mig 10k att åka dit.
Så försök se det du ska göra som positivt.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Du tror inte jag behöver ta ledigt för att fixa mitt hus?
Dessutom kostar det mig 10k att åka dit.
Så försök se det du ska göra som positivt.
Så du har också ett dödsbo att ta hand om, sorry missade det i så fall. Varför kostar det tio tusen om jag får fråga? Eller syftar du på huset du bor i kanske?
 
Redigerat:
F Fri som en fågel skrev:
Du missuppfattade. Köp en stol , ställ dig på stolen,knyt en ögla på repet, fäst repet i taket, stick in huvudet i öglan,sparka undan stolen. Hipp hurra, du är av med dina problem kära lille trollet
Nej tack.
 
Sälj det för vad du får och gläd dig åt att du har mer pengar än innan…….
Så som du beskriver är det bättre att komma ut allt snabbt än att kanske få tio tusen mer betalt
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
T Taxture skrev:
Sälj det för vad du får och gläd dig åt att du har mer pengar än innan…….
Så som du beskriver är det bättre att komma ut allt snabbt än att kanske få tio tusen mer betalt
Av vilken anledning anser du det bättre?
 
M MGA89 skrev:
Samtidigt kanske värt att få utbildningen avklarad och få ett arbete med hög lön istället för att lägga tid på detta hus.
Hade jag suttit i samma situation hade jag lagt tid och pengar på att kunna sälja det så snart som möjligt. Röj upp det värsta, håll gräsmattan någorlunda klippt, grovstäda och fixa enkla saker.

Kontakta flera mäklare för att få en bild kring vad de säger om värde och hur du säljer "bäst".

För möbler, prylar och fordon. Ut med allt du tror går att sälja på blocket, facebook, tradera och liknande. Mycket går att bli av med som skänkes.

Sånt som inte är skräp, container eller soptipp/återvinning med hjälp från grannar, släkt eller vänner.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Har inte läst hela tråden, men en större del av inläggen.

Otacksamheten för vad man får serverat på silverfat speglar sig i svaren från TS. En villa i skit skick du får ut en fin summa på trots rådande läge och du ställer de dummaste motfrågorna någonsin.

”Girigheten bedrar visheten” har fått ett nytt ansikte.
 
  • Gilla
  • Älska
big mike och 7 till
  • Laddar…
M MGA89 skrev:
Av vilken anledning anser du det bättre?
Vad är alternativet?
 
Jag kan bara beskriva ett likadant case och hur det gick.

Föräldrarna flyttade in på hem, huset stod obebott i två-tre år (underhållsvärme etc. på). Barnen var där någon gång ibland men det förföll, överväxt trädgård etc.

När föräldrar gick bort skulle huset säljas i nedåtgående marknad (2022). Barnen skulle fixa till huset inför försäljning - bytte golv, målade lite inne och ute, nya vitvaror, nya el-element, fixade trädgård. De tog viss hjälp men mycket gjorde de själva men fokus på helt fel saker. Höll på minst 3-4 månader.

Dags för visning, bud kom in en 1-1,5 miljon under vad de förväntade sig men de fick ta vad de fick. Hade de bara skeppat det direkt som jag rådde dem hade de fått minst lika mycket, troligtvis mer.

Nya ägaren blåser ALLT - kunde lika gärna byggt nytt men tomten är attraktiv och huset har bra grund.

Mitt råd - sälj det asap.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
N Nucky skrev:
Har inte läst hela tråden, men en större del av inläggen.

Otacksamheten för vad man får serverat på silverfat speglar sig i svaren från TS. En villa i skit skick du får ut en fin summa på trots rådande läge och du ställer de dummaste motfrågorna någonsin.

”Girigheten bedrar visheten” har fått ett nytt ansikte.
Klart jag är glad över det jag får från fastigheten oavsett men hade förväntat mig mer. De flesta hade nog dessutom i mitt läge försökt göra allt de kan för att få ut så mycket pengar som möjligt gissar jag. Tyvärr kan jag ej göra något åt saken utan bara acceptera läget och som sagt nöja mig med det jag får. 5 miljoner är ändå mycket pengar i förhållande till det jag får av CSN. Men det är inte mycket på lång sikt då allt är relativt men klart jag är tacksam.
 
M MGA89 skrev:
Av vilken anledning anser du det bättre?
du ”kan inte, vill inte och ser bara problem”
 
  • Gilla
LURIGLANA och 4 till
  • Laddar…
T Taxture skrev:
du ”kan inte, vill inte och ser bara problem”
Kan kan jag men det beror på vad jag vill lägga min tid och mina pengar på samt hur mycket arbete det är kontra vad det ger i slutändan. Som de flesta skriver är nog det bästa att sälja asap.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.