Igår 13/5 ringde Karin från Kvärnum in till "Ring så spelar vi" SR P4 strax efter kl 9.
Jag tror att även de som vaknat på fel sida var glada efter Karins samtal.
Ni får nog lyssna själva för att förstå, finns på sr.se, men det var ren skär glädje.
 
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
O-GAAAAHHH CHAKA!

Grupp personer i pälskappor mot blå himmel. Kallt, vintagekänsla, troligen historiskt foto.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 4 till
  • Laddar…
Mitt i allt elände så finner jag lyckan när vi åker iväg med husvagnen.
Att få stå med en kall öl i lugn och ro framför grillen med denna utsikten är ren lycka!

Husvagn, grill, ölflaska, stol, röd SUV, vid vatten, kvällsljus, avkoppling, utomhus, campingliv, vår/sommarkänsla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
O-GAAAAHHH CHAKA!

[bild]
Inte den lättaste kopplingen över en mobil, men efter en förstoring av bilden kom en förnimmelse fram, och efter att ha sett ansiktena så kom bekräftelsen fram med ett sant glädjeskratt över kopplingen:crysmile::love:(y)
 
  • Gilla
  • Haha
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Grannen har kontakt på en minigrävare alldeles i närheten. Så nu hoppas jag att budgeten kan hållas låg för grävjobben :D:D:D
 
  • Gilla
Noramasen
  • Laddar…
Är så glad att Sverige och Loreen vann i stället för Finlands bidrag. Tyvärr verkar det som om Finlands fans är sura på det men viftar för mycket man med vinnarflaggan i förtid kan det straffas...

Dessutom dags för Sverige få vinst då vi blev snuvad på det 2019

Slutligen anser jag inte Finlands bidrag var musik, mera missljud och den enda texten folk kan är just Cha cha cha. Men resten av låten då? Loreens bidrag kan ju folk sjunga HELA texten till.
 
Patrik440
Jag är nöjd att vi inte bor mitt i stan och tittar ut mot massa fula hyreshus utan istället kan ta en bild som denna när man stänger ytterdörren för kvällen. :)

Blommande syrenbuskar, trädkronor i kvällsljus, klar himmel, staket, fågelbur eller hönshus nederst på bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
Bra initiativ.

Vi brukar köra "veckans bästa" runt matbordet ibland. Detta blir ungefär samma sak.

För mig är det utan tvekan att dottern tog sitt körkort i fredags. Fyllde år i på söndagen, skrev teorin på måndagen och körde upp på fredagen. Stor seger för oss båda efter hårt arbete med privat övningskörning.

Att dottern lovat att aldrig mer köra bil när jag sitter bredvid kan jag nog leva med.....

347380844_1180092369324771_1146970376888383670_n.jpg
 
  • Gilla
  • Älska
16386 och 14 till
  • Laddar…
En bra grej är att jag upptäckt att min Makita 1810 duger utmärkt för att luckra upp den gamla skogsmarken inför grävning (sand och stenar stora som honungsmeloner)
Ska flytta ena halvan och lägga på den andra för att plana ut marken inför bygge av uthus.
Kommer tyvärr inte in med maskin så det är mucklerna som får jobba. Men nu behöver de inte jobba lika hårt.
Så maskinen har redan betalat sig. Sen kan vi flytta ut förvaringen ur källaren och börja med stambyte och nedplockning av eternitskivorna i källartaket.
 
  • Trädgård med grävd jord, ritade pilar, träd, verktyg i förgrunden, odefinierbart projekt under utveckling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Patrik440
Arbetsveckan är över!

En person bär en vit t-shirt med texten "Åh, nu tar vi helg!" i en industriell miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Exakt, allt detta snack om semester är så överdrivet. Vi har ju ledigt 100 dagar om året ändå!
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Exakt, allt detta snack om semester är så överdrivet. Vi har ju ledigt 100 dagar om året ändå!
5 veckor? Det är ju bara pöbeln som har 5 veckor :)
 
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
5 veckor? Det är ju bara pöbeln som har 5 veckor :)
Detta året jobbar jag tre månader, resten ledigt.

Hur har du det?
 
G gaidin skrev:
Detta året jobbar jag tre månader, resten ledigt.

Hur har du det?
Fyfan vad trist det skulle vara. Att inte jobba allså. Men 6 till 8 veckor per år är jag gärna ledig
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Äntligen slipper vi sibirisk vinter

[bild]
Den sibiriska vintern är tillbaka så jag återkallar detta inlägg
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.