M
Rå texturerade kakelplattor i mörka och ljusa nyanser, som en del av en vägg eller golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en metallisk yta möter vit list, synlig rost och slitage, oskarpt bakgrundsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rörledning med avstängningsventil, kakelvägg, viss smuts och missfärgning vid silikonfogen. Behov av rengöring synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rör i taket med rost och flagnande färg; tecken på fukt eller vattenskada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svampig fukt och mögelskada vid en vägghörna med våtskada och flagande målfärg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bifogar 5 bilder. 4 från badrummet och 1 från tv-rummet. Jag och barnen är helt nyinflyttade här från månadsskiftet. Har hittat svartmögel i träet under vasken och nu detta som jag tror är rödmögel , är det det? Och vad ska jag göra/vad kan jag begära från hyresvärd? Tack på förhand.
Mvh
 
Smuts och något färgavskrap. Ser inget som skulle leda till åtgärder, förutom normal renhållning och städning.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 5 till
  • Laddar…
M
E etompau skrev:
Smuts och något färgavskrap. Ser inget som skulle leda till åtgärder, förutom normal renhållning och städning.
Men ser röda som kommer ut från vävtapeten vid röret?
 
Kanske det kommer från någon som borrat i väggen som är av tegel?
 
M
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanske det kommer från någon som borrat i väggen som är av tegel?
Blir det så då, med dessa fläckar ..? På vävtapeten? All Sten som är bakom släpen osv är ljusgrå
 
Kanske, jag fick liknade i ett badrum jag hade med tegel i en vägg. Dammet är så fint så det flyger runt lätt. Sedan är det gammalt smuts mm som lätt fastnar på silikon. Du kan skära bort och byta silikonet om du vill.
 
M
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanske, jag fick liknade i ett badrum jag hade med tegel i en vägg. Dammet är så fint så det flyger runt lätt. Sedan är det gammalt smuts mm som lätt fastnar på silikon. Du kan skära bort och byta silikonet om du vill.
ja men jag menar det som hänt i tv-rummet , där uppe i hörnan är det inte silikon
 
Vilken av bilderna?
 
Vad det än är så kan du somna om. Det är inte mer "påväxt" där än vad det är sporer i luften runt omkring oss 24/7 ändå...........Tvätta/foga/måla över bara om det stör väldeliga.
 
M
S Stefan1972 skrev:
Vad det än är så kan du somna om. Det är inte mer "påväxt" där än vad det är sporer i luften runt omkring oss 24/7 ändå...........Tvätta/foga/måla över bara om det stör väldeliga.
Tittade du på bilden i vardagsrummet där det börjar växa / komma ut i en utav hörnorna (bredvid sladden)
 
Kollade din posthistorik. Har du talat med sjukvården angående din oro och ångest för mögel och farliga ämnen i din bostad?
 
M
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Kollade din posthistorik. Har du talat med sjukvården angående din oro och ångest för mögel och farliga ämnen i din bostad?
Yes, inte samma bostad
 
  • Gilla
Soldan
  • Laddar…
M Jenna Tengvall skrev:
Och vad ska jag göra
Städa om du störs av detta.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
M
Alfredo Alfredo skrev:
Städa om du störs av detta.
Det såg ut så när jag flyttade in häromdagen. Det ör inte toaletten som oroar mej, det är bilden tagen uppe i hörnan i tv-rummet där det är hål i tapeten och det röda ”växer” ut
 
M Jenna Tengvall skrev:
ja men jag menar det som hänt i tv-rummet , där uppe i hörnan är det inte silikon
Förmodligen tegel eller annat material från väggen.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.