findus42 findus42 skrev:
Den reklamen måste vara ett montage...
Sista PVn tillverkades 1965. Högertrafik infördes 1967. Bilen är vänsterstyrd.
Kanske är det ett tidningsbud :surprised: och då är frågan varför denne delar ut dagstidningar på stranden...?
Mvh Findus

För övrigt brygger jag alltid kaffe i pappersfilter i tratt av porslin med kokande vatten från gasspis. Påstår att mitt statistiska urval av en(1) person pekar på att porslinstratt fortfarande är högaktuell. DS
[bild]
Men alla bilar var vänsterstyrda även när vi hade vänstertrafik i Sverige. Så det är inget fotomontage
 
  • Gilla
HenrikHuslöse och 12 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Den reklamen måste vara ett montage...
Sista PVn tillverkades 1965. Högertrafik infördes 1967. Bilen är vänsterstyrd.
Det ser ut som att bilen på bilden har ratten på vänster sida. Personen i bilen sitter då på passegararsidan.

Dock har jag åkt som passagerare i brevbärarbil, det känns jättekonstigt.
 
  • Gilla
chwi01 och 1 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Den reklamen måste vara ett montage...
Sista PVn tillverkades 1965. Högertrafik infördes 1967. Bilen är vänsterstyrd.
Kanske är det ett tidningsbud :surprised: och då är frågan varför denne delar ut dagstidningar på stranden...?
Mvh Findus
Det står "Volvo Sweden". Gissar att det är reklam för Storbritannien".

Edit: ser också ratten på vänstersidan nu.
 
Maria T Maria T skrev:
I Stockholmsområdet under slutet av 1990-talet så fanns det tre såna gratis "dagstidningar" som skulle konkurrera med varandra, en av dem fanns under kort tid, kanske nåt år eller så och jag minns inte dess namn :thinking: men den andra konkurrenten hette Stockholm City.
I Metro var första gången jag stötte på Sudoko också, lagom att läsa tidningen och lösa Sudoko under pendeltågsresan till jobbet.
Jag har en Metro-tidning i min jobbportfölj. Om jag skulle behöva läsa något på tåget.
Ett exemplar av tidningen Metro på en brun yta. Omslaget visar rubriker och bilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KnockOnWood och 5 till
  • Laddar…
Maria T
jarlh jarlh skrev:
Jag har en Metro-tidning i min jobbportfölj. Om jag skulle behöva läsa något på tåget.
[bild]
Spara den några år till och sälj sedan dyrt på Tradera eller eBay, ser ju ut att vara i fint skick #mintcondition #neverread #crosswordandsudokuintact
 
Maria T Maria T skrev:
Spara den några år till och sälj sedan dyrt på Tradera eller eBay, ser ju ut att vara i fint skick #mintcondition #neverread #crosswordandsudokuintact
Vad ska jag då läsa på tåget?

Tidningen har legat i samma fack sedan utgivningsdagen.
 
Maria T
jarlh jarlh skrev:
Vad ska jag då läsa på tåget?

Tidningen har legat i samma fack sedan utgivningsdagen.
;) bra fråga. Läs den försiktigt, strunta i att lösa sudoku.
Allvarligt, jag har sålt några Idol-tidningar (väl lästa) på Tradera och Blocket och det finns samlare för precis allt!
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Är det bra till något? [bild]
Man tätar båtar med det.
 
F fikonstina skrev:
Vi sov i en vattensäng, mycket märklig känsla. Kommer ihåg att två killkompisar från min ungdom startade firma och skulle sälja vattensängar. Gick inte så bra tillslut. Finns det ens vattensängar nu?
Det finns inget skönare att sova i än en vattensäng. Vi hade vår kvar ända tills för något år sedan, när den började läcka.
 
Maria T
findus42 findus42 skrev:
Den reklamen måste vara ett montage...
Sista PVn tillverkades 1965. Högertrafik infördes 1967. Bilen är vänsterstyrd.
Kanske är det ett tidningsbud :surprised: och då är frågan varför denne delar ut dagstidningar på stranden...?
Mvh Findus

För övrigt brygger jag alltid kaffe i pappersfilter i tratt av porslin med kokande vatten från gasspis. Påstår att mitt statistiska urval av en(1) person pekar på att porslinstratt fortfarande är högaktuell. DS
[bild]
Porslinstratt/filterhållare var lite svårt att finna för två år sen när jag letade efter en till min syssling, vet inte hur många andrahandsbutiker och loppisar jag besökte innan jag fann en till rimligt pris. Att pröjsa 300 spänn, som vissa ville ha, kändes inte rimligt.
 
Maria T Maria T skrev:
Porslinstratt/filterhållare var lite svårt att finna för två år sen när jag letade efter en till min syssling, vet inte hur många andrahandsbutiker och loppisar jag besökte innan jag fann en till rimligt pris. Att pröjsa 300 spänn, som vissa ville ha, kändes inte rimligt.
...Och nu säljs det bryggtrattar i porslin igen!

Backar vi in i framtiden?
 
  • Gilla
findus42
  • Laddar…
Teoretiskt sätt är kaffet godare med 99,98 gradigt vatten direkt från kokokplattan, men vem faan orkar? Hela kaffekulturen går ju ut på att vara lite bätttre än medelsvensson fast man fortfarande är en nobody. Själv dricker jag bar kaffe skördat av sherpas i amazonas djungler och sen transporterat med ångloksdraget tåg till Europa
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Mange_64 och 5 till
  • Laddar…
P
Noramasen Noramasen skrev:
Lurendrejeri likväl då det är en dold vara tills det man öppnar papperet.
Lagen eller förordningen som jag syftade på tror jag inte gäller restauranger.
 
P
Keiller Keiller skrev:
[bild]
"Sälja grej med tjej" är nog rätt så bortglömt numera, ja.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.