Själv jobbar jag just nu och tycker det är roligt tills jag kommit in i det.
Sedan blir det dags att utforska andra delar av livet och få stimulansen därifrån i stället.

Jag har alltid avundas er i arbetarklassen som trivs med arbete. Det käns så "redigt" på något sätt. Lite pittoreskt.

Nä, jag bara skojar såklart men jag brukar faktiskt köra den jargongen med de charterskeppare på sportfiskebåtar som alltid skryter med hur rika klienter de har och vilket häftigt liv de lever på exotiska platser, som alltså är på andra sidan bordet, d v s samma plats där jag är...

När jag kallar dem yrkesfiskare och arbetare brukar de se slokade ut.

Då kan jag tänka mig att skrika O-Gaaaaaaaaah! Lite i smyg.
Jag antar att jag en dålig människa.

Jag bor alltså på en segelbåt och försöker hanka mig fram. Är just nu i Kap Verde där det är säsong för ett av världens bästa sportfiske. Det slås olika världsrekord varje år här och det kommer folk från hela världen.
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Härom dagen var jag hos frisören och han klippte mig kort. Så skönt bli av med en massa hår. Det kostade inte så mycket heller och jag kunde bara sätta mig i stolen då jag kom in (Drop in salong)

Hunden Zeus har annan medicin och verkar må bättre. Också ett plus.

Och.. tidigare i dag åt jag en god pizza.
 
  • Gilla
Elisabeth 1 och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
5 veckor? Det är ju bara pöbeln som har 5 veckor :)
5 veckor? Nej, ledigt 50 helger om året
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
ledigt 50 helger om året
Vilka helger jobbar man om man ”bara” är ledig 50 av alla som finns?
 
Vi har servicefönster och jobbar några helger per år.
 
galento
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fyfan vad trist det skulle vara. Att inte jobba allså. Men 6 till 8 veckor per år är jag gärna ledig
Är pensionär och tycker tvärtom ;) har fullt upp att greja med ( om jag vill och har lust )
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Kan bara stämma in med föregående talare, att vara p och göra saker när man vill och har lust är ett skönt läge i livet. :)
/B
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Bara fullständigt glädjefnatt när man får en pizzeria som slår det mesta även i storstan Örebro. Och det speciellt till en liten småstad som tidigare inte hade annat än smått sunkiga pizzor. Ooogaaaah:love::D
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Vad heter den då? En kollega har stuga i Nora, så jag tipsar gärna. Pm om du inte vill avslöja :cool:
 
pjgb pjgb skrev:
Vad heter den då? En kollega har stuga i Nora, så jag tipsar gärna. Pm om du inte vill avslöja :cool:
Eftersom jag har inga andra kopplingar än goda så kan jag nämna att den heter Brimos och har tidigare legat lite undanskymt utanför centrum. Men nu ligger nyöppnat mitt i ”smeten”:p
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
galento
Idag gläds man av att komma in i stugan från värmen ute och har ac,n igång , svalt och behagligt :).
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
25 grader varmt, lätt molnighet, fågelkvitter och doften av nyslaget gräs.

Sådana här dagar borde de göra fler av.
Svenska flaggan vajar mot en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 10 till
  • Laddar…
Ja men nu snackar vi. Förrådsbygget är på G! Och jäklar vilka stora stenar! Och så många!
Det hade tagit hela sommaren att ta detta för hand.
Vilken kille! 2 timmar så var det klart, och alldeles för billig var han.
En grävmaskin gräver i skogsmark, omger av stenar och jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grävmaskin vid skogskant, nyligen grävd mark, grön natur, markarbeten, konstruktion eller landskapsförbättring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noramasen och 4 till
  • Laddar…
ÄNTLIGEN! (Likt Gert Fylkings utbristande vid presentationen och tillkännagivandet över vem som fick årets Nobelpris i litteratur.) Nu när jag efter nästan 40 års utövande lyckats med bedriften att "äntligen" få yrkesbeviset som jag ändå delar med många i min utövning. Att det skulle gå så lång tid är nog ändå en överraskning då jag nästan hade förväntningar om att pensionen skulle komma innan och spoiler mina chanser. Vad är det för yrkesbevis jag försöker att förmedla! Jo jag klämde tummen i en variant av knäckmaskin...Egentligen så hade jag förväntat mig att jag skulle mera låta som när Bertil "Jaaaa" (Robert Gustavsson) gjort sig illa, men icke då, utan en mera av situationen liknande AAAAAH! Men kollade snabbt så att leden var hel och gick att böja fullt ut åt båda håll så jag är ändå ödmjuk att det inte blev värre än så i alla fall. Det sprack lite på ovansidan och lite tillhörande färgförändringar mest på tumgreppet samt dubblerad omkrets. Så det är ändå lite O-GAAAAHHH över vad som kunnat ske, och man får glädjas över detta faktum. Hoppas att yrkesbeviset antar en ordinarie storlek framöver:crysmile:
En liten bild för de som tål att se en lite större tumme;)
Två händer, tummar upp, på trägolv bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
(y):rofl:
tur det gick bra, utan tumme är det lite svårare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.