Det var samma för oss! Några fick vi in genom att pressa as hårt! Men det slutade med att vi köpte nya skruv på jula, känns som dem skickade med värsta skiten
 
  • Gilla
Chr3 och 1 till
  • Laddar…
Godisgrodan Godisgrodan skrev:
Det var samma för oss! Några fick vi in genom att pressa as hårt! Men det slutade med att vi köpte nya skruv på jula, känns som dem skickade med värsta skiten
Då far jag och gör samma sak. Tack för svar
 
Chr3
P peppzi skrev:
Någon fler som haft problem med att skruva fast glaset i stolparna? Det tar tvärstopp efter bara något varv. Tacksam för svar
Gick inte att få in mer än ca var tredje skruv.
 
Chr3
Godisgrodan Godisgrodan skrev:
Det var samma för oss! Några fick vi in genom att pressa as hårt! Men det slutade med att vi köpte nya skruv på jula, känns som dem skickade med värsta skiten
Vad var det för dimension på dem ni köpte? Jag vet inte var jag har de usla skruvar vi inte fick i och de som vi fick dit vill jag definitivt inte röra igen… :p
 
  • Gilla
younso och 1 till
  • Laddar…
Chr3 Chr3 skrev:
Vad var det för dimension på dem ni köpte? Jag vet inte var jag har de usla skruvar vi inte fick i och de som vi fick dit vill jag definitivt inte röra igen… :p
Jag har samma problem så jag vill gärna veta dimensionen jag också
 
  • Gilla
Chr3
  • Laddar…
Tack för de mått som skrivits. Jag undrar dock över cc-måttet för två stolpar. Har ett pooldäck på ca 8*11 meter och det är lättare att räkna med cc
 
Chr3 Chr3 skrev:
Vad var det för dimension på dem ni köpte? Jag vet inte var jag har de usla skruvar vi inte fick i och de som vi fick dit vill jag definitivt inte röra igen… :p
Plåtskruv, kullrig 3,5 x 16 mm från Biltema. De som följer med glasen är snällt sagt usla
Plåtskruv, kullrig - Biltema.se
 
  • Gilla
Chr3
  • Laddar…
Blomer Blomer skrev:
Plåtskruv, kullrig 3,5 x 16 mm från Biltema. De som följer med glasen är snällt sagt usla
Plåtskruv, kullrig - Biltema.se
Jag har också problem med skruven och undrar hur du löste detta, skruvhuvudet på dessa och andra vanliga 3,5 skruvar är ju för stort för att gå in i skåran? Huvudet på skruvarna som följde med räcket är ju mindre än på vanliga 3,5 skruvar och jag lyckas inte hitta motsvarande modell trots idogt letande
 
J Jeppan skrev:
Jag har också problem med skruven och undrar hur du löste detta, skruvhuvudet på dessa och andra vanliga 3,5 skruvar är ju för stort för att gå in i skåran? Huvudet på skruvarna som följde med räcket är ju mindre än på vanliga 3,5 skruvar och jag lyckas inte hitta motsvarande modell trots idogt letande
Jag måste nog be om ursäkt, länkat fel. Skruven jag använt är "Plåtskruv kullrig, 3,5 x 16, rostfri A4, 100 st. Nr 19-056" https://www.biltema.se/bygg/fastelement/platskruvar/platskruv-kullrig-rostfri-a4-2000017882
 
  • Gilla
Chr3
  • Laddar…
Blomer Blomer skrev:
Jag måste nog be om ursäkt, länkat fel. Skruven jag använt är "Plåtskruv kullrig, 3,5 x 16, rostfri A4, 100 st. Nr 19-056" [länk]
Är det alltså mindre huvud på dessa? Jag fick igenom alla skruvar i sortimentet men hittade inga med mindre huvud. Eller har rusta gjort springan mindre…
 
J Jeppan skrev:
Är det alltså mindre huvud på dessa? Jag fick igenom alla skruvar i sortimentet men hittade inga med mindre huvud. Eller har rusta gjort springan mindre…
19-056 fungerade för mig. De är lite för långa så de möts med lite överlapp men det är inget problem
 
  • Gilla
Jeppan
  • Laddar…
Blomer Blomer skrev:
19-056 fungerade för mig. De är lite för långa så de möts med lite överlapp men det är inget problem
En närbild på en bult med skruvmönster, fastklämd i ett objekt, möjligtvis en del av en konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
.
 
  • Tvärsnitt av aluminiumprofil, skarpa kanter, suddig bakgrund, nakna fötter på trädäck, sommardag, utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Chr3
  • Laddar…
Blomer Blomer skrev:
[bild]
ser ut som huvudet är lite stort och du forcerat det förbi? Tror jag skippar att skruva, glaset sitter ordentligt ändå så oklart vad det fyller för funktion
 
J Jeppan skrev:
ser ut som huvudet är lite stort och du forcerat det förbi? Tror jag skippar att skruva, glaset sitter ordentligt ändå så oklart vad det fyller för funktion
Japp, lite stort men inget att bråka om.
Jag hade inte skippat att skruva då allt flexar när man har en större konstruktion, det rör sig lite när det blåser. Inte mycket men jag ville inte chansa på vår altan som har 33 paneler i U-form.
Sedan tänker jag att om det är skruvat i trall så kommer trallen att krympa/växa efter årstider och temperatur. Kan bli spännande på 5? års sikt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.